Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

38x10 schreef: za 24 oktober 2020, 09:48 Tsja, dat soort berichten bereiken meestal de groep die toch al op de hoogte was van het probleem. Een beetje barking up the wrong tree gehalte heeft het dus wel.
Maar ja, elk steentje bijdragen helpt hè? In het belang van het bos open houden. Buiten sporten/spelen is belangrijk. Juist nu!

Ik ga op basis van bouwpakket's drukteschema vanmiddag met de kleine naar Amerongen. Ik breng hier wel weer verslag uit over de drukte :-)
Nou, het was allejezus druk op de Bergweg parkeerplaats. Bij aankomst om 14u30 helemaal, maar bij het wegrijden om 16u00 nog steeds. Het hielp vast niet dat er iets van een wandeltocht was uitgezet (getuige de vele ANWB stelletjes met papieren routebeschrijvingen in de hand).

Ook op de trails was het niet heel rustig, maar verder een prima sfeertje (zowel BWR's als spijkerbroekenfietsers als supergave lui zoals wij ;-) ). Ruimte zat en nergens het gevoel dat we onverantwoordelijk of niet Coronaproof bezig waren.

Mooie beelden kunnen maken van de mini met de hero 8. Verschijnen binnenkort wel ergens in het kids topic.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Knakworstkweker

38x10 schreef: za 24 oktober 2020, 20:27 supergave lui zoals wij.
Deze onthoud ik
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

38x10 schreef: za 24 oktober 2020, 20:27
38x10 schreef: za 24 oktober 2020, 09:48 Tsja, dat soort berichten bereiken meestal de groep die toch al op de hoogte was van het probleem. Een beetje barking up the wrong tree gehalte heeft het dus wel.
Nou, het was allejezus druk op de Bergweg parkeerplaats.
Van iemand die af en toe ook een artikeltje schrijft: ja, het is zeker een beetje preken voor eigen parochie. Toch zal het je verbazen hoe ook supergave lui een bepaalde routine / onbewust patroon hebben. Tijdens de P-afsluitingen van het voorjaar zag je telkens dezelfde auto's in de woonwijk staan (met name een brake witte Ram Van :tong ). Ook gisteren was de file door de Koenestraat voor de helft gevormd door mensen met €6k of meer achter op de fietsendrager. Maar neem het mensen eens kwalijk....
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-q
Vandaar ook dat ik schreef dat alle beetjes helpen. Ik was gister oprecht verbaasd hoe druk het was op het "rustigste" moment van het weekend. Maar dat waren dus ook heel veel wandelaars.
Op de trails (en volgens mij in de rest van het bos) ook ruimte zat, dus die focus op parkeerplaatsen (door sommige lokale overheden) lijkt ook minstens een beetje voor de bühne.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Voor diegenen die nog haar hebben, zsm vandaag nog naar de kapper. :winkie:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: ma 14 december 2020, 13:40 Voor diegenen die nog haar hebben, zsm vandaag nog naar de kapper. :winkie:
Gelukkig net nog geweest. Al boeit het ook niet als je toch niet naar buiten mag. Vorige keer was ik ook 3 maand niet bij de kapper geweest. Die moest toen eerst met een heggeschaar aan de gang.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ma 14 december 2020, 13:40 Voor diegenen die nog haar hebben, zsm vandaag nog naar de kapper. :winkie:
Ach als we toch nergens heen mogen dan laat ik het wel groeien tot coupe corona. Scheelt weer paar euro :winkie:

Fietsen deed ik al zoveel mogelijk zo vroeg mogelijk en ontweek de routes in Nijmegen al. Enkel nog rondjes Reichswald. Dan kom ik weinig tot geen mensen tegen. Alleen weekenden is het stuk drukker geworden laatste twee weken. Dus dat wordt wat meer binnen op de spinning komende periode ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Dice Oldskool schreef: ma 14 december 2020, 13:40 Voor diegenen die nog haar hebben, zsm vandaag nog naar de kapper. :winkie:
Ik ga voor de Wyn Masters look. Nu ik toch door Corona al geen baan meer heb én door de maatregelen permanent met de kids thuis zit, is hoe ik er uit zie voor een sollicitatie ook niet meer relevant :roll:
Stamppot with weaksauce!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

eRicW schreef: ma 14 december 2020, 14:30
Dice Oldskool schreef: ma 14 december 2020, 13:40 Voor diegenen die nog haar hebben, zsm vandaag nog naar de kapper. :winkie:
Ik ga voor de Wyn Masters look. Nu ik toch door Corona al geen baan meer heb én door de maatregelen permanent met de kids thuis zit, is hoe ik er uit zie voor een sollicitatie ook niet meer relevant :roll:
Da’s niet zo fijn, maar wel alle tijd en reden om vaak op de fiets te stappen :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Kapper knipt al ruim een half jaar geen baarden meer. :(
De rest is niet zo spannend...

Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Mad Wally schreef: ma 14 december 2020, 14:40 Da’s niet zo fijn, maar wel alle tijd en reden om vaak op de fiets te stappen :winkie:
Ja, als iemand een 2-zitter Thule te leen heeft.... :winkie:

We redden het wel weer, al zie ik er zo uit als in tieraps voorbeeld (kaal is bij mij nog erger, geloof me!). 90% van de mensen om me heen is slechter af. Hoe langer dit doorgaat, hoe groter de lijst 'zwakken' in de samenleving wordt :(
Stamppot with weaksauce!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

https://nos.nl/l/2360609
Sporten kan nog, maar alleen buiten. Nu geldt dat groepjes van maximaal vier samen mogen sporten, het is niet bekend of dat strenger wordt.
Zal weer druk(ker) worden de komende weken :-{
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

ThijsE schreef: ma 14 december 2020, 15:45 https://nos.nl/l/2360609
Sporten kan nog, maar alleen buiten. Nu geldt dat groepjes van maximaal vier samen mogen sporten, het is niet bekend of dat strenger wordt.
Zal weer druk(ker) worden de komende weken :-{
En was afgelopen tijd nog niet druk genoeg ;-) Ik mijd de drukken momenten en plekken wel. Gelukkig ken ik hier in bos beetje de weg. Dus alternatieve routes rijden als druk is prima te doen....

Drukte en aanscherping van de (Corona) maatregelen zal er helaas ook voor zorgen dat er meer spanningen zullen ontstaan tussen bezoekers...
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

ThijsE schreef: ma 14 december 2020, 15:45 https://nos.nl/l/2360609
Sporten kan nog, maar alleen buiten. Nu geldt dat groepjes van maximaal vier samen mogen sporten, het is niet bekend of dat strenger wordt.
Zal weer druk(ker) worden de komende weken :-{
Gewoon een voetbal meenemen, dan mag je met 22.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Vergeet je bijbel niet, dat scheelt een jas
Gesloten