Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:36 Helaas zijn er ook nog dit soort randdebielen: https://fhm.nl/wc-pot-likker-corona/
Dan ben je toch echt van de pot gerukt?
Ja je loopt wel meer op van een WC pot ben ik bang.
Maar toch he. Hoeveel mensen zijn er nu besmet? Deze jongen was een Amerikaan. Er zijn 85.612 besmettingen (bekend tenminste) in de VS. De VS heeft 327 miljoen inwoners, dus 0,0002% vd bevoking is besmet. En PRECIES deze jongen hoort daarbij.
Het kan, maar de kans is wel extreem klein, gezien de kans dat hij bij de 99,9998% hoort IETSJE groter is.

Zelfde verhaal over die Belgische lockdownfeestgangers, die nu in grote getallen ook Corona zouden hebben: Belgie heeft 6.235 besmettingen en 11.400.000 inwoners. 0,05% vd bevolking is besmet en wederom PRECIES die gasten zitten daarbij.

Ik ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van dit soort berichten.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:48 Die kende ik nog niet: De Darwin Award is een cynische "eer" die wordt gegeven aan mensen die "bijdragen" aan de menselijke evolutie door zichzelf op een spectaculair domme manier te laten verongelukken en dus de mogelijkheid om zichzelf voort te planten verliezen. De prijs is genoemd naar Charles Darwin, de bedenker van de evolutietheorie.
om je te kunnen kwalificeren moet je nog geen nageslacht geproduceerd hebben. Anders tel je niet mee
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Natuurmonumenten:
https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... -de-natuur:

Houd rekening met drukte op parkeerplaatsen, bij entrees en recreatieve voorzieningen in de volgende gebieden van Natuurmonumenten:

Utrecht: Kaapse Bossen (uitkijktoren gesloten), Oostelijke Binnenpolder van Tienhoven (Tienhovense Kanaaldijk, Vredevoetpad, P bij VredeGoed museum is gesloten), Waverhoek (beperkte P en smal wandelpad)
Noord-Holland: ‘s-Gravelandse buitenplaatsen, Naardermeer en Nationaal Park Zuid-Kennemerland. Vechtplassen (vrijwel alle wandel- en fietspaden in de Vechtplassen zijn erg smal). Specifiek betreft het Loosdrechtse plassen (wandelpad over de Kromme Rade wordt waarschijnlijk afgesloten komend weekend), Wijde Blik (Lambrechtzkade), fiets- en wandelpad rondom Spiegelplas, Ankeveense Plassen (wandelroute via Verlengde Bergse Pad, Bergse Pad, Googpad, Dammerkade), Kortenhoefse plassen (Oppad)
Flevoland: Waterloopbos/Voorsterbos (Kraggenburg)
Groningen: Kardinge, Noordlaarderbos, Landgoederen Groningen
Drenthe: Buitenplaatsen Paterswolde, Onlanden (let op bij drukte uitkijktoren), Dwingelderveld (P Bezoekerscentrum Ruinen)
Friesland: Slotplaats (Bakkeveen)
Overijssel: De Wieden (P bij Bezoekerscentrum Sint JansKlooster), Eerde (Ommen/ Den Ham), Buurserzand (Haaksbergen)
Gelderland: Omgeving Posbank in Nationaal Park Veluwezoom en omgeving Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heumensoord, Wooldse Veen, Bönnink, Hackfort, Bergherbos, Velhorst
Noord-Brabant: Loonse en Drunense Duinen, Kampina, Oisterwijkse Bossen en Vennen, Huis ter Heide, Visdonk (bij Roosendaal), Oosterheide (bij Oosterhout), Buisseheide (bij Achtmaal)
Limburg: Sint Jansberg, Mookerheide, Sint Pietersberg, Brunssummerheide, Geuldal, De Plateaux
Zuid-Holland: Zuid-Hollandse Eilanden (drukte op de parkeerplaatsen bij de kust Duinen van Goeree, Voornes Duin) en Nieuwkoopse Plassen, Lusthof De Haeck en Groene Jonker. Tiengemeten voorlopig niet toegankelijk.
Zeeland: Plompetoren gesloten voor bezoek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: vr 27 maart 2020, 10:27 Natuurmonumenten:
https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... -de-natuur:

Houd rekening met drukte op parkeerplaatsen, bij entrees en recreatieve voorzieningen in de volgende gebieden van Natuurmonumenten:

Utrecht: Kaapse Bossen (uitkijktoren gesloten), Oostelijke Binnenpolder van Tienhoven (Tienhovense Kanaaldijk, Vredevoetpad, P bij VredeGoed museum is gesloten), Waverhoek (beperkte P en smal wandelpad)
Noord-Holland: ‘s-Gravelandse buitenplaatsen, Naardermeer en Nationaal Park Zuid-Kennemerland. Vechtplassen (vrijwel alle wandel- en fietspaden in de Vechtplassen zijn erg smal). Specifiek betreft het Loosdrechtse plassen (wandelpad over de Kromme Rade wordt waarschijnlijk afgesloten komend weekend), Wijde Blik (Lambrechtzkade), fiets- en wandelpad rondom Spiegelplas, Ankeveense Plassen (wandelroute via Verlengde Bergse Pad, Bergse Pad, Googpad, Dammerkade), Kortenhoefse plassen (Oppad)
Flevoland: Waterloopbos/Voorsterbos (Kraggenburg)
Groningen: Kardinge, Noordlaarderbos, Landgoederen Groningen
Drenthe: Buitenplaatsen Paterswolde, Onlanden (let op bij drukte uitkijktoren), Dwingelderveld (P Bezoekerscentrum Ruinen)
Friesland: Slotplaats (Bakkeveen)
Overijssel: De Wieden (P bij Bezoekerscentrum Sint JansKlooster), Eerde (Ommen/ Den Ham), Buurserzand (Haaksbergen)
Gelderland: Omgeving Posbank in Nationaal Park Veluwezoom en omgeving Bezoekerscentrum Veluwezoom, Heumensoord, Wooldse Veen, Bönnink, Hackfort, Bergherbos, Velhorst
Noord-Brabant: Loonse en Drunense Duinen, Kampina, Oisterwijkse Bossen en Vennen, Huis ter Heide, Visdonk (bij Roosendaal), Oosterheide (bij Oosterhout), Buisseheide (bij Achtmaal)
Limburg: Sint Jansberg, Mookerheide, Sint Pietersberg, Brunssummerheide, Geuldal, De Plateaux
Zuid-Holland: Zuid-Hollandse Eilanden (drukte op de parkeerplaatsen bij de kust Duinen van Goeree, Voornes Duin) en Nieuwkoopse Plassen, Lusthof De Haeck en Groene Jonker. Tiengemeten voorlopig niet toegankelijk.
Zeeland: Plompetoren gesloten voor bezoek.
Mja. Ik ga het wel allemaal ontwijken dit weekend. Misschien lokaal rondje Zoetermeer en dat is het wel. :-{
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

MVMVML schreef: vr 27 maart 2020, 10:09
Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:36 Helaas zijn er ook nog dit soort randdebielen: https://fhm.nl/wc-pot-likker-corona/
Dan ben je toch echt van de pot gerukt?
Ja je loopt wel meer op van een WC pot ben ik bang.
Maar toch he. Hoeveel mensen zijn er nu besmet? Deze jongen was een Amerikaan. Er zijn 85.612 besmettingen (bekend tenminste) in de VS. De VS heeft 327 miljoen inwoners, dus 0,0002% vd bevoking is besmet. En PRECIES deze jongen hoort daarbij.
Het kan, maar de kans is wel extreem klein, gezien de kans dat hij bij de 99,9998% hoort IETSJE groter is.

Zelfde verhaal over die Belgische lockdownfeestgangers, die nu in grote getallen ook Corona zouden hebben: Belgie heeft 6.235 besmettingen en 11.400.000 inwoners. 0,05% vd bevolking is besmet en wederom PRECIES die gasten zitten daarbij.

Ik ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van dit soort berichten.
Volgens mij is het antwoord heel simpel, het aantal besmettingen is veel hoger. Door het tekort aan tests weten we niet hoe groot deel van de mensen werkelijk besmet is. We testen alleen bij een sterk vermoeden en bij mensen in de zorg. Dat geeft niet echt een betrouwbaar beeld.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 27 maart 2020, 10:29
MVMVML schreef: vr 27 maart 2020, 10:09
Ja je loopt wel meer op van een WC pot ben ik bang.
Maar toch he. Hoeveel mensen zijn er nu besmet? Deze jongen was een Amerikaan. Er zijn 85.612 besmettingen (bekend tenminste) in de VS. De VS heeft 327 miljoen inwoners, dus 0,0002% vd bevoking is besmet. En PRECIES deze jongen hoort daarbij.
Het kan, maar de kans is wel extreem klein, gezien de kans dat hij bij de 99,9998% hoort IETSJE groter is.

Zelfde verhaal over die Belgische lockdownfeestgangers, die nu in grote getallen ook Corona zouden hebben: Belgie heeft 6.235 besmettingen en 11.400.000 inwoners. 0,05% vd bevolking is besmet en wederom PRECIES die gasten zitten daarbij.

Ik ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van dit soort berichten.
Volgens mij is het antwoord heel simpel, het aantal besmettingen is veel hoger. Door het tekort aan tests weten we niet hoe groot deel van de mensen werkelijk besmet is. We testen alleen bij een sterk vermoeden en bij mensen in de zorg. Dat geeft niet echt een betrouwbaar beeld.
Die kans is aanzienlijk. Het goede nieuws daaraan is dan weer dat het percentage mensen waar het ernstige complicaties en zelfs de dood veroorzaakt dan ook veel lager is.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MVMVML schreef: vr 27 maart 2020, 10:37
Mad Wally schreef: vr 27 maart 2020, 10:29

Volgens mij is het antwoord heel simpel, het aantal besmettingen is veel hoger. Door het tekort aan tests weten we niet hoe groot deel van de mensen werkelijk besmet is. We testen alleen bij een sterk vermoeden en bij mensen in de zorg. Dat geeft niet echt een betrouwbaar beeld.
Die kans is aanzienlijk. Het goede nieuws daaraan is dan weer dat het percentage mensen waar het ernstige complicaties en zelfs de dood veroorzaakt dan ook veel lager is.
Hou je met deze bewering dan ook rekening met een incubatietijd?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:31 En voorlopig blijf ik zoveel mogelijk binnen en mijd ik life contacten. Heb ook een doos latex handschoenen voor als ik boodschappen moet doen. Die ik na 1 keer gebruik weggooi.
Je hoeft de hele doos toch niet weg te gooien :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

paulus1981 schreef: do 26 maart 2020, 23:35
Lars TB schreef: do 26 maart 2020, 22:41
(Ik probeer me zo goed mogelijk aan de adviezen te houden ondertussen.)
Lux gekocht?
:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: vr 27 maart 2020, 10:46
Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:31 En voorlopig blijf ik zoveel mogelijk binnen en mijd ik life contacten. Heb ook een doos latex handschoenen voor als ik boodschappen moet doen. Die ik na 1 keer gebruik weggooi.
Je hoeft de hele doos toch niet weg te gooien :~
:lol: :lol: :lol:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ah! Bedankt voor de tip! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Mad Wally schreef: Volgens mij is het antwoord heel simpel, het aantal besmettingen is veel hoger. Door het tekort aan tests weten we niet hoe groot deel van de mensen werkelijk besmet is. We testen alleen bij een sterk vermoeden en bij mensen in de zorg. Dat geeft niet echt een betrouwbaar beeld.
Een trieste maar logische conclusie is dat het aantal overledenen tgv van het Coronavirus ook aanzienlijk hoger is dan in de media wordt vermeld.

“Als deze mensen thuis overlijden, worden ze niet meegerekend als ze niet getest zijn. Dat vind ik een kwalijke zaak. Juist ook omdat het RIVM gisteren zei, dat de situatie lijkt te stabiliseren. Dat baseren ze op onder meer de sterftecijfers en de ziekenhuisopnames. Maar wij huisartsen zien en behandelen dus mensen die niet in deze cijfers voorkomen. Ik ben bang dat mensen de strenge maatregelen dan weer aan hun laars gaan lappen, en denken: het valt allemaal wel mee. Maar het valt niet mee.”
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: vr 27 maart 2020, 10:42
MVMVML schreef: vr 27 maart 2020, 10:37
Die kans is aanzienlijk. Het goede nieuws daaraan is dan weer dat het percentage mensen waar het ernstige complicaties en zelfs de dood veroorzaakt dan ook veel lager is.
Hou je met deze bewering dan ook rekening met een incubatietijd?
Ja dat staat daar los van. Als er veel meer mensen besmet zijn dan wij weten, dan is de kans op complicaties en de dood procentueel dus veel kleiner dan we nu denken.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

RIVM :evil: als ik daar naar geluisterd had, zat ik nu in NL met alle risico's van dien, met een vliegticket waar ik hoogst waarschijnlijk m'n achterste kon afvegen en of niet terug zou kunnen reizen :(
Ik ben blij voor de Nederlander dat de huisartsen deze overheid methode hebben doorbroken :-q
Er is geen tekort aan stesten in NL :evil:
Het is zo, niet geteld.....dan weet je het niet zeker en dan krijg je als overheid de voordeel van de twijfel, waar je naar mening geen recht op hebt, want de overheid doet het willens en wetens :evil:
Grote bagger op deze manier :-{
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 27 maart 2020, 11:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Enrico schreef: vr 27 maart 2020, 11:21
Mad Wally schreef: Volgens mij is het antwoord heel simpel, het aantal besmettingen is veel hoger. Door het tekort aan tests weten we niet hoe groot deel van de mensen werkelijk besmet is. We testen alleen bij een sterk vermoeden en bij mensen in de zorg. Dat geeft niet echt een betrouwbaar beeld.
Een trieste maar logische conclusie is dat het aantal overledenen tgv van het Coronavirus ook aanzienlijk hoger is dan in de media wordt vermeld.

“Als deze mensen thuis overlijden, worden ze niet meegerekend als ze niet getest zijn. Dat vind ik een kwalijke zaak. Juist ook omdat het RIVM gisteren zei, dat de situatie lijkt te stabiliseren. Dat baseren ze op onder meer de sterftecijfers en de ziekenhuisopnames. Maar wij huisartsen zien en behandelen dus mensen die niet in deze cijfers voorkomen. Ik ben bang dat mensen de strenge maatregelen dan weer aan hun laars gaan lappen, en denken: het valt allemaal wel mee. Maar het valt niet mee.”
Maar ook dat werkt weer 2 kanten op. Mensen die al een hele tijd met ernstige gezondheidsproblemen rondliepen, ziekenhuis in en uitliepen en met meerdere complicaties leefden gaan nu dood aan bv een bacteriële longontsteking en hebben ook corona. Maar is die dan gestorven door corona?
Gesloten