Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: vr 27 maart 2020, 20:14 Internetdiscussies zijn zo'n valkuil... ik had hier weer een aantal argumenten staan om mensenlevens boven de economie te plaatsen. Maar je moet er gewoon niet aan beginnen online.
De grote fout is denken dat je economie los kan zien van mensenlevens.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Nee hè; niet weer die stokpaardjes waar het hele economische stelsel er bij gehaald wordt in dit topic. Ik zie die sores al de hele werkweek.
Liever effe een update van de trail door de maashorst (Uden, Zeeland, Schaijk, Herpen). Die was de hele week zowat leeg (ik woon er tegen aan en wandel er veel). Alleen was t druk bij Herperduin op zaterdag en zondag. Maar vandaag zijn de recreanten gestart zo merken we nu al. Mensen (nee t zijn echt geen bikers zoals we ze normaal zien) zonder helm, lekker in de joggingbroek. Ze kennen de bossen niet dus t enige wat ze kunnen is de routes volgen.
Als dat zo overal gaat dan zullen de routes niet lang open kunnen blijven. Jammer maar helaas.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

[/quote]
De grote fout is denken dat je economie los kan zien van mensenlevens.
[/quote]

Besef in maatschappij groeit dat die norm minder/niet houdbaar is. Tijd voor hervorming .
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Wat ik me nou afvroeg, hoe houden jullie afstand? blijven jullie op anderhalve meter achter iemand rijden als je inhaalt? Op bijvoorbeeld zeist kan je ook bijna nergens aan de kant om anderhalve meter ruimte te creeren voor inhalers.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

FF on-topic: Corona en mountainbiken gaan niet samen.
Ik heb een eenvoudig maar reproduceerbaar experiment ontwikkeld en uitgevoerd:
- Neem een vaste ronde, mijn voorkeur ging uit naar een kort rondje met sprongetje en pumptrack erin
- Rijdt het rondje drie keer en noteer de duur, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 1:42min.
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 1:56min
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 2:12min
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik viel.
Omdat ik nog herstellende ben leek mij één keer vallen wel genoeg. Als je het niet gelooft, zelf proberen maar doe het wel voorzichtig want extra ziekenhuisbezoek kan echt niet in deze tijd!
Lekker fietsen!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Hervorming is wat anders dan afschaffing. En zolang er sprake is van “economie” (het verschijnsel; niet per se de huidige inrichting van de maatschappij), is die niet los te zien van “het leven” an sich.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

nomad030 schreef: za 28 maart 2020, 12:41 Wat ik me nou afvroeg, hoe houden jullie afstand? blijven jullie op anderhalve meter achter iemand rijden als je inhaalt? Op bijvoorbeeld zeist kan je ook bijna nergens aan de kant om anderhalve meter ruimte te creeren voor inhalers.
De enige oplossing daarvoor lijkt mij daar dan niet te gaan rijden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

nomad030 schreef: za 28 maart 2020, 12:41 Wat ik me nou afvroeg, hoe houden jullie afstand? blijven jullie op anderhalve meter achter iemand rijden als je inhaalt? Op bijvoorbeeld zeist kan je ook bijna nergens aan de kant om anderhalve meter ruimte te creeren voor inhalers.
Persoonlijk 3-5meter, en ik roep meestal erbij: Rustig aan... als je ergens een gaatje ziet waar we fatsoenlijk kunnen passeren, dan wacht ik gewoon even. Er is altijd wel ergens een plek, als je maar geduld hebt.
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 28 maart 2020, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

+1
Je kan dan niet knallen maar het blijft lekker even buiten.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

nomad030 schreef: za 28 maart 2020, 12:41 Wat ik me nou afvroeg, hoe houden jullie afstand? blijven jullie op anderhalve meter achter iemand rijden als je inhaalt? Op bijvoorbeeld zeist kan je ook bijna nergens aan de kant om anderhalve meter ruimte te creeren voor inhalers.
Gisteren op Vlaardingen 5 bikers ingehaald. Ik bleef er zeker 5 mtr achterrijden tot ze aan de kant gingen.
Netjes bedankt, wel bij 2 helmlozen eraan toegevoegd dat een helm wel erg handig is. Zeker nu.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ook Peter schreef: za 28 maart 2020, 12:43 FF on-topic: Corona en mountainbiken gaan niet samen.
Ik heb een eenvoudig maar reproduceerbaar experiment ontwikkeld en uitgevoerd:
- Neem een vaste ronde, mijn voorkeur ging uit naar een kort rondje met sprongetje en pumptrack erin
- Rijdt het rondje drie keer en noteer de duur, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 1:42min.
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 1:56min
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 2:12min
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik viel.
Omdat ik nog herstellende ben leek mij één keer vallen wel genoeg. Als je het niet gelooft, zelf proberen maar doe het wel voorzichtig want extra ziekenhuisbezoek kan echt niet in deze tijd!
:winkie: :winkie:
Bij de eerste 2 zinnen had je me toch even.
:-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: za 28 maart 2020, 11:28
Bokmaaa schreef: vr 27 maart 2020, 20:14 Internetdiscussies zijn zo'n valkuil... ik had hier weer een aantal argumenten staan om mensenlevens boven de economie te plaatsen. Maar je moet er gewoon niet aan beginnen online.
De grote fout is denken dat je economie los kan zien van mensenlevens.
Ah, jij denkt als een echte CEO van een miljardenbedrijf: "we gaan over lijken". Ik zie nog een mooie carrière aankomen voor jou :winkie: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: za 28 maart 2020, 11:28 De grote fout is denken dat je economie los kan zien van mensenlevens.
Volgens mij haal je doel en middel door elkaar en ik denk dat we onderhand op een punt zijn aangekomen dat de economie minimaal net zoveel levens kost door o.a fijnstof, sneller verspreidende virussen doordat we meer reizen etc, als mogelijk red door de hogere levensstandaard.

Ik ben niet religieus, maar deze meneer heeft wel wat zinnige dingen over zingeving gezegd door de jaren heen.
Afbeelding

Over hoe het ook kan:
Een surfmaat van me heeft een Cafe en heeft ruim voor de verordening zijn tent gesloten omdat hij niet wil dat zijn personeel en gasten het risico op besmetting lopen.
Ja hij loopt de kans failliet te gaan en toen we het daar met hem over hadden zei hij meteen, jongens het is maar geld en wanneer is dat belangrijker als de gezondheid van mijn mensen en gasten?
Bij mij is hij in achting 10 punten gestegen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ook Peter schreef: za 28 maart 2020, 12:43 FF on-topic: Corona en mountainbiken gaan niet samen.
Ik heb een eenvoudig maar reproduceerbaar experiment ontwikkeld en uitgevoerd:
- Neem een vaste ronde, mijn voorkeur ging uit naar een kort rondje met sprongetje en pumptrack erin
- Rijdt het rondje drie keer en noteer de duur, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 1:42min.
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 1:56min
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik kwam op 2:12min
- Neem een Corona en rijdt het rondje weer drie keer, reken het gemiddelde uit. Ik viel.
Omdat ik nog herstellende ben leek mij één keer vallen wel genoeg. Als je het niet gelooft, zelf proberen maar doe het wel voorzichtig want extra ziekenhuisbezoek kan echt niet in deze tijd!
Ik denk dat je het te snel hebt opgegeven! :bier: Erg leuk stukje trouwens! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kasmar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 december 2019, 10:52

suravida schreef: za 28 maart 2020, 09:47 De tekst uit de mail die ik heb ontvangen:



Bekijk online versie l Afmelden nieuwsbriefFORUM      |      INLOGGEN      |      NIEUWS

Hoi Mountainbike.nl Member,

Neem het coronavirus serieus!

Je collega mountainbikers, werkzaam in de zorg, doen een dringend beroep op je. Wat betekent dit concreet voor jou op de trails?

MTB EN COVID-19

Dit informatiebericht heb je ontvangen omdat je (forum) abonnee bent van Mountainbike.nl.
jouw gebruikersnaam: suravida
e-mailadres: ..
lid sinds: 31 May 2007

Een moreel beroep op jou

Het besef dat nog steeds veel Nederlanders te laconiek omgaan met het naleven van de RIVM-richtlijnen is niet alleen onze Minister-president een doorn in het oog, maar vooral ook van onze mountainbike-members, werkzaam in in de zorg.

“Wij ZIEN de gevolgen van dit virus. Zieke stervende patiënten. En vaak tegen de tijd dat wij als huisarts -artsen- worden gebeld is het (al lang) te laat, want we kunnen eigenlijk helemaal niets doen voor patiënten. De meest zieken die nog een kans hebben 'mogen' naar de SEH, en soms door naar de IC. De kansarmen, de zwaksten, kunnen we beter thuis laten (… soms: sterven). En dus een moreel beroep op jou om de coronacrisis (te) helpen bezweren aub!". - Mountainbike.nl forum member en huisarts.

Veel gelezen berichten (allemaal links, niet relevant hier)

Bikersdag 2020 geannuleerd

Helaas gaat in verband met de aangescherpte Corona-maatregelen de geplande Bikersdag niet door. We beloven je dat de Bikersdag op een later moment alsnog gehouden wordt. Forum topic.

Tot slot... blijf je lokale dealer steunen

Je lokale fietsenmaker is voor een belangrijk deel afhankelijk van de omzet in het voorjaar/zomer. Hierdoor worden ze momenteel extra zwaar getroffen. Ze zijn een belangrijk onderdeel van onze mtb community. Steun ze waar jij kan.

GOED WEEKEND ! STAY SAFE.

Rogier Mensink |  rogier@mountainbike.nl
Mountainbike.nl Crew
linkedin.com/in/rogiermensink
Ben blij dat meer mensen hem nu ontvangen hebben. Nogmaals ik heb totaal geen moeite met waarschuwingen omtrent het gedrag van mensen, inclusief dat van mijzelf. Ik vind alleen de passage van de (huis)arts misplaatst en om dit dan te linken aan het mtb’en. Ook mensen uit de zorg zijn massaal op wintersport geweest en moesten zonodig voorop lopen in de polonaise met carnaval.....dit zijn de voornaamste redenen voor de verspreiding van het virus, niet het fietsen over een parcourtje in het bos. Blijf gewoon je gezonde verstand gebruiken en zorg dat je mensenmassa’s vermijd......verder lekker blijven fietsen. Amen!
Gesloten