Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

@Aurelius (en uiteraard iedereen in de zorg), dank en respect voor je werk, zeker in deze tijden. Ondertussen zitten wij "ondergedoken" op ons eigen erf met een minimum aan sociale contacten hopend dat het, zonder ons en onze naasten te treffen, "vanzelf overwaait" ... een beetje struisvogel politiek en dat voelt laf maar is het beste dat wij nu kunnen doen. Stay safe :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Helaas zijn er ook nog dit soort randdebielen: https://fhm.nl/wc-pot-likker-corona/
Dan ben je toch echt van de pot gerukt?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:31 Gelukkig ook nog goed nieuws te melden: https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... ede-nieuws

En voorlopig blijf ik zoveel mogelijk binnen en mijd ik life contacten. Heb ook een doos latex handschoenen voor als ik boodschappen moet doen. Die ik na 1 keer gebruik weggooi.
Niet om negatief te doen maar hoe betrouwbaar zijn die cijfers uit China?
En volgens deze site waren er vandaag in NL toch bijna 200 meer besmettingen (en 2 doden minder) dan gisteren.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik bekijk het liever positief. Jezelf bang maken schiet je niets mee op.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Heftige verhalen Aurelius.

@Paulus1981,: :winkie: :winkie: :winkie: :bier:

@Ad58 Rijp voor een Darwin award.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Die kende ik nog niet: De Darwin Award is een cynische "eer" die wordt gegeven aan mensen die "bijdragen" aan de menselijke evolutie door zichzelf op een spectaculair domme manier te laten verongelukken en dus de mogelijkheid om zichzelf voort te planten verliezen. De prijs is genoemd naar Charles Darwin, de bedenker van de evolutietheorie.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Voor wie zich graag verbaasd en ook een beetje cynisch humor kan waarderen: https://darwinawards.com/
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ad58 schreef: do 26 maart 2020, 23:43 Ik bekijk het liever positief. Jezelf bang maken schiet je niets mee op.
Normaal bewonder ik je positiviteit en optimisme, laten we dat voorop stellen. Maar aangezien mijn vrouw in de frontlinie werkt, denk ik dat bovenstaand een beetje misplaatst (en wellicht gevaarlijk) is.
Laatst gewijzigd door TenZNL op vr 27 maart 2020, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Misplaatst denk ik niet. Ik realiseer me heel erg goed wat er aan de hand is en onderschat het zeker niet! En ik voorzie verschrikkelijke scenario's. Maar daarom is het juist goed om af en toe eens wat positiefs te denken, te lezen of te delen. Mijn bescheiden mening.
Waarbij je natuurlijk wél de voorzorgsmaatregelen in acht moet nemen, dat moge duidelijk zijn.
Persoonlijk neem ik Ik zo weinig mogelijk risico, kom maar zeer weinig buiten, en draag zelfs latex handschoenen bij de onvermijdelijke boodschappen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar het mooie weer komt eigenlijk een paar weken te vroeg. De meesten van, laat ik het zo zeggen, het "domme" volk gaat met die mooie dagen gezellig naar buiten met z'n allen om te genieten van de extra ingelaste bouwvak. Of lekker met z'n vijven een rondje lopen in de pauze. Of even naar een overvolle markt.
Vandaag nog iemand gesproken tijdens het werk, op 1,5 meter afstand. "Tja, het RIVM had vandaag weer cijfers maar dat kan niet kloppen. Er waren maar 7 mensen overleden gisteren niet 60 of 70, ze blazen het te veel op. de economie gaat naar de knoppen, doen ze expres, bla bla bla.".
Ik ben maar snel weer naar buiten gegaan en ben de discussie ook maar niet aangegaan.
Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis als schoonmaakster en heel veel collega's werken nu ook gewoon 24/7' om de gebruikte kamers maar weer schoon te maken voor de volgende patiënt. Bijna lopende band werk.

Misschien zaterdag toch een klein rondje door het bos op de mtb, maar als het druk is dan ben ik snel weer thuis.
Ik moet eigenlijk ook maar niet gaan fietsen. Misschien is dat verstandiger.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ad58 schreef: vr 27 maart 2020, 00:12 Misplaatst denk ik niet. Ik realiseer me heel erg goed wat er aan de hand is en onderschat het zeker niet! En ik voorzie verschrikkelijke scenario's. Maar daarom is het juist goed om af en toe eens wat positiefs te denken, te lezen of te delen. Mijn bescheiden mening.
Oh, zeker. Maar valse hoop (door bv verkeerde cijfers) zit ik iig niet op te wachten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

paulus1981 schreef: do 26 maart 2020, 23:35
Lars TB schreef: do 26 maart 2020, 22:41 Sterkte Aurelius, petje af voor wat je aan het doen bent! :-q




(Ik probeer me zo goed mogelijk aan de adviezen te houden ondertussen.)
Lux gekocht?

(Absoluut geen poging om de draak te steken met het serieuze verhaal hierboven!)

Veel sterkte daar!
Ik moest lachen. Dank daarvoor. :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik moest ook lachen, ja, ja, wat is het allemaal relatief, he?
Lars, thnx :-q !. Iedereen, thnx. natuurlijk.
Ik gun iedereen zijn ritje op zijn favoriete bike, het maakt helemaal niet uit welke, wat is het mooi als dat straks allemaal weer gewoon vrij en veilig kan!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

TenZNL schreef: vr 27 maart 2020, 00:27
Ad58 schreef: vr 27 maart 2020, 00:12 Misplaatst denk ik niet. Ik realiseer me heel erg goed wat er aan de hand is en onderschat het zeker niet! En ik voorzie verschrikkelijke scenario's. Maar daarom is het juist goed om af en toe eens wat positiefs te denken, te lezen of te delen. Mijn bescheiden mening.
Oh, zeker. Maar valse hoop (door bv verkeerde cijfers) zit ik iig niet op te wachten.
De media (nu.nl voorop) maken er in hun haast om nieuwe content te plaatsen een zooitje van; nauwelijks of slechte duiding. Ik haal de info nu alleen nog maar rechtstreeks van de bron (RIVM-site). Die plaatsen elke dag even na 14:00 een update (pdf), met daarin zowel cijfers als duiding.
Samengevat: Ziekenhuis opnames en aantal mensen overleden nemen lineair toe. Da's feitelijk (voorzichtig!!) goed nieuws, want de vrees was exponentieel. Aantal gemeten positieve gevallen neemt wel iets sneller toe, maar het testbeleid van Nederland is zo dramatisch (want er zijn te weinig testen), dat hier niet echt conclusies aan te verbinden zijn.

(Die worldometer loopt EN achter EN lijkt data te rangschikken op dag van melding, niet op dag van constatering. Bovendien kloppen de cijfers van genezen mensen niet. Die worden in Nederland niet bijgehouden namelijk)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

38x10 schreef: vr 27 maart 2020, 09:16
TenZNL schreef: vr 27 maart 2020, 00:27
Oh, zeker. Maar valse hoop (door bv verkeerde cijfers) zit ik iig niet op te wachten.
De media (nu.nl voorop) maken er in hun haast om nieuwe content te plaatsen een zooitje van; nauwelijks of slechte duiding. Ik haal de info nu alleen nog maar rechtstreeks van de bron (RIVM-site). Die plaatsen elke dag even na 14:00 een update (pdf), met daarin zowel cijfers als duiding.
Samengevat: Ziekenhuis opnames en aantal mensen overleden nemen lineair toe. Da's feitelijk (voorzichtig!!) goed nieuws, want de vrees was exponentieel. Aantal gemeten positieve gevallen neemt wel iets sneller toe, maar het testbeleid van Nederland is zo dramatisch (want er zijn te weinig testen), dat hier niet echt conclusies aan te verbinden zijn.

(Die worldometer loopt EN achter EN lijkt data te rangschikken op dag van melding, niet op dag van constatering. Bovendien kloppen de cijfers van genezen mensen niet. Die worden in Nederland niet bijgehouden namelijk)
De worldometer houdt doorlopend de gegevens bij, alleen komt de data niet tegelijkertijd binnen en dit is tenslotte data van landen verspreid over alle tijdzones. Ook komt de data van sommige landen zoals de VS per staat en dus versnipperd binnen. Als je klikt op "yesterday"' heb je een completer beeld. Verder geven de grafieken de trend wel heel duidelijk weer.

Wat betreft genezen mensen, ik vraag ma af wat daarvan op dit moment de waarde is. Het verzamelen van betrouwbare data is toch al erg moeilijk, en kost veel tijd die ze beter kunnen besteden, en de data ijlt natuurlijk enorm na. 4-6 weken wat in deze crisis een eeuwigheid is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten