Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Een supermarkt in Den Haag die tot 23 uur s'avonds open is/was, was vrij normaal.
Maar deze openingstijden, gingen toen nog zonder corona ook al grotendeels terug naar 22 uur :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heej Mario. Zit je nu in Den Haag of in Portugal?
Ben wel benieuwd naar de situatie in Portugal.
Ik woon tussen 2 prov.stadjes, en die waren beide in lokale lockdown.
Erg onhandig omdat ik op de fiets dan snel de gemeentegrens passeer en dus in overtreding ben.
Guardi Civil patrouilleert op cross motoren op de bergpaden. Vaak niet de meest symphathieke spanjaarden en 100 euro boete...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

twowheeler schreef: wo 20 januari 2021, 13:03 11 uur?!?! Dat is sowieso al behoorlijk uitzonderlijk.
Is dat zo? In de randstad volgens mij wel een beetje de standaard. De AH hier is 7 dagen per week en 365 dagen per jaar van 7 tot 23 open. Een leuke luxe, maar de capaciteit is daar ook wel een beetje naar dus het zal wel wat drukker worden.

Maar inderdaad, goeie reden om overdag even lekker de deur uit te gaan en 's avonds wat meer te werken :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hallo TSTM, ik verblijf nog in Portugal en de bedoeling is tot mei....maar als de situatie Europees (geïnfecteerde mensen en regels) zo door blijft gaan, zie ik mij alsnog niet terug naar NL komen en dat komt nu iets minder goed uit :-{
De situatie hier in Portugal is voor zover ik het kan volgen, en om mij heen kan zien wel redelijk onder controle....gelukkig :-D
Ja...de regels zijn hier behoorlijk streng zoals, gemeente verlaten, avondklok, enz, enz...is hier nu al weer maanden van kracht en vorige week zijn de winkels opnieuw gesloten :(

PS Proficiat met de groene letters natuurlijk :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Mad Wally schreef: wo 20 januari 2021, 12:32 Zijn de wielloze trainers zoals Tacx en Kickr ook geschikt voor Mtb met boost of alleen voor race?
Wij hebben een Taxc Flux S die kan QR(9x135mm), 12x142 en boost(12x148)assen aan, ik heb er een 10 speed cassette opzitten(niet bewust gedaan, geprobeerd of het wilde) hiermee kan ik met mijn Kona heihei 1x11 speed op de Taxc tevens kan mijn vrouw met een Kona Rove 2x8 speed ook op de 10 speed casstte. in combinatie met Sufferfest op de laptop kunnen we nog wel aardig uit de voeten :tong
Vergeten te vermelden er moet wel een adapterset bij om de 12x142 en boostas te laten passen
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mad Wally schreef: wo 20 januari 2021, 12:32 Zijn de wielloze trainers zoals Tacx en Kickr ook geschikt voor Mtb met boost of alleen voor race?
Ja, soms zal de adapter erbij zitten soms niet, maar het is gewoon een extra spacer aan de non drive side. Je zit ook niet met een remschijf natuurlijk, dat maakt het eenvoudig. Voor mijn Suito kost het dopje los 8 euro. Er zit alleen een QR130, QR135 en 12x142 adapter bij de trainer geleverd.
Waar woke is, is vuur
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3457
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

julie schreef: di 19 januari 2021, 23:36
Ik lees trouwens ook dat ze het aantal bezoekers per huishouden tot 1 willen beperken, tja die maatregel hebben we ook al sinds oktober, en is zeker niet leuk voor je sociaal leven. Persoonlijk vind ik dat nog wel het moeilijkste, dat je echt niemand meer kan zien en ontmoeten.
Wie gaat die 1 persoon controleren?
In mijn omgeving heeft door het opvolgen van de basisregels en gezond verstand nog niemand corona gehad en slechts een enkeling die ik via-via ken.
Ik zie dan ook geen reden om niet af te spreken met bevriende stellen omdat Mark en Hugo dat vinden. Beetje afstand houden binnen, geen hand, etc.
Ik vermoed dat velen dit zullen blijven doen, alleen er niet open en eerlijk over communiceren.
Door alleen maar extra maatregelen zonder enig perspectief ga ik eerder dwars doen dan meedoen.
Bicycle, bicycle, bicycle
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

En wil je nu een ballon? Knap hoor, als een kleuter om je heen zeuren op allerlei fora dat je je zin niet krijgt en aankondigt dwars te gaan doen, lekker puh! De
Je zult het ermee moeten doen, accepteer dat en ga verder, ga een stukkie fietsen bijvoorbeeld. Gelukkig mag je binnenkort wat anders kiezen dan Teflon Mark, dat iets waar je wél invloed op hebt ;)
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Het is een advies, geen plicht of verbod. Dat het wel als zodanig gebracht wordt is discutabel, maar je hebt, gelukkig, zelf zeggenschap over wie je over de vloer hebt.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

38x10 schreef: do 21 januari 2021, 08:42 Het is een advies, geen plicht of verbod. Dat het wel als zodanig gebracht wordt is discutabel, maar je hebt, gelukkig, zelf zeggenschap over wie je over de vloer hebt.
Dat is het vreemde. Het is voor zover ik begrijp inderdaad een advies, maar er wordt wel ingegrepen en bekeurd als mensen het heel bont maken. Hoe kan dat?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Misschien mij is alleen het samenscholingsverbod wat er in de zomer is gekomen juridisch dichtgetimmerd. Dan hadden we het over meer dan 4 man ofzo?

Het is inderdaad officieel een advies, het wordt totaal niet zo gebracht natuurlijk, maar op de overheidssites wordt consequent over dringend advies gesproken.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mad Wally schreef: do 21 januari 2021, 09:14
38x10 schreef: do 21 januari 2021, 08:42 Het is een advies, geen plicht of verbod. Dat het wel als zodanig gebracht wordt is discutabel, maar je hebt, gelukkig, zelf zeggenschap over wie je over de vloer hebt.
Dat is het vreemde. Het is voor zover ik begrijp inderdaad een advies, maar er wordt wel ingegrepen en bekeurd als mensen het heel bont maken. Hoe kan dat?
Omdat dat in de "normale" situatie (weet je nog, vroegah, toen de gemoederen hier hoogstens hoog opliepen over het aantal mm vering dat je zou moeten hebben...? :o ) dit ook al zo was. Dan moet je dus denken aan zaken als overlast voor de buurt e.d.

Hoe dit juridisch exact zit weet/snap ik ook niet helemaal, maar de communicatie volgens de meeste kanalen ("Je MAG niet meer dan 1 persoon op visite hebben") is iig niet in overeenstemming met de werkelijkheid.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

38x10 schreef: do 21 januari 2021, 10:18
Mad Wally schreef: do 21 januari 2021, 09:14

Dat is het vreemde. Het is voor zover ik begrijp inderdaad een advies, maar er wordt wel ingegrepen en bekeurd als mensen het heel bont maken. Hoe kan dat?
Omdat dat in de "normale" situatie (weet je nog, vroegah, toen de gemoederen hier hoogstens hoog opliepen over het aantal mm vering dat je zou moeten hebben...? :o ) dit ook al zo was. Dan moet je dus denken aan zaken als overlast voor de buurt e.d.

Hoe dit juridisch exact zit weet/snap ik ook niet helemaal, maar de communicatie volgens de meeste kanalen ("Je MAG niet meer dan 1 persoon op visite hebben") is iig niet in overeenstemming met de werkelijkheid.
De regels voor aantallen personen en afstand houden gelden niet in de eigen woning. Daar wordt steeds een uitzondering voor gemaakt bij de desbetreffende bepalingen. Maar ik hoor ook steeds termen die lijken te duiden op een gebod op verbod, maar dat zijn dus hoogstens adviezen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Advies, gebod, verbod...
De boodschap lijkt me duidelijk voor een goed verstaander, ongeacht wat je ervan vindt en hoe het je raakt.
Laten we de uitkomst van het debat in de kamer sowieso maar eens afwachten om te zien hoe een avondklok er eventueel precies uit komt te zien. Ik verwacht wel dat de kamer in meerderheid ermee in gaat stemmen, nadat ze nodige uitleg erover hebben gekregen. Misschien dat er nog een tijdstip of zo wordt aangepast?

Kern van de boodschap is natuurlijk dat er niet voor niets 'zwaarwegend geadviseerd' (advies, gebod, verbod?) wordt om maar max 1 persoon uit te nodigen.
Dan kun je of handelen in de geest van dat advies 'en meedoen'.
Of je gaat juridisch lopen miereneuken en op zoek naar mogelijkheden binnen de wet die je de mogelijkheid geven je niets van het advies aan te hoeven trekken, om te kijken of je het voor jezelf toch kunt rechtvaardigen om dat advies naast je neer te leggen. 'Dan doe je niet mee'.
Het 'advies' wordt natuurlijk wel met goede reden geven.

'We' willen minder kans op besmettingen, op overdracht, vanwege de Engelse variant die aan een zorgwekkende opmars bezig is. Zie Engeland, Ierland, wat je te wachten staat als je te laat bent met de verspreiding te beteugelen.
Bij de adviezen is natuurlijk ingecalculeerd dat niet iedereen die adviezen gaat opvolgen, want dat gebeurt nu ook al niet.
Wat dat betreft is het jammer dat degenen die de adviezen wel volgen en daarmee wat meer helpen bijdragen aan de oplossing van het probleem, 'last hebben' van degenen 'die er wat rekkelijker mee omgaan'.
Feit: hoe beter iedereen zich aan de adviezen houdt, hoe eerder en beter de problematiek beheersbaar is, wordt. Hoe minder lang verschillende maatregelen zullen blijven gelden.

Geldt voor het je houden aan de 1,5m regel, mondkapjesgebruik, 1 persoon op bezoek advies, desinfeceteren, je laten vaccineren, houden aan een avondklok, thuiswerken.
Dus hoe meer mensen meedoen, hoe beter en eerder beheersbaar het probleem is, blijft, wordt.
We zullen het toch zoveel mogelijk samen moeten doen (en 'laten', helaas).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Moet zeggen, de regels en maatregelen maken me niet echt down ofzo. Ja het is vervelend, en ja het duurt lang maar ach er kan nog zoveel en we hebben nog zoveel vrijheden.

Waar ik me wel door zou kunnen laten beïnvloeden is het eindeloze gemekker van mensen. Het geklaag, het zoeken naar negativiteit, het eigen rechter spelen omdat je het er niet mee eens bent. Op de radio wordt er vaak op de negatieve kant gefocust. Belt er iemand die een positief bericht heeft, dan nog weten we daar iets negatiefs uit te halen.

Ik kan mezelf er best goed voor afsluiten, en ben er dan ook niet negatief door beinvloed maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen anders is. Als je beinvloedbaar bent wordt het allemaal een kwelling en zien we allemaal enorm af. Hoe vaker men zegt "ik ben er klaar mee" hoe meer men vanuit dat beeld gaat handelen. We zijn enorm verwend, maar zien het niet in. Prachtig hoe iemand kan klagen over een avondklok omdat ze al de hele dag binnen werken, maar vergeten dat ze niet van 4:30 tot 20:30 werken en eigenlijk helemaal nooit naar buiten kunnen. Er wordt ook geklaagd dat de avondklok invloed heeft op het sociale aspect omdat men elkaar nu niet meer kan opzoeken, wat precies het punt is van de avondklok.

We hoeven niet de onrealistische positivos te zijn, maar holy shit wat kunnen mensen zeuren en het onzelf moeilijk maken. Altijd het negatieve zoeken en vinden. Dat is zoveel makkelijker, begin nou ook eens naar de positieve dingen te kijken, of maak het jezelf in ieder geval niet moeilijker dan nodig. We kunnen nog naar buiten, we hebben alle middelen om ons binnen te vermaken en hebben al tijden van die middelen gebruik gemaakt.
Who needs roads when there's dirt
Gesloten