Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: wo 23 december 2020, 13:11
awinkel schreef: wo 23 december 2020, 11:45 Zo'n verschil zie je zelfs in Nederland tussen de provincies.
Bijvoorbeeld met carnaval afgelopen jaar waar de mensen in Brabant het geen probleem vonden om toch gewoon carnaval te gaan vieren
"de mensen in Brabant", hop, weer in een paar woorden een hele bevolkingsgroep weggezet.
Nou, "de mensen" aan de kust liepen ook weer in grote getale op het strand. En "de mensen" in -voeg willekeurige stad in- vormden weer een gezellige drukte tijdens Black Friday.

Er is een groep die zich niet of op z'n minst slecht aan de regels houdt. Door onbenulligheid of egoïsme.
Maar niet door de provincie of plaats waar ze toevallig wonen.
Ik had het sowieso wel raar gevonden als de mensen in Friesland carnaval waren gaan vieren. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je kan zeggen wat je wil, maar boven de rivieren werd er toch echt minder carnaval gevierd :winkie:

Maar volgens mij was het vooral dikke pech dat een nog vrijwel onbekend virus destijds rondging bij de apres ski en daarna het carnaval. Ik stond in ieder geval eind februari nog gewoon op een gezellige Bikemotion, waar welliswaar werd gesproken over een kans dat het afgelast zou worden (en er verdacht weinig Aziatische standhouders waren gekomen) maar die ging ook gewoon door, inclusief handenschudden. :o

(Dat hele carnaval kan me overigens gestolen worden, maar Kermit heeft wel een punt)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee hoor. Er waren ook mensen in Brabant die niet aan carnaval deden.
Wat ik bedoelde aan te geven is dat er in een land ook cultuurverschillen zijn.
Dat kan je ook zien omdat ik een eerder bericht quotte.
Toevallig heb ik inmiddels in 4 provincies langere tijd gewoond en in 2 andere provincies lang gewerkt en dan zie je echt wel cultuurverschillen per provincie.
Op basis van die ervaring verbaasde het mij niet wat ik met carnaval in Brabant zag gebeuren.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

I_do schreef: di 22 december 2020, 18:49
JoopO schreef: di 22 december 2020, 15:59

Afbeelding

4 maanden lang waren er amper ziekenhuisopnamen (IC 1 a 2 per dag). Dat kun je toch moeilijk van begin tot eind vertienvoudigd noemen.

Afbeelding

Aantal besmettingen ook heel laag (uiteraard)


Afbeelding
edit: https ipv http-verwijzing naar plaatjes, R-waarde toegevoegd
Vanaf 12 juni is die anders berekend.
Uit de grafiek die je zelf post. Schatting aantal besmettelijke mensen in Nederland op 22 juni 4.500 , op 21 september 98.000. Dat is dus een factor 20.
Je kunt het ook zien in je grafiek van de R waarde, deze is het grootste deel van de zomer ruim boven de 1 geweest.
R waarde is onbruikbaar als er bijna geen gevallen zijn.

Er waren tussen half mei en half september slechts ca 70.000 besmettingen in Nederland, aangezien de seroprevalentie slechts steeg van 4.7% naar 5.1%. dit zijn dus echte besmettigen, onafh. van hoeveelheid testen oid. ook als nederlanders deze besmetting in het buitenland hebben opgelopen zitten ze in de statistiek. Kan voor de 38ste x de link plaatsen, maar zoals zovaak is niemand geintereseerd in daadwerkelijk fundementeel onderzoek. 70.000 besmettingen hebben we nu in een dag of 3
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

awinkel schreef: wo 23 december 2020, 13:21 Nee hoor. Er waren ook mensen in Brabant die niet aan carnaval deden.
Wat ik bedoelde aan te geven is dat er in een land ook cultuurverschillen zijn.
Dat kan je ook zien omdat ik een eerder bericht quotte.
Toevallig heb ik inmiddels in 4 provincies langere tijd gewoond en in 2 andere provincies lang gewerkt en dan zie je echt wel cultuurverschillen per provincie.
Op basis van die ervaring verbaasde het mij niet wat ik met carnaval in Brabant zag gebeuren.
Er zijn wel cultuurverschillen, maar ik geloof niet dat de mentaliteit aangaande corona maatregelen wezenlijk verschilt per provincie in Nederland. Van oudsher is carnaval in het zuiden populairder dan elders, maar op andere plekken zijn weer andere redenen waarom mensen samenklonteren ondanks het dringende verzoek dat niet te doen. Dat gedrag is niet exclusief Brabants ;-)

Ter info, ik ben weliswaar geboren en getogen Brabander maar heb een ***hekel aan carnaval :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

boven of onder de rivieren, links of rechts in het land ....maakt allemaal echt verschil hoor :(
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

kermit schreef: wo 23 december 2020, 13:28
awinkel schreef: wo 23 december 2020, 13:21 Nee hoor. Er waren ook mensen in Brabant die niet aan carnaval deden.
Wat ik bedoelde aan te geven is dat er in een land ook cultuurverschillen zijn.
Dat kan je ook zien omdat ik een eerder bericht quotte.
Toevallig heb ik inmiddels in 4 provincies langere tijd gewoond en in 2 andere provincies lang gewerkt en dan zie je echt wel cultuurverschillen per provincie.
Op basis van die ervaring verbaasde het mij niet wat ik met carnaval in Brabant zag gebeuren.
Er zijn wel cultuurverschillen, maar ik geloof niet dat de mentaliteit aangaande corona maatregelen wezenlijk verschilt per provincie in Nederland. Van oudsher is carnaval in het zuiden populairder dan elders, maar op andere plekken zijn weer andere redenen waarom mensen samenklonteren ondanks het dringende verzoek dat niet te doen. Dat gedrag is niet exclusief Brabants ;-)

Ter info, ik ben weliswaar geboren en getogen Brabander maar heb een ***hekel aan carnaval :D
Geldt voor mij ook (behalve dan geboren Brabander), stadsgenoot van Kermit volgens mij.

Ik heb gekeken wat de tijdslijn is geweest in het voorjaar:

27 februari: Eerste besmetting geconstateerd
Een 56-jarige inwoner van Loon op Zand wordt als eerste positief getest op het coronavirus. Na deze man blijken steeds meer mensen besmet.

6 maart: Eerste coronapatiënt overlijdt
Een Hoeksche Waarder (86) overlijdt als eerste aan COVID-19. Er zijn dan in totaal 128 patiënten. Bijna iedereen is in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.

6 maart: Speciale maatregelen voor Noord-Brabant
Brabanders wordt verzocht bij verkoudheid, hoesten of koorts thuis te blijven. De meeste coronapatiënten wonen in Noord-Brabant en van relatief veel Brabanders is de bron van besmetting onbekend.

9 maart: Nederland stopt met handen schudden
Premier Mark Rutte kondigt aan dat handen schudden tijdelijk tot het verleden behoort. "U kunt voet zoenen of ellebogen stoten, wat u ook wilt", zegt hij. "Maar we stoppen met handen schudden."

12 maart: Evenementen afgelast en oproep tot thuiswerken
Er komen landelijke maatregelen die gelden tot 31 maart: evenementen met meer dan honderd personen worden afgelast, mensen moeten thuiswerken indien mogelijk en wie koorts of luchtwegklachten heeft, moet binnenblijven.
(bron: nu.nl)
etc etc

Carnaval was dit jaar vanaf 22 februari. Een week dus vóór de eerste besmetting was geconstateerd. En voordat maatregelen van toepassing waren. Wat had je verwacht van de Carnavalsvierders? Dat ze meer inzicht hadden op 22 februari dan de beleidsmakers?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

MVMVML schreef: wo 23 december 2020, 13:01
Alien schreef: wo 23 december 2020, 12:48En jij denkt serieus dat het in de private sector beter geregeld is?
Maar daar verwacht men het misschien meer en is men meer op hun hoede.
Afbeelding
En zij hebben de monopolie positie en hoge onschendbaarheid vd overheid niet. Verpruts je het als bedrijf, ga je vroeg of laat gewoon failliet en medewerkers die de boel flessen worden meestal wel ontslagen met alle gevolgen van dien.
Jij bent na de bankencrisis geboren? Dat verklaart een hoop.
Dat is bij de overheid niet het geval.
Afbeelding
Zelfs bij extreme nalatigheid en ronduit corruptie worden (zeker hoge) ambtenaren gewoon weggepromoveerd. Politici die af moesten treden wegens enorm falen worden daarna niet vervolgd of zo, nee die mogen dan een lekker baantje gaan doen bij bv de Waterschappen (terwijl ze daar 0 kennis van hebben). Of komen gewoon terug na een tijdje wat anders gedaan te hebben in schaal 12.
Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik snap je plaatjes niet. :~
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ook dat verbaast me niks.
Vorsprung durch Pedantik.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

JoopO schreef: wo 23 december 2020, 13:37 Wat had je verwacht van de Carnavalsvierders? Dat ze meer inzicht hadden op 22 februari dan de beleidsmakers?
Aangezien iedereen alles beter weet dan beleidsmakers: Ja
________
Mijn fiets
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het zijn net mensen... oh wacht... :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5503
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: wo 23 december 2020, 14:06 Je wilt voorbeelden hebben?

Ok: https://nos.nl/artikel/2196095-hennis-t ... -mali.html
Opnieuw gekozen en dan op naar de VN: https://nos.nl/artikel/2250063-oud-mini ... kamer.html

Of hier een mooi overzicht van nb alleen Rutte 2 :lol:
Afbeelding
https://www.sdu.nl/blog/politici-vinden ... dgaan.html
Wat wil jij dan dat mensen gaan doen na een fout (of de verantwoordelijkheid nemen voor fouten van anderen?) ..... allemaal Teeven achterna?

Hoeveel directeuren uit het bedrijsleven gaan met dik gevulde zakken na een faillissement vrolijk verder met een volgende bv-tje ?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

It is all in the eye of the beholder.
  • Het laatste private bedrijf waar ik zat was het management er niet vies van om wat belangrijke mondelinge toezeggingen te ontkennen.
  • In het private bedrijf daarvoor werd het personeel verplicht om structureel gratis over te werken. Anders pleurde je maar op.
  • In het bedrijf daar weer voor lag heel het hogere MT gemiddeld eens in de twee weken in de Yab Yum te neuken op kosten van de baas. Die was erbij want die had de portemonnee op zak.
Ja, doei !
Gesloten