Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

@bikerbas: salaris inhouding en vakantiegeld reserveren/niet uitkering zijn nu niet echt dingen die wat mij betreft onder de noemer “steunpakket” vallen.
Dat zijn gewoon dramatische stappen die je als ondernemer moet zetten en ik ben blij dat wij daar nog heel ver vandaan zijn met het bedrijf.
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: zo 29 maart 2020, 19:15 Ik ben even kwijt wanneer het zo zeker is dat de maatregelen van nu zijn genomen om economische redenen.
Ik ging er nog steeds vanuit dat dit te maken had met de stelling dat na een lock down er alsnog een piek komt.
Of ben ik nu heel naïef en/of loop ik achter in de informatie?
Is echt een oprechte vraag, ik probeer het te snappen.
Hier heb je gelijk, de huidige maatregelen zijn om mensen te sparen. Maar van de week doken opeens wat artikelen op (ook al van iets eerder) dat de huidige maatregelen niet goed voor de economie zijn. En daarom dus de discussie. Die zeker zinnig is om te voeren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: zo 29 maart 2020, 19:19 Tja. Hoop mensen in loondienst blijkbaar. Ik weet simpelweg niet hoe morgen alles betaald moet worden... zo is de realiteit maar opeens is dat CEO gedrag schijnbaar :-{
Nee, dat was niet tegen jou gericht, ik gebruikte je opmerking meer als een reactie van mij op de Trumps en grote bedrijven. Als 'hun' bedrijf om mocht kiepen zijn ze toch al binnen... .

Hooguit kan ik zeggen dat mijn mening is dat je beter failliet kunt gaan dan een medewerker te moeten begraven. Maar begrijpelijk is dat je je extreem zorgen maakt hoe je de boel waar je hard voor gewerkt hebt en waar anderen zich ook volledig voor geven nu kunt redden.

In dat opzicht heb ik geen salarissen te betalen, maar is het momenteel ook erg stil wat verkoop betreft bij mijn 1-mans zaakje.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

daniel1975 schreef: zo 29 maart 2020, 22:09 @bikerbas: salaris inhouding en vakantiegeld reserveren/niet uitkering zijn nu niet echt dingen die wat mij betreft onder de noemer “steunpakket” vallen.
Dat zijn gewoon dramatische stappen die je als ondernemer moet zetten en ik ben blij dat wij daar nog heel ver vandaan zijn met het bedrijf.
Ik bedoel dat idd niet als ondersteuningsmaatregelen excuses. Het zijn meer de zaken die een bedrijf liquide houden. Soms is het zo nijpend. Prettig is verre van dat. Ik leef mee met diegene die dat nu nodig hebben.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 16:32 Virologen/artsen: 80% van de besmette personen heeft milde klachten. 20% dus ernstige klachten.
Nee, naar schatting (want dit kunnen we niet weten) 80% merkt een infectie niet. Van de 20% die een infectie wel merkt ziekt nog eens zeker 80% thuis uit.
Artsen: genezen verklaarde patiënten hebben aantoonbare, niet herstelbare longschade.
Een deel van de patiënten die op de IC heeft gelegen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je kan je natuurlijk ook afvragen of bedrijfjes die na een paar weken al bijna failliet gaan al gezond waren.
Je zorgt toch voor een redelijke buffer? Na 2 of 3 maanden oké, maar nu al? Evt atv-dagen naar voren halen kan ook nog helpen trouwens.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 23:07
MVMVML schreef: zo 29 maart 2020, 19:19 Tja. Hoop mensen in loondienst blijkbaar. Ik weet simpelweg niet hoe morgen alles betaald moet worden... zo is de realiteit maar opeens is dat CEO gedrag schijnbaar :-{
Nee, dat was niet tegen jou gericht, ik gebruikte je opmerking meer als een reactie van mij op de Trumps en grote bedrijven. Als 'hun' bedrijf om mocht kiepen zijn ze toch al binnen... .

Hooguit kan ik zeggen dat mijn mening is dat je beter failliet kunt gaan dan een medewerker te moeten begraven. Maar begrijpelijk is dat je je extreem zorgen maakt hoe je de boel waar je hard voor gewerkt hebt en waar anderen zich ook volledig voor geven nu kunt redden.

In dat opzicht heb ik geen salarissen te betalen, maar is het momenteel ook erg stil wat verkoop betreft bij mijn 1-mans zaakje.
Dat snap ik, het is overal drama. Kan je gebruik maken van de vandaag aangekondigde maatregelen?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 30 maart 2020, 07:45 Je kan je natuurlijk ook afvragen of bedrijfjes die na een paar weken al bijna failliet gaan al gezond waren.
Je zorgt toch voor een redelijke buffer? Na 2 of 3 maanden oké, maar nu al? Evt atv-dagen naar voren halen kan ook nog helpen trouwens.
Vergis je niet hoeveel bedrijven van loonbetaling naar loonbetaling werken. :winkie:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 22:58[…] van de week doken opeens wat artikelen op (ook al van iets eerder) dat de huidige maatregelen niet goed voor de economie zijn.
Volgens mij is de strekking van die argumenten eerder, dat de economische schade van de huidige (of strengere, waar door sommigen om geroepen wordt) maatregelen de schade aan de volksgezondheid overtreft.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Alien schreef: ma 30 maart 2020, 09:10
Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 22:58[…] van de week doken opeens wat artikelen op (ook al van iets eerder) dat de huidige maatregelen niet goed voor de economie zijn.
Volgens mij is de strekking van die argumenten eerder, dat de economische schade van de huidige (of strengere, waar door sommigen om geroepen wordt) maatregelen de schade aan de volksgezondheid overtreft.
Opvallend is dat je hier om de haverklap op de kleinste details vliegen zit af te vangen, maar dat je die artikelen die je hierboven bedoelt met rust laat. Als er ergens een magere onderbouwing in zit dan is dat daar wel. Lees de artikelen van het Parool en van het AD (Ira Helsloot) maar eens terug. Heel boude uitspraken op los zand....
Ja, doei !
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 23:07 Hooguit kan ik zeggen dat mijn mening is dat je beter failliet kunt gaan dan een medewerker te moeten begraven.
Ook dat is maar de vraag als je er realistisch naar kijkt, hoe hard het ook klinkt.
Waar ligt de grens dat je wel een slachtoffer accepteert? Verschrikkelijke keuzes om te maken, maar ik vrees dat het wel gedaan zal worden door de overheid. Je kunt niet omwille van alles de economie volledig kapot maken, dat kost indirect nog veel meer levens.
:(( :((
Bicycle, bicycle, bicycle
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Joepie de schreef: ma 30 maart 2020, 09:29
Alien schreef: ma 30 maart 2020, 09:10Volgens mij is de strekking van die argumenten eerder, dat de economische schade van de huidige (of strengere, waar door sommigen om geroepen wordt) maatregelen de schade aan de volksgezondheid overtreft.
Opvallend is dat je hier om de haverklap op de kleinste details vliegen zit af te vangen, maar dat je die artikelen die je hierboven bedoelt met rust laat. Als er ergens een magere onderbouwing in zit dan is dat daar wel. Lees de artikelen van het Parool en van het AD (Ira Helsloot) maar eens terug. Heel boude uitspraken op los zand....
Niet bouder dan, bijvoorbeeld, Rosanne ”jij moet failliet omdat ik geen longontsteking wil” Hertzberger.

“Opvallend”? Als je me ergens van wil beschuldigen, doe dat dan gewoon. Hoeft heus niet zo omfloerst, hoor.
Vorsprung durch Pedantik.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

daniel1975 schreef: ma 30 maart 2020, 09:36
Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 23:07 Hooguit kan ik zeggen dat mijn mening is dat je beter failliet kunt gaan dan een medewerker te moeten begraven.
Ook dat is maar de vraag als je er realistisch naar kijkt, hoe hard het ook klinkt.
Waar ligt de grens dat je wel een slachtoffer accepteert? Verschrikkelijke keuzes om te maken, maar ik vrees dat het wel gedaan zal worden door de overheid. Je kunt niet omwille van alles de economie volledig kapot maken, dat kost indirect nog veel meer levens.
:(( :((
Dus jij zegt "business as usual" en we zien wel wat de gevolgen van het virus zijn? Ik ben bang dat apocalyptische toestanden gaan worden.

Nu een maand, misschien 2 doorbijten, hopelijk met de nodige overheidssteun en dan weer voorzichtig opkrabbelen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Alien schreef: ma 30 maart 2020, 09:39 Niet bouder dan, bijvoorbeeld, Rosanne ”jij moet failliet omdat ik geen longontsteking wil” Hertzberger.

“Opvallend”? Als je me ergens van wil beschuldigen, doe dat dan gewoon. Hoeft heus niet zo omfloerst, hoor.
Ik beschuldig je nergens van. Ik wijs je er alleen op dat je de indruk wekt selectief te zijn in je objectiviteit.

Maar goed, jij zult zelf ook weten dat zolang jij niet wordt gebeld door Rutte om ons uit deze crisis te leiden, jouw mening ook tamelijk irrevant is.

NB Wat moet ik met Rosanne Hertzberger? Nooit van gehoord. Lijkt wel een valse tegenstelling dit.
Ja, doei !
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mad Wally schreef: ma 30 maart 2020, 09:45
daniel1975 schreef: ma 30 maart 2020, 09:36
Ook dat is maar de vraag als je er realistisch naar kijkt, hoe hard het ook klinkt.
Waar ligt de grens dat je wel een slachtoffer accepteert? Verschrikkelijke keuzes om te maken, maar ik vrees dat het wel gedaan zal worden door de overheid. Je kunt niet omwille van alles de economie volledig kapot maken, dat kost indirect nog veel meer levens.
:(( :((
Dus jij zegt "business as usual" en we zien wel wat de gevolgen van het virus zijn? Ik ben bang dat apocalyptische toestanden gaan worden.

Nu een maand, misschien 2 doorbijten, hopelijk met de nodige overheidssteun en dan weer voorzichtig opkrabbelen.
Nee, dat zeg ik zeker niet!
Alleen dat er ergens een moment is dat de balans niet door moet slaan. Dat er nu een uitslaande brand moet worden bedwongen is wel duidelijk.
Alleen vind ik wel dat teveel mensen zich nu focussen op de direct aanwijsbare Corona slachtoffers en dat er veel te weinig aandacht is voor de indirecte ellende die mensen treft. Kindertelefoon wordt veel meer gebeld, politie moet vaker uitrukken voor huiselijk geweld, bepaalde oncologische behandelingen worden tijdelijk stopgezet. En daar komt straks de ellende van torenhoge werkloosheidscijfers bovenop.
Misschien zitten we momenteel wel op de juiste balans, geen idee. Alleen heb ik het gevoel dat er nu te eenzijdig alleen naar de kille RIVM sterftecijfers wordt gekeken, want dat is lekker concreet. Het plaatje is helaas veel groter.


Aanvulling: laten we alsjeblieft ophouden met het elkaar vliegen afvangen op details en er een open respectvolle discussie van maken. We praten hier vooral over meningen, weinigen kunnen hier echt met feiten werken ivm gebrek aan kennis (including me).
Bicycle, bicycle, bicycle
Gesloten