Corona en MTB-en?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3

za 28 maart 2020, 08:57

Deze tekst is geheel in lijn met de door noc*nsf uitgebrachte richtlijnen. Wat is er mis mee?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V1 & V4, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

za 28 maart 2020, 08:59

aurelius schreef:
za 28 maart 2020, 08:51
Zelf nog geen mail ontvangen.
Maar bedoel je dit bericht van de homepage?
https://www.mountainbike.nl/nieuws/2020 ... ntainbiken.
Pri-ma boodschap!
Ik hoop dat de druk in de bossen, de parken, de stranden dit weekend uitblijft. Of dat nou wandelend, fietsend of paardrijdend is.
Top dat het MTB-form een dikke steen bijdraagt aan de bewustwording ervan :-q !
Ook geen mail gezien, maar dit is een prima verhaal
Snelle Buffer
Pro Biker
Pro Biker

za 28 maart 2020, 09:04

aurelius schreef:
za 28 maart 2020, 08:51
Zelf nog geen mail ontvangen.
Maar bedoel je dit bericht van de homepage?
https://www.mountainbike.nl/nieuws/2020 ... ntainbiken.
Pri-ma boodschap!
Ik hoop dat de druk in de bossen, de parken, de stranden dit weekend uitblijft. Of dat nou wandelend, fietsend of paardrijdend is.
Top dat het MTB-form een dikke steen bijdraagt aan de bewustwording ervan :-q !
+1
your courage , your cheerfulness , your resolution , will bring victory
*Disclaimer ; voor de rest ?!, ook nie onze schuld !
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

za 28 maart 2020, 09:39

Heb de mail al weggegooid, maar als ik het me goed herinner stonden er 3 topics in...
1) het Corona advies, in een beknoptere vorm (en waarschijnlijk URL)
2) ... (heeft geen blijvende indruk gemaakt)
3) iets over het steunen van je plaatselijke fietsenmaker
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Making the #Transition | LHR |
kasmar
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 28 maart 2020, 09:45

Nee, het was Niet dat bericht. Uiteraard is dat een volledig normaal bericht zoal het hoort. Ik heb het mailtje al verwijderd, maar het feit dat niet iedereen het heeft ontvangen bevreemd mij.
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

za 28 maart 2020, 09:47

De tekst uit de mail die ik heb ontvangen:

Bekijk online versie l Afmelden nieuwsbriefFORUM      |      INLOGGEN      |      NIEUWS

Hoi Mountainbike.nl Member,

Neem het coronavirus serieus!

Je collega mountainbikers, werkzaam in de zorg, doen een dringend beroep op je. Wat betekent dit concreet voor jou op de trails?

MTB EN COVID-19

Dit informatiebericht heb je ontvangen omdat je (forum) abonnee bent van Mountainbike.nl.
jouw gebruikersnaam: suravida
e-mailadres: ..
lid sinds: 31 May 2007

Een moreel beroep op jou

Het besef dat nog steeds veel Nederlanders te laconiek omgaan met het naleven van de RIVM-richtlijnen is niet alleen onze Minister-president een doorn in het oog, maar vooral ook van onze mountainbike-members, werkzaam in in de zorg.

“Wij ZIEN de gevolgen van dit virus. Zieke stervende patiënten. En vaak tegen de tijd dat wij als huisarts -artsen- worden gebeld is het (al lang) te laat, want we kunnen eigenlijk helemaal niets doen voor patiënten. De meest zieken die nog een kans hebben 'mogen' naar de SEH, en soms door naar de IC. De kansarmen, de zwaksten, kunnen we beter thuis laten (… soms: sterven). En dus een moreel beroep op jou om de coronacrisis (te) helpen bezweren aub!". - Mountainbike.nl forum member en huisarts.

Veel gelezen berichten (allemaal links, niet relevant hier)

Bikersdag 2020 geannuleerd

Helaas gaat in verband met de aangescherpte Corona-maatregelen de geplande Bikersdag niet door. We beloven je dat de Bikersdag op een later moment alsnog gehouden wordt. Forum topic.

Tot slot... blijf je lokale dealer steunen

Je lokale fietsenmaker is voor een belangrijk deel afhankelijk van de omzet in het voorjaar/zomer. Hierdoor worden ze momenteel extra zwaar getroffen. Ze zijn een belangrijk onderdeel van onze mtb community. Steun ze waar jij kan.

GOED WEEKEND ! STAY SAFE.

Rogier Mensink |  rogier@mountainbike.nl
Mountainbike.nl Crew
linkedin.com/in/rogiermensink
Custom steel: http://project12.cc
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker

za 28 maart 2020, 10:05

Nu snap ik de opmerking "ongepast" wel ja. Ook al is het verzoek identiek aan wat er op de frontpage staat. (Er wordt impliciet vanuit gegaan dat de ontvanger het niet goed doet. Er is een vermanend vingertje. Hoe oprecht ook, de boodschap is onhandig gebracht)
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

za 28 maart 2020, 10:12

Zo heb ik hem niet gelezen blijkbaar. Het bereik van de mail is groot en de boodschap om allemaal uit het bos te blijven dit weekend noodzakelijk, dus ik kan me er wel in vinden. Het feit dat Kasmar zich hier nu meld geeft aan dat er zo meer mensen worden bereikt dan de vaste bezoeker van mtb.nl.
Er zijn wat mij betreft weinig zaken ongepast in deze tijden, en deze mail al helemaal niet.

Ik hoop vooral dat iedereen het advies ter harte neemt en braaf binnen of lokaal blijft dit weekend, want Rutte liet weinig te raden over wat er anders maandag gebeurt. (En dan zijn al die bedrijven die nu achter gesloten deuren veilig werken echt f*cked)
Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

za 28 maart 2020, 10:16

Ik ontving 'm inmiddels ook. Ik was notabene 'eengene' die een beroep deed op het forum.
Even los van de vorm: laat die niet afleiden van de inhoud, dat zou jammer zijn.

Dat nieuwsbericht dekt de lading zeer goed, omdat daarin alle relevante bronnen worden genoemd, prima artikel!
En niet iedereen zit dagelijks op dit forum, dus het is fantastisch dat op deze manier snel een grote groep MTB-ers bereikt wordt, de bewustwording wordt vergroot.
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team (06/19), viewtopic.php?f=14&t=142042
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker

za 28 maart 2020, 10:17

suravida schreef:
Zo heb ik hem niet gelezen blijkbaar. Het bereik van de mail is groot en de boodschap om allemaal uit het bos te blijven dit weekend noodzakelijk, dus ik kan me er wel in vinden. Het feit dat Kasmar zich hier nu meld geeft aan dat er zo meer mensen worden bereikt dan de vaste bezoeker van mtb.nl.
Er zijn wat mij betreft weinig zaken ongepast in deze tijden, en deze mail al helemaal niet.

Ik hoop vooral dat iedereen het advies ter harte neemt en braaf binnen of lokaal blijft dit weekend, want Rutte liet weinig te raden over wat er anders maandag gebeurt. (En dan zijn al die bedrijven die nu achter gesloten deuren veilig werken echt f*cked)
Zonder te gaan muggenziften: veel mensen zullen de mail wel zo lezen. In die zin is de mail onhandig, want als je weerstand oproept, dan bereik je je doel niet (wat aerelius feitelijk zegt; de vorm kan afleiden van de inhoud).
Wat mij betreft is het doel dubbel: zorgen dat we bijdragen aan het afremmen van de virusverspreiding EN zorgen dat we niet nog meer van onze vrijheid moeten inleveren (mij zul je om beide redenen niet zin in het bos dit weekend). Dat laatste (vrijheid) sneeuwt nog wel eens onder momenteel (niet zozeer op dit forum, maar in de gehele maatschappij), en dat beangstigt me.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 120

za 28 maart 2020, 10:19

Vreemd, ik heb die mail ook niet ontvangen. Duidelijk opgesteld door iemand in de zorg, ik lees namelijk ook een beetje frustratie erdoorheen.
Laten we er dan maar vanuitgaan dat de boodschap bestemd is voor dat kleine gedeelte members die dit weekend tóch eigenwijs de drukke route's opzoeken.
“I’ll ride the wave, where it takes me”.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker

za 28 maart 2020, 10:27

Vier op de vijf coronapatiënten op intensive care hebben overgewicht
80 procent van alle Nederlandse coronapatiënten die op de intensive care worden behandeld hebben overgewicht. Dat vertelt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) vrijdag bij Jinek

Aangezien overgewicht en inactiviteit 2 onafhankelijke veroorzakers van een slecht werkend immunsysteem zijn
Inflamaging (inflamation + aging)noemen we dat in combinatie met een virus dat beroep doet op de cellulaire immuniteit.
Verklaard dit wel het een en ander
Dus ja.
Sabai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Mtb

za 28 maart 2020, 11:08

Rutger S schreef:
za 28 maart 2020, 10:27
Vier op de vijf coronapatiënten op intensive care hebben overgewicht
80 procent van alle Nederlandse coronapatiënten die op de intensive care worden behandeld hebben overgewicht. Dat vertelt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) vrijdag bij Jinek

Aangezien overgewicht en inactiviteit 2 onafhankelijke veroorzakers van een slecht werkend immunsysteem zijn
Inflamaging (inflamation + aging)noemen we dat in combinatie met een virus dat beroep doet op de cellulaire immuniteit.
Verklaard dit wel het een en ander
Dus ja.
Aha daarom zie ik iedereen nu ineens hardlopen....
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker

za 28 maart 2020, 11:09

suravida schreef:

Mee eens, dat is toch de hoofdzaak in deze? Sommige mensen voelen zich persoonlijk aangesproken, dat is in principe ook de bedoeling. Ik heb het niet als vervelend ervaren maar gewoon een prima initiatief.

Als iedereen namelijk denkt dat een ander dit weekend niet voor een vol bos moet zorgen dan komt het niet goed. De duidelijke boodschap van Aurelius heeft nu een veel groter bereik gekregen dan hij oorspronkelijk had. Feit is namelijk dat degene die het hier is komen melding op dit moment drie berichten heeft geplaatst waarvan twee in dit topic.

Dat het taaltechnisch en informatief gezien wat completer en eleganter kan ben ik het wel mee eens. Had die veelgelezen berichten en forumtopics weggelaten en dáár die richtlijnen geplaatst. Toch lijkt dat me in deze van secundair belang. Lees daar maar even doorheen in het kader van het algemeen belang van de boodschap en bedenk dat de bedoeling hierachter goed is. Iedereen weet voor zichzelf wel of hij/zij zich echt aangesproken moet voelen of niet.
Elvander
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: N=Cube Ams Fully N+1=Intense Spider 275C-SL

za 28 maart 2020, 11:26

Ik vond het ook te belerend opgesteld maar begrijp ook wel waar het vandaan komt dus prima.

Ik voel me ook niet aangesproken want ik hanteer voor mezelf het Duitse contactverbodsysteem.
Ik fiets wel, alleen, zoals ik eigenlijk altijd doe maar dan op tijdstippen waarop weinig anders rijders te verwachten zijn.
Dit weekend blijf ik dus mooi thuis en steek ik de BBQ aan, paar uurtjes om het huis rommelen is ook prima.
Plaats reactie