Beperken fiets conditie terugval tijdens vakantie

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Gj-070
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 8 januari 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Chiner 036

Dank voor de antwoorden.

Onderstaand advies kan ik wel iets mee, dank !
Malc schreef: do 18 juli 2019, 10:29 Ik doe in verhouding iets meer hardlopen dan mountainbiken, maar merk dat het hardlopen me meer helpt met mijn mountainbikeconditie dan andersom. Denk als je 2/3 pw half uurtje/uurtje doet dat de conditie wel okay blijft :-q

(denk ook dat zoiets relatief weinig tijd kost in verhouding tot uren wandelen/fietsen etc )
Mijn (werk) reizen gaan vooral naar Azie en de USA, als we met de auto reizen gaan de fietsen altijd mee.
Mijn ervaring met Mountainbike fietsen huren in het verre buitenland zijn niet zo goed, het is lastig te organiseren in het weekend (zeker met de werk bezoeken), maat XL niet beschikbaar, achterstallig onderhoud fietsen etc. Veruit de mooiste buitenlandse fiets tochten gaan toch via lokale contacten of collega's ter plekke.

Helaas is het bij mij geen beetje inkakken, maar het gaat flink achteruit, ik kan een aantal weken aansluiten bij fiets groepjes die een paar tanden langzamer fietsen. Dit komt ook wel door de jet-lag die mijn lichaam niet zo kan waarderen, en lange dagen werken tijdens een werk reis helpt natuurlijk ook niet voor je lichamelijke conditie.

Roken / zuipen / vol vreten doe ik niet tijdens een vakantie, dus dit achterwege laten helpt niet.
Terugval in conditie accepteren, tja, als je het kunt beperken voelt het voor mij stukken beter.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heb je wel eens een vouwfiets overwogen? https://www.bikefriday.com/folding-bikes/ maakt bijvoorbeeld al jaren sportieve vouwfietsen voor zo'n beetje exact jouw doel. Worden geleverd in een koffer volgens mij...
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vliegreizen beperken tot de hoogst noodzakelijke reizen zou ook nog een optie kunnen zijn. :D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Elke ochtend even naar het zwembad een half uurtje baantjes trekken, wellicht dat je conditie er zelfs op vooruit gaat.
Bikee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 14 februari 2019, 13:39

Op heel wat vakantiebestemmingen kun je fietsen huren. Met de wagen kun je ze meenemen, ook met de trein... hangt er natuurlijk van af waar je van plan bent om heen te gaan. Ik huur meestal een fiets op vakantie. Lekker makkelijk en helemaal niet duur :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rijder die ik ken van jaren terug nam altijd zn fiets mee met het vliegtuig.
Evoc koffer en een "vakantie fiets" (niet te kostbaar, niet te kwetsbaar) en je bent het heertje.

Maar een paar schoenen een broekje en een shirt zijn makkelijker mee te nemen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Als het voor je werk is, tegen je baas zeggen dat ie ook moet dokken voor je fiets transport :-q

Een vriend van me reist ook regelmatig naar de usa en Azië voor werk en kan daar wordt niet bezuinigd op transport kosten (eerste klas etc). Dus dan kan 200 euro (?) voor een fiets er ook wel bij
Gebruikersavatar
Gj-070
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 8 januari 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Chiner 036

Dank voor de reacties.

Heb eens gegoogled naar een lichte vouw fiets, ze zijn er zelfs in carbon, kost wel eff wat ... Wellicht komt er tweedehands nog wel een keer wat leuks langs.

Helaas wordt bij mijn werkgever flink bezuinigd op reizen, zowel de ruimte in de huur auto als tijdens de vliegreis is minimaal. Doordat we zelfs met wisselende maatschappijen vliegen raak je de gold status kwijt waardoor je nog minder bagage kilos vrij mag meenemen.

Aanstaande vakantie ga ik proberen te zwemmen en hard lopen, waarschijnlijke een enkele keer een eenvoudige fiets huren, ben benieuwd naar het conditie resultaat na de vakantie.
Plaats reactie