Eikenprocessierups

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

@zoetermeer:


Afbeelding
Afbeelding

Paar rondjes gefiets, nog geen jeuk gelukkig. Maar geluiden genoeg dat andere er wel last van hebben gehad!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

“ Een heel topic vol met informatie en nare ervaringen:

viewtopic.php?f=8&t=142283&p=2401476&hi ... s#p2401476”

Uiteraard logisch om het hier over die krengen te hebben, maar zoeken op eiken en processie leverde maar 6 hits op en dit draadje zat daar niet bij :-{ ik zal me maar eens een keer verdiepen in hoe de zoekmachine werkt op dit forum.

Nogmaals dan maar:
Afgelopen week weer een paar routes gereden buurt van Deventer en helaas overal op mijn armen en benen jeukende rode vlekjes. Ik ben een “zweter” dus neem ik elk haartje wat ik tegenkom gelijk als souvenir mee. Vanwege het zweten is lange kleding in de zomer echt geen optie. Om diezelfde reden douche ik altijd gelijk na de rit. Ik probeer wel eens met plakband de haartjes te verwijderen en gebruik verkoelende gel, maar heeft iemand anders nog tips?

Edit, uiteraard lees ik natuurlijk ook dit draadje door :oops:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Mad Wally schreef: zo 11 juli 2021, 17:21 “ Een heel topic vol met informatie en nare ervaringen:

viewtopic.php?f=8&t=142283&p=2401476&hi ... s#p2401476”

Uiteraard logisch om het hier over die krengen te hebben, maar zoeken op eiken en processie leverde maar 6 hits op en dit draadje zat daar niet bij :-{ ik zal me maar eens een keer verdiepen in hoe de zoekmachine werkt op dit forum.

Nogmaals dan maar:
Afgelopen week weer een paar routes gereden buurt van Deventer en helaas overal op mijn armen en benen jeukende rode vlekjes. Ik ben een “zweter” dus neem ik elk haartje wat ik tegenkom gelijk als souvenir mee. Vanwege het zweten is lange kleding in de zomer echt geen optie. Om diezelfde reden douche ik altijd gelijk na de rit. Ik probeer wel eens met plakband de haartjes te verwijderen en gebruik verkoelende gel, maar heeft iemand anders nog tips?

Edit, uiteraard lees ik natuurlijk ook dit draadje door :oops:
De beste optie is vermijden als je er last van hebt, maar als dat niet kan dan een kledingroller over de huid halen. Dat werkt bij mij heel goed.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier ook al een ruime week last van die bultjes.
De afgelopen ritten in het bos was bij klam weer dus mijn armen en benen bleven goed nat waardoor alles eraan plakt.

Even doorbijten, 't is niet zo erg als in de brandnetels vallen gelukkig.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Koud afspoelen
Mad Wally schreef: zo 11 juli 2021, 17:21 . Om diezelfde reden douche ik altijd gelijk na de rit. Ik probeer wel eens met plakband de haartjes te verwijderen en gebruik verkoelende gel, maar heeft iemand anders nog tips?

Edit, uiteraard lees ik natuurlijk ook dit draadje door :oops:
werkt goed
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Mad Wally schreef: zo 11 juli 2021, 17:21Afgelopen week weer een paar routes gereden buurt van Deventer en helaas overal op mijn armen en benen jeukende rode vlekjes. Ik ben een “zweter” dus neem ik elk haartje wat ik tegenkom gelijk als souvenir mee. Vanwege het zweten is lange kleding in de zomer echt geen optie. Om diezelfde reden douche ik altijd gelijk na de rit. Ik probeer wel eens met plakband de haartjes te verwijderen en gebruik verkoelende gel, maar heeft iemand anders nog tips?
Herkenbaar. Ik neem indien nodig een pilletje Cetirizine van mn vrouw, (tegen hooikoorts), werkt zowel bij mij als bij de kids heel goed. Ook gewoon bij de drogist verkrijgbaar.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Nav dit topic en mijn jeukklachten icm bultjes maar eens een ronde door de tuin gaan doen.
We hebben heel veel eiken en de hele straat staat er ook vol mee.
En ja hoor, gigantisch nest in één van de eiken in de tuin. :-{ :(
Vandaar dat 1 van de honden ook steeds zit te krabben en bijten, arm ding.

Hopelijk is er een bedrijf te vinden die het nest snel weg wil halen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Let op dat als het nest op de grond terecht komt je hond er niet aan gaat snuffelen!
Kan echt serieuze gevolgen hebben voor het beestje als er teveel haartjes in de luchtwegen terecht komen :((
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Inderdaad, zou de hond zoveel mogelijk weg houden bij de betreffende boom als het kan.

Zelf ook wel last gehad van de haartjes en bekende jeuk-bultjes. Tja schuilen onder een eikenboom in de regen is natuurlijk ook vragen om "irritatie" :winkie:
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Interessant en herkenbaar onderwerp helaas.
Zal eens een kledingroller gaan regelen....
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

De boom staat gelukkig in een stuk tuin waar we niet veel komen (behalve langslopen dan).
We hebben even "inspectie" gedaan in een stukje van onze straat en het fietspad verderop. Je zit zo op 20 nesten.
Een straat verderop kleuren de bomen rood-wit van de lintjes. Er zijn meer bomen mét nest dan zonder. :o
Dan is 1 nest uit de tuin halen ook niet zo zinvol.
Hopelijk schiet de natuur een beetje op met de bestrijdingsinhaalslag. :P
Er komt iig een vogelkast in die boom want het is de enige van de grote eiken waar geen kastje aan zit. : Suprised :
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Er is geen vaccin tegen, dus is het ook niet belangrijk genoeg voor onze overheid.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Hiltsje schreef: do 15 juli 2021, 13:39 Er komt iig een vogelkast in die boom want het is de enige van de grote eiken waar geen kastje aan zit. : Suprised :
Nestkastje liever niet in een eik hangen, genoeg voorbeelden dat het kastje juist de ideale plek is voor een rupsennest.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Hiltsje schreef: ma 12 juli 2021, 11:09 Hopelijk is er een bedrijf te vinden die het nest snel weg wil halen.
... als dat niet snel kan spoot ik er allereerst zelf even een bus lijmspray op leeg.
Woon zelf naast/onder 4 eiken maar gelukkig geen last.
Die bomen zijn dit jaar (net als vorig jaar) 2x bespoten met Xentari. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Gertjanw schreef: zo 11 juli 2021, 19:38
Mad Wally schreef: zo 11 juli 2021, 17:21 Ik probeer wel eens met plakband de haartjes te verwijderen en gebruik verkoelende gel, maar heeft iemand anders nog tips?

Edit, uiteraard lees ik natuurlijk ook dit draadje door :oops:
De beste optie is vermijden als je er last van hebt, maar als dat niet kan dan een kledingroller over de huid halen. Dat werkt bij mij heel goed.
Ik kreeg onlangs van iemand de tip om de föhn langs de geïrriteerde plekken te halen, zo warm als je kunt verdragen.
De eerste "tests" zijn mij zeer goed bevallen.
Real men think straight and flat are boring :-D
Plaats reactie