Ervaring Aftershokz “open ear design”?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Wie heeft en hoe zijn de ervaringen met de “open ear design” van Aftershokz?
Deze zitten niet in het maar voor het oor.
Verder zit de beugel achter het hoofd.

Geluid, ruis, draagcomfort en dat soort dingen.

Ik hoor het graag.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik gebruik deze bijna dageljks voor woon-werk verkeer. Prima product. Als je het vollume een beetje normaal houd kun je de omgeving goed blijven horen. Als je het volume op maximaal zet lukt dat niet meer, maar in die zin is het niet anders dan een autoradio. De geluidskwaliteid is ruim voldoende, al is de bas weergave niet zo sterk als bij een volledig gesloten koptelefoon. Ik heb soms wel wat last van windgeruis, maar betwijfel of dit door de Aftershokz komt. Heeft m.i. veel te maken met de bandjes van de helm waar de wind langs waait.

Baterijduur is prima, ik kan er bijna een week mee toe (30Km enkel reis). Ik ben nu aan mijn tweede bezig, bij de eerste is het rubber na 2 jaar intensief gebruik helemaal week geworden door het zweet. Ze zeggen dat dit nu is opgelost, we zullen zien.

Al met al een aanrader.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dank je.
Welk model heb je?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

byorka schreef: ma 4 maart 2019, 14:21 Dank je.
Welk model heb je?
Ik heb nu een AfterShokz Trekz Titanium, mijn eerste was een Bluez 2S. De Bluez is dus na meer dan 2 jaar intesief gebruik lichtelijk gedesintergreerd door oplossend lijm en rubber, maar mijn dochter (13) heeft hem met plakband weer in elkaar gezet en gebruikt hem nu al weer een half jaar zonder verdere problemen en is er veel meer tevreden over dan de standaard oordopje aan een draadje. Bij de Titanium heb ik, na een half hjaar gebruik, dit probleem nog niet gezien.

Mijn vrouw heeft een Sports S3 (met snoertje), zij gebruikt hem niet zo intesief, maar ze is er wel tevreden over omdat hij goed te combineren is met gehoorapparaten waardoor in-ear geen optie is.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Interessant product. Kan je nog wat tipjes van de sluier lichten. Hoe gaat het bellen met deze headset? En met welk apparaat gebruik je het? Android/ iOS? Is het koppelen makkelijk, wekt dat goed?
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

hendrikjan schreef: di 5 maart 2019, 10:51 Interessant product. Kan je nog wat tipjes van de sluier lichten. Hoe gaat het bellen met deze headset? En met welk apparaat gebruik je het? Android/ iOS? Is het koppelen makkelijk, wekt dat goed?
Ik gebruik hem icm. een Samsung A3 android telefoon, maar heb hem ook gekoppeld aan mij Apple Iphone 8 van het werk. Dit werk eigenlijk probleemloos. Ik luister meestal naar Spotify of soms de radio app van 538. Op mijn oude Motorola had ik wel eens problemen dat de bluethooth geen verbinding maakte, maar dit was niet alleen met de Aftershokz maar ook met mijn Garmin Edge of met de auto. Dit was op te lossen door de cach van de bluethooth service te wissen. Dit was dus waarscheinlijk een telfoon probleem.

Bellen gaat prima als je stil staat, of afremt tot <10Km/h. Daarboven ben je niet te verstaan door windgeruis in de microfoon. Probleem bij mij is dat mijn telefoon niet bereikbaar is als ik fiets. Ik kan dus niet zien door wie ik gebeld wordt en gok maar dat het mijn vrouw is om te vragen of ik bijna thuis ben. Zij weet hoe het werkt als ik in volle vaart op de fiets de telefoon opneem en gaat geen complete gesprekken aan, maar stelt alleen een simple ja/nee vraag. Dit gaat nog net.

Enige nadeel is dat de knoppen vrij klein zijn om met volle handschoenen te bedienen. tevens hebben de knoppen meerdere functies (1 keer drukken, 2x drukken of lang indrukken) dit levert soms verwaring op
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Bikee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 14 februari 2019, 13:39

Ik heb de mini’s van Aftershokz en ben er heel tevreden over. Geen gedoe meer met een kabel of een touw en – heeeeel belangrijk – zitten lekker vast in je oren. Ik gebruik ze onder mijn helm en voel bijna niet dat ik ze in heb. Ik gebruik ze met mijn Samsung J6 en ze geven een prima geluidskwaliteit.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb inmiddels de gewone Titanium versie. 2 keer mee gefietst.
Het draagcomfort moet ik nog aan wennen. Die twee drukpunten ervaar ik na een paar uur wat vermoeiend maar ik begin er al wat aan te wennen.
Het geluid is op zich afdoende. Ik mis wel een beetje het geïsoleerde goede geluid.

Ik ben benieuwd hoe hij over een maand bevalt en of de batterij het lang genoeg uit houdt.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Weer een paar ritjes verder.
De batterij doet het nog steeds, inmiddels heb ik er een een uurtje of 7 opzitten dus dat volstaat.
Ik begin ook te wennen aan het draagcomfort, ik heb er geen "irritatie" meer van.

Ik ben er wel achter gekomen dat het op de de weg een windgeruis tot stand brengt omdat er een blokje voor je oor zit. Hierdoor moet je het geluid wat harder zetten. Harder dan ik gewend ben.
In de bossen is dat weer te verwaarlozen omdat daar de snelheden lager liggen.
Afhankelijk van je snelheid en het omgevingsgeluid moet je het volume dus harder. Harder dan bij normale oordoppen, dat ervaar ik als vermoeiend.

In het gebruik is de aftershokz in orde. Maar momenteel mis ik de "isolerende" oordopjes met een laag volume.
Op zich zijn ze in orde maar ik ben nog niet geheel overtuigd. Voorlopig fiets ik er zeker nog mee door om er meer ervaring mee op te doen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie