Trainen voor langste dag rit 21 juni 2019

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
PaganiProductions

Ben van plan om dit jaar een 100+km rit te gaan rijden op de langste dag.
Moet ik nog ergens op letten met trainen om mijn doel te volbrengen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je gaat toch al als de brandweer tegenwoordig;)?

Maar wat is 100+? 105, 150, 250? Daar zit nogal verschil tussen. Voor het eerste kun je ook de kortste dag gebruiken hoor.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: di 26 februari 2019, 20:49 Ben van plan om dit jaar een 100+km rit te gaan rijden op de langste dag.
Moet ik nog ergens op letten met trainen om mijn doel te volbrengen.
Fiets af en toe 80 en maak een paar ritjes waarbij je jezelf eerst goed stuk rijdt en dan nog 20km doorkachelen.
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: di 26 februari 2019, 21:02 Je gaat toch al als de brandweer tegenwoordig;)?

Maar wat is 100+? 105, 150, 250? Daar zit nogal verschil tussen. Voor het eerste kun je ook de kortste dag gebruiken hoor.
mijn langste rit tot nu toe is 75,6 km
Tot nu toe totaal 1374 km al gereden dit jaar alles erop en eraan.
Waarvan 437.6 km mtb cx/xc km's
Het begint al ergens op te lijken.
https://www.strava.com/activities/2172215451
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

100+ onverhard of op de weg?

Qua training maakt dat nogal wat uit.
Op de weg is het een kwestie van een paar ritjes in opbouwende lengte, elke week 10 of 20 km erbij.
Onverhard is het meer interval en dan moet je dus ook meer interval trainen.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
PaganiProductions

Greyfox schreef: wo 27 februari 2019, 09:02 100+ onverhard of op de weg?

Qua training maakt dat nogal wat uit.
Op de weg is het een kwestie van een paar ritjes in opbouwende lengte, elke week 10 of 20 km erbij.
Onverhard is het meer interval en dan moet je dus ook meer interval trainen.
Nee in het terrein
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tot voor een paar jaar organiseerde EricB ook zo'n tocht.
+150 km langs de oostgrens van Limburg, alles onverhard.
Dat was goed te doen met goede conditie.
Als je wat zekerheid wil, dal moet je gewoon een lange dagtocht maken van bijv 100km.
Gaat dat lekker, dan lukt 150 ook.
Je hebt nu een gps, dus je kan vast wel een lange tocht downloaden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Eigenlijk precies dit:
Makkelijk schreef: di 26 februari 2019, 21:18 Fiets af en toe 80 en maak een paar ritjes waarbij je jezelf eerst goed stuk rijdt en dan nog 20km doorkachelen.
Als je die 80km ritten op het moment nog niet red, dan zou ik deze eerst opbouwen op de weg, dus beginnen met wat je nu kan+10km en dan elke week 10km verder.
Daarnaast wel die snelle mtb rondjes erin houden en helemaal leeg gaan daarop.

Dit is lekker simpel, dat houdt het leuk en dan blijf je gemotiveerd. Als je 80km kan en je kan ook 20km nadat je helemaal leeg bent, dan ga je 100km op de langste dag ook redden.
PaganiProductions

Flow&Co schreef: wo 27 februari 2019, 17:57 Eigenlijk precies dit:
Makkelijk schreef: di 26 februari 2019, 21:18 Fiets af en toe 80 en maak een paar ritjes waarbij je jezelf eerst goed stuk rijdt en dan nog 20km doorkachelen.
Als je die 80km ritten op het moment nog niet red, dan zou ik deze eerst opbouwen op de weg, dus beginnen met wat je nu kan+10km en dan elke week 10km verder.
Daarnaast wel die snelle mtb rondjes erin houden en helemaal leeg gaan daarop.

Dit is lekker simpel, dat houdt het leuk en dan blijf je gemotiveerd. Als je 80km kan en je kan ook 20km nadat je helemaal leeg bent, dan ga je 100km op de langste dag ook redden.
Ik ben niet van plan ook een wielrenfiets te kopen rijd meesten verharde km tijdens woon werk ritten en naar lbs.
Kan wel zoiets weer rijden komt het dichste bij een wielren rondje met genoeg offroad erin voor de afwisseling.
Er zitten ook nog wat strava stukken erin kan ik mij gelijk meten met de rest.
https://www.sports-tracker.com/workout/ ... 21f7cc73ef
Denk wel ik genoeg train en rust om mijn doelen te halen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je hoeft geen wielrenfiets te hebben om op de weg te fietsen hoor. Pak gewoon eens een dagje 30km offroad en 30km asfalt in een rit op je Alma!
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: wo 27 februari 2019, 21:34 Je hoeft geen wielrenfiets te hebben om op de weg te fietsen hoor. Pak gewoon eens een dagje 30km offroad en 30km asfalt in een rit op je Alma!
Rijd per dag al meer 20 km op weg met stukje onverhard op de terug weg.
PaganiProductions

Makkelijk schreef: wo 27 februari 2019, 21:34 Je hoeft geen wielrenfiets te hebben om op de weg te fietsen hoor. Pak gewoon eens een dagje 30km offroad en 30km asfalt in een rit op je Alma!
Heb gelukkig genoeg keuze in de buurt.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik fiets regelmatig tochten minstens 100 km. Eigenlijk doe ik niets liever dan dat maar beschikbare tijd is een beperking.

100 km is goed te doen. Gewoon regelmatig rond de 60-80 km fietsen en af en toe een uitschieter boven de 100 km bij lekker weer. Dan gaat het steeds makkelijker en op een bepaald moment ga je zelfs richting de 150 km.
Het is gewoon een kwestie van doseren en blijven eten/drinken.
Zorg dat je een goede track hebt zodat je tijdens het fietsen niet hoeft te zoeken.
In het begin de track wat inkorten en steeds een stuk verder fietsen.
Smorgens op tijd wegfietsen, dan duurt de dag niet zo lang en er is niets mooier dan fietsen wanneer de wereld ontwaakt.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
PaganiProductions

De eerste 40 km van het jaar en eerste keer langer dan 2,00 uur op de fiets
Mijn power blijft langer constant 150 watt geschat vermorgen.
https://www.strava.com/activities/2186102958
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: di 26 februari 2019, 21:02 Je gaat toch al als de brandweer tegenwoordig;)?

Maar wat is 100+? 105, 150, 250? Daar zit nogal verschil tussen. Voor het eerste kun je ook de kortste dag gebruiken hoor.
Ja zeker ga ik voor mijn doen en dat zijn uiteindelijk getallen.
Plaats reactie