Core Stability trainen door fietsen?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

https://www.youtube.com/watch?v=zGbn3NWPVwc


Gewoon even deze sessie 3x per week pakken.
Duurt max 20 min per keer.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

RoySmit schreef: ma 21 januari 2019, 14:50 https://www.youtube.com/watch?v=zGbn3NWPVwc


Gewoon even deze sessie 3x per week pakken.
Duurt max 20 min per keer.
Je kan aan hem niet echt zien of het effect heeft. :-D
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Wat goed helpt om je core te ontwikkelen is een SUP en die regelmatig gebruiken.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ben bang dat je toch echt veroordeeld bent tot de sportschool. Ik heb last van een zwakke onderrug en heb daar bijna geen last meer van sinds ik die gericht train. Heb oa veel gehad aan deadliften, hoewel het heel tegenstrijdig lijkt, maakt dat echt je onderrug veel sterker.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als je net als ik de sportschool niks vind, ga boulderen! Ongeveer de meest all-round core training die je kunt krijgen zonder tussen zonnebanktokkies met martelwerktuigen te spelen onder de begeleiding van kutmuziek.

Je zou ook nog kunnen kitesurfen maar dat is een beetje lastiger instappen :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onelo schreef: zo 1 april 2018, 20:52Want anders ben ik veroordeeld tot dat dagelijkse kwartiertje op een foamen matje op de zolder..
Als dat de kern van het probleem is, dan is er een oplossing: sportschool, fitnessclub of vereniging. In Veenendaal kun je bijv. meedoen aan het core stability uurtje van de atletiekvereniging. Dan lig je niet op zolder te kreunen op je jogamatje, maar wordt je begeleid door een trainer die met de groep een circuit met steeds verschillende oefeningen rondloopt. Kun je gelijk nieuwe vrienden maken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Dice Oldskool schreef: di 22 januari 2019, 17:19
RoySmit schreef: ma 21 januari 2019, 14:50 https://www.youtube.com/watch?v=zGbn3NWPVwc


Gewoon even deze sessie 3x per week pakken.
Duurt max 20 min per keer.
Je kan aan hem niet echt zien of het effect heeft. :-D
:lol: :lol: :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: wo 23 januari 2019, 12:41 Ben bang dat je toch echt veroordeeld bent tot de sportschool. Ik heb last van een zwakke onderrug en heb daar bijna geen last meer van sinds ik die gericht train. Heb oa veel gehad aan deadliften, hoewel het heel tegenstrijdig lijkt, maakt dat echt je onderrug veel sterker.
Maar deadliften is toch niet tegenstrijdig aan onderrug klachten?? Staat er toch bekend om dat dat juist een beest van een rug oefening is.
Ik doe hem thuis icm squatten en buikspieren en voelt heerlijk.
Nu sinds een maandje dat actief aan het doen en merk op de fiets dat ik geen last meer krijg van me rug of iets..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: wo 23 januari 2019, 16:45
MVMVML schreef: wo 23 januari 2019, 12:41 Ben bang dat je toch echt veroordeeld bent tot de sportschool. Ik heb last van een zwakke onderrug en heb daar bijna geen last meer van sinds ik die gericht train. Heb oa veel gehad aan deadliften, hoewel het heel tegenstrijdig lijkt, maakt dat echt je onderrug veel sterker.
Maar deadliften is toch niet tegenstrijdig aan onderrug klachten?? Staat er toch bekend om dat dat juist een beest van een rug oefening is.
Ik doe hem thuis icm squatten en buikspieren en voelt heerlijk.
Nu sinds een maandje dat actief aan het doen en merk op de fiets dat ik geen last meer krijg van me rug of iets..
Ja deadlift staat erom bekend, maar in principe is de hele oefening 'verkeerd tillen', wat je dus eigenlijk altijd afgeraden werd om zo te tillen (uit je rug ipv uit je benen).
Maar het werkt zeker, ik heb veel minder tot bijna geen last meer sinds ik dat regelmatig doe (plus ook buik uiteraard).
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: wo 23 januari 2019, 16:56
RoySmit schreef: wo 23 januari 2019, 16:45

Maar deadliften is toch niet tegenstrijdig aan onderrug klachten?? Staat er toch bekend om dat dat juist een beest van een rug oefening is.
Ik doe hem thuis icm squatten en buikspieren en voelt heerlijk.
Nu sinds een maandje dat actief aan het doen en merk op de fiets dat ik geen last meer krijg van me rug of iets..
Ja deadlift staat erom bekend, maar in principe is de hele oefening 'verkeerd tillen', wat je dus eigenlijk altijd afgeraden werd om zo te tillen (uit je rug ipv uit je benen).
Maar het werkt zeker, ik heb veel minder tot bijna geen last meer sinds ik dat regelmatig doe (plus ook buik uiteraard).

Ohhh zo.. Ja klopt oefening staat er namelijk ook om bekend dat als je hem fout of te zwaar doet zonder dat je de techniek kent je je rug zwaar naar de K*** kan helpen ermee
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Een deadlift komt ook gewoon uit de benen, met een rechte rug. Stiff legged deadlifts, dan til je voornamelijk met je hamstrings en rug.
Maar bij core stability gaat het niet om die grote spieren.

Hardlopen, bij voorkeur in het bos op de ongelijke zachte ondergrond, helpt echt bij het trainen van je core en het stabiliseren van je onderrug. Als krachtoefening, military press.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3315
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Core trainen is het beste dmv de oefeningen die aangegeven zijn. Ik doe gewoon thuis wat oefeningen omdat ik de sportschool ook zat was. Kettlebell, buik, opdrukken (wat gelijk planken is) etc. 2 a 3x per week 45 min ben je een eind. En in principe is alles wat je doet met losse dumbles al goed. En dan bv je armen en schouders om en om met 1 dumble. Dan moet je core automatisch al balanceren.
Thuis trainen heeft genoeg voordelen. Nadeeltje; geen (ander) vrouwlijk schoon om te bewonderen.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie