Waterdichte Mtb jack

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Het is weer zover regen hagel en meer van dat soort omstandigheden. Vandaag ook weer helemaal doorweekt.
Het word tijd voor een goed water-/winddicht jack. Welke raden jullie aan?
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Voor mij beste aankoop ooit, lkkr comfortabel& idee dat ik mij niet opblaas... wel prijzig maar met bonnen kunnen kopen...

http://www.goreapparel.com/gore-bike-we ... INDSTOPPER" onclick="window.open(this.href);return false;®%20Products&dwvar_JWPOSO_color=0899
Laatst gewijzigd door Vliegende ton op za 18 november 2017, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik heb net een Endura Single track jack besteld. Nog geen ervaring mee dus, maar vrijwel alle recensies die ik daarover kon vinden waren positief.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Endura Singletrack :-q - https://www.cyclestore.co.uk/endura_sin ... t-ID_68600" onclick="window.open(this.href);return false;
Google is your friend :-)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Heb een keer een dag in de stromende regen en opspattende blubber gefietst met Alpinestars allmountain jasje: ventileerde goed en bleef goed droog (en warm, maar niet bezweet)
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Mezelf kennende, twee jaar geleden bij de ALDI (of all places een regenjasje XXL) gekocht voor 5 euro of zo. Zonde om een dure jas open te trekken aan een tak of boom. Tevens heeft deze jas een open rug/schouderpand, voor ventilatie. Hij zit ruim dus als ik de rits een tikje open trek krijg ik er ook wat lucht doorheen.
Jammer dat ik nu geen enkel voorbeeld kan vinden voor die prijs. Hij lijk een beetje op Mac-in-a-sac maar dan op halve grootte ingepakt dus hij past in mijn zak van het fietsshirt.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Endura MT500. Topjas.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben zelf erg blij met het winterspul van Craft. Warm,soepel, goed ademend.
Dat zie ook nog wel regelmatig Online en bij Mantel in de aanbieding.

Ik hoop ook een Endura MT500 jas (hier een keer 2e hands gekocht) en die is super als je weet dat jeer de hele dag in rijdt, maar heeft het nadeel dat het wel echt een stevige jas is die je niet ff zo in je rugzakje propt.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Die Endura lijkt meer op een jas voor een poolexpeditie. Niet echt een licht en compact jasje om een bui regen mee op te vangen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

byorka schreef:Die Endura lijkt meer op een jas voor een poolexpeditie. Niet echt een licht en compact jasje om een bui regen mee op te vangen.
En laat 'm dat nou juist wél zijn!
"Get lost in nature and you will find yourself"
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik heb een decathlon regenjasje (zonder capuchon). Klein, compact en droog. Maar weinig ademend waardoor hij niet prettig is al 't regent en warm is. Was dan weer niet zo duur.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik gebruik 2 opties: 1 is een Pearl Izumi select barrier regenjasje, compact en makkelijk in shirt of rugzak mee te nemen als de condities onvoorspelbaar zijn.
En als 2e heb ik een dunne en goed ademende hiking soft- c.q. outershell (10K waterkolom) voor echt zwaar baggerweer. Deze maar dan een ouder model, zonder isolatie: https://sport1.no/varemerker/jotunheim/ ... avy-royal/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu alleen nog een goeie broek :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Echt droog kun je toch niet blijven bij een inspanning als mtb-en?
In mijn ervaring wordt je altijd nat, van de regen en/of van je eigen zweet. En ja, ik heb niet alleen maar goedkope "plastic" jasjes gebruikt.

Het verschil zit 'm in het gevoel wat je krijgt in het jack, een goed ademend jack voelt minder benauwd, je blaast jezelf niet zo op. Maar echt droog bleef ik ook daar niet in. Kan ook niet, zelfs in de betere maanden als je alleen met een shirt fietst wordt je nat van zweten.
Als je echt droog blijft heb je blijkbaar geen noemenswaardige inspanning gedaan... :tong

Ik vermijd langdurig fietsen in de regen zoveel mogelijk, maar als je dat wel (meer dan eens) verwacht zou ik toch investeren in een goed jack. Dus met een Goretex of vergelijkbare laag, ademend en waterdicht.
Reken op een leuk bedrag...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ARi schreef:Endura Singletrack :-q - https://www.cyclestore.co.uk/endura_sin ... t-ID_68600" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, die komt ook mijn kant op. De blauwe variant, weer eens wat anders dan dat eeuwige zwart.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef:Echt droog kun je toch niet blijven bij een inspanning als mtb-en?
In mijn ervaring wordt je altijd nat, van de regen en/of van je eigen zweet. En ja, ik heb niet alleen maar goedkope "plastic" jasjes gebruikt.

Het verschil zit 'm in het gevoel wat je krijgt in het jack, een goed ademend jack voelt minder benauwd, je blaast jezelf niet zo op. Maar echt droog bleef ik ook daar niet in. Kan ook niet, zelfs in de betere maanden als je alleen met een shirt fietst wordt je nat van zweten.
Als je echt droog blijft heb je blijkbaar geen noemenswaardige inspanning gedaan... :tong

Ik vermijd langdurig fietsen in de regen zoveel mogelijk, maar als je dat wel (meer dan eens) verwacht zou ik toch investeren in een goed jack. Dus met een Goretex of vergelijkbare laag, ademend en waterdicht.
Reken op een leuk bedrag...
Dat is ook mijn ervaring, maar er is ook een verschil tussen koud en nat van de regen, of relatief warm en nat door inspanning. Het is vooral wind die het vervelend maakt in het eerste geval, en met een goed regenjack heb je daar al minder snel last van. Ook niet te dik kleden in geval van het regenjack...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie