Lange broek onder de 100 euro

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik doe gewoon altijd één van mijn hardlooptights onder m'n fietsbroek. Simpele maar doeltreffende oplossing voor de kou.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

kermit schreef:Spijkerbroekmaat 32 is ongeveer Endura maat M in mijn ervaring.
Heb je groter dan 32 moet je naar een L.

Ik heb die Hummvee zip-off, leuke broek voor niet teveel geld en maakt kwalitatief een goede indruk (zoals Endura eigenlijk altijd doet, iig het spul wat ik ervan heb).
Maar ik vind het op de onderbenen wel iets zweteriger dan een strakke lange broek, ik draag er gewoon een korte bibshort onder.
En hoe is de lengte bij de M? Ik heb maat 31 bij spijkerbroeken als breedte, maar 34 in lengte.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

punk86 schreef:
En hoe is de lengte bij de M? Ik heb maat 31 bij spijkerbroeken als breedte, maar 34 in lengte.
Ik heb broekmaat 33-36. Mijn 3/4 Hummvee maat L is net wat te wijd om mijn middel en de pijpen iets te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

punk86 schreef:
kermit schreef:Spijkerbroekmaat 32 is ongeveer Endura maat M in mijn ervaring.
Heb je groter dan 32 moet je naar een L.

Ik heb die Hummvee zip-off, leuke broek voor niet teveel geld en maakt kwalitatief een goede indruk (zoals Endura eigenlijk altijd doet, iig het spul wat ik ervan heb).
Maar ik vind het op de onderbenen wel iets zweteriger dan een strakke lange broek, ik draag er gewoon een korte bibshort onder.
En hoe is de lengte bij de M? Ik heb maat 31 bij spijkerbroeken als breedte, maar 34 in lengte.
Dan vermoed ik dat hij wat kort voor je kan zijn.
Ik had 'm van Futurumshop, daar kun je bestellen en gratis retourneren dus je kunt het eens proberen op die manier. Ik had toen ook twee maten laten komen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik heb net bij een bestelling op lidl.nl een egaal zwarte lange fietsbroek van hun huismerk (Crivit of zoiets) mee laten komen als reservebroek: €9,99!
Ik heb er nog niet mee gefietst, maar zit best ok voor dat geld... Mijn lange Assos broek zit beter, maar die is dan ook 27x zo duur :)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Heb zo'n flauw vermoeden dat jij het over een strak broekie hebt, dit topic gaat om baggy broeken.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

floris500 schreef:Heb zo'n flauw vermoeden dat jij het over een strak broekie hebt, dit topic gaat om baggy broeken.

die wijde broek waar je het over hebt komt die niet tussen je ketting en tandwiel vast te zitten?
meeste baggie rijders rijden volgens mij gewoon met lycra lange broek daar overeen een baggie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Volgens mij heb je de verkeerde gequote? Ik heb het niet over een bepaalde wijde broek namelijk.

Om toch soort van antwoord te geven, zijn genoeg mensen die met een lange baggy rijden (kijk naar dit topic), en die broeken zijn meestal wat slanker onderaan zodat ze niet in de weg zitten daar + ook weleens nog klittenband oid zodat je hem strakker kan doen daar.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik had het over strak idd, maar baggy hardlooptights heb ik bijvoorbeeld ook nog nooit gezien ;-)

Baggy lange broeken ook nog nooit in de 'dagelijkse' praktijk volgens mij, lijkt me bij lange pijpen persoonlijk ook wel een gevalletje vorm boven functie...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ruben L schreef:Ik had het over strak idd, maar baggy hardlooptights heb ik bijvoorbeeld ook nog nooit gezien ;-)

Baggy lange broeken ook nog nooit in de 'dagelijkse' praktijk volgens mij, lijkt me bij lange pijpen persoonlijk ook wel een gevalletje vorm boven functie...
Baggy en tight gaat nogal moeilijk tegelijk ja haha. Baggy/niet tight hardloop broeken zijn er ook genoeg.

Baggy lange broeken op de mtb zal je niet dagelijks zien nee, behoorlijk in de minderheid in lycra minnend Nederland. Vorm speelt vast een grote rol, maar ook passing/gevoel.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

punk86 schreef:
kermit schreef:Spijkerbroekmaat 32 is ongeveer Endura maat M in mijn ervaring.
Heb je groter dan 32 moet je naar een L.

Ik heb die Hummvee zip-off, leuke broek voor niet teveel geld en maakt kwalitatief een goede indruk (zoals Endura eigenlijk altijd doet, iig het spul wat ik ervan heb).
Maar ik vind het op de onderbenen wel iets zweteriger dan een strakke lange broek, ik draag er gewoon een korte bibshort onder.
En hoe is de lengte bij de M? Ik heb maat 31 bij spijkerbroeken als breedte, maar 34 in lengte.
Qua lengte heb ik meestal ook 34, maar zelfs een L is bij mij aan de korte kant.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Iemand eigenlijk ervaring met die genoemde Rogelli Caserta? Erg goedkoop, maar is dat ook duurkoop in dit geval?
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Gewoon een 3/4 (net over de knie) tights onder je baggy en wollen kniekousen. Wordt het erg koud (10-15 graden onder nul of kouder) dan trek je naar behoefte de kousen op en anders voldoet de tights om je knieen warm te houden. Koude enkels/schenen heb je geen last van.

En je benen niet scheren natuurlijk, dat is al erg zomers maar 's winters een doodzonde.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Tip zag ik hier al staan, maar zo doe ik het ook: een strakke lange broek met daaroverheen mijn 'baggy' enduro short.

Heb een Nike Pro onder - broek.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

maatchen schreef:Gewoon een 3/4 (net over de knie) tights onder je baggy en wollen kniekousen. Wordt het erg koud (10-15 graden onder nul of kouder) dan trek je naar behoefte de kousen op en anders voldoet de tights om je knieen warm te houden. Koude enkels/schenen heb je geen last van.

En je benen niet scheren natuurlijk, dat is al erg zomers maar 's winters een doodzonde.
Je kuiten daarin tegen kunnen warm houden wel waarderen.

Lente lange baggy’s zijn helaas een zeldzaamheid. Ik heb op BM de vraag gesteld aan Vaude. Blijkt de vraag nog niet groot genoeg om te produceren.
Plaats reactie