Hoe neem je deze bochtjes? (Hulsbeek Oldenzaal)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zelf in het buitenland al regelmatig tegen aan gelopen.
Probeer het al een tijd onder de knie te krijgen, maar wil nog steeds niet. (Achterwiel 90 graden om op t vlakke tot nu toe)
Laat staan in die moeilijke steile afdaling.
Top dat ze dat in een route maken :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik heb het vanavond geoefend. Kwam op 35 graden denk ik. Nu elke dag oefenen om binnenkort het ook te kunnen.
Ik vind een bidon neerzetten en oppakken ook zo lastig ;) dat lukt me echt nooit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gertjanw schreef:Ik vind een bidon neerzetten en oppakken ook zo lastig ;) dat lukt me echt nooit.
Daarom moet je ook gewoon een Camelbak om doen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Toevallig een biker uit de omgeving die deze techniek goed beheerst en mij het kan leren daar?
Ja (goed is ter beoordeling van anderen...), zowel de techniek (heet ook wel een front wheel pivot), als die 'switchbacks' kan ik rijden. Het kan met omzetten, maar ook door langzaam (vrijwel trackstand) en zo ruim mogelijk te rijden.

Zoals vaak ziet het er minder steil uit op de foto en het is nog vrij krap ook, mijn fiets, die vrij lang is, past er net doorheen. En met je wiel omzetten komt het nog redelijk nauw, want als je die iets te enthousiast omgooit zit ie tegen het hekje aan.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mocht je daar binnenkort weer eens gaan fietsen laat het mij dan even weten. Als ik tijd heb wil ik het graag eens zien. :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dice Oldskool schreef:NTSM Next Time Show Me :wink:
Dat gaat niet voor okt. zijn aangezien ik niet echt in de buurt woon... Dus tenzij je:
1. wilt wachten tot ik a) in de buurt ben en b) met voldoende tijd in de planning,
2. een alternatieve lokatie in Ardennen, Vosges of Alpen ook tot de mogelijkheden behoort...
... zou ik voor Nimbus gaan die de betreffende bochtjes ook nog eens veeeeel beter kent.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ergens in mijzelf zit een of andere safety switch die aangaat als ik m'n achterwiel de lucht in wil krijgen. Ik blijf teveel naar achteren hangen. Ik heb al geprobeerd de manual override van die switch te vinden maar dat is nog niet gelukt. We blijven oefenen, dat wel! En daarna dus ook nog opzij zetten...

Grappige is dat dat met een steile balhoofdhoek, zoals die op mijn woonwerkfiets met starre vork en V-brakes, makkelijker gaat. Kom ik aan met m'n LTHT....
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

...maar traint het Twentse Ros hier niet gewoon wekelijks? Waarom meld je je daar niet bij aan?
"Get lost in nature and you will find yourself"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Trainen in groepsverband is niets voor mij. Geen zin en tijd om een wekelijkse verplichting te hebben, ik ga graag alleen op pad op de tijden dat het mij uitkomt en op de trails waar ik op dat moment zin aan heb.

En dan zeker ook nog zo'n lycra club-tenue aan. :o
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ga met kees fietsen, die heeft niets aan, wordt je ook niet op je outfit beoordeeld :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef:En dan zeker ook nog zo'n lycra club-tenue aan. :o
Brrrr...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Heb je geluk, ik rij altijd in een baggy. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nimbus schreef:Heb je geluk, ik rij altijd in een baggy. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gisteren even geweest Dice, is nog verdomde moeilijk die switchback....
(niet gelukt dus, eerste lus... check onderste ....check, middelste... chicken)

Misschien morgen of vrijdag nog weer, werkt verslavend die 150m2 uitdaging wie ook gaat pb maar
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben er zaterdagochtend vanaf een uurtje of 9. Wellicht dat Nimbus er ook is voor een masterclass. Ik kom overal goed naar beneden behalve die korte switchbacks.
Plaats reactie