techniek verbeteren...tijd voor een clinic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Zoals de titel aal aangeeft: ik wil graag mijn techniek verbeteren. Ik niet alleen, maar met mij meerdere clubleden.
Dus een clinic voor een besloten groep en één gericht op onze wensen en behoeften.

Nu ben ik dus opzoek naar een goede degelijke clinic, bij voorkeur in de buurt van Zwolle/Apeldoorn.

Wat kunnen jullie mij adviseren.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Neem maar contact op met https://www.mountainbikechallenge.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben met een reis van ze mee geweest en ze zijn me erg goed bevallen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

http://www.meermountainbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Aanrader. McReal neemt alle tijd, observeerd goed en geeft je de juiste aanwijzingen om een betere biker te worden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MTBClinic.nl zit in Arnhem, is wat afstand nog te doen. Kunnen op alle niveau's clinics geven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vraag me toch altijd af of zo'n 1-daagse clinic nu veel zoden aan de dijk zet.

Tuurlijk krijg je wat handvatten mee en zul je moeten blijven oefenen, maar de basis principes moeten natuurlijk worden ingesleten in je rijstijl wat tijd kost.

Maar dingen als bijv. de bunnyhop etc worden die echt in 1 dag aan iemand geleerd die het daarna zelfstandig goed kan uitvoeren?

Anders klinkt het een beetje als zakkenvullen voor de bedrijven die deze clinics aanbieden.
Ik heb trouwens nog nooit een clinic gevolgd hoor dus ik schiet niemand af, ben alleen benieuwd of je na 1 zo'n dag als een stuntrijder thuis komt :P
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef:Maar dingen als bijv. de bunnyhop etc worden die echt in 1 dag aan iemand geleerd die het daarna zelfstandig goed kan uitvoeren?
Ja.
(maar ook na 25 jaar bunnyhoppen moet je dat nog altijd wel blijven oefenen)

Als je beginner bent ga je met sprongen vooruit.

Als je gevorderd bent dan kies je met een clinic waarschijnlijk bewust om iets te leren, maar zul je inderdaad slechts een basis mee krijgen waarmee je verder kunt. Soms heb je gewoon even de tips nodig. En kun je daarmee verder.

Of je haalt er ingesleten foutjes uit, maar dan moet je inderdaad wel bewust met je leerstof om gaan.



Maar er zijn clinics waar je niet heel veel aan hebt, behalve misschien een gezellig dagje. En zelfs dat is wat waard!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Laatst een avondtraining bochtentechniek gehad.. en ja daar leer je wat van..zelfs in 2 uurtjes.

Zoals Lars zegt.. het gaat om de handvatten die je krijgt. Als de trainer goed observeert dan zul je er met tips van hem beter uit komen. Mits je deze raad opvolgt
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Rayb81 schreef:Ik vraag me toch altijd af of zo'n 1-daagse clinic nu veel zoden aan de dijk zet.
Ik snap je opmerking, die had ik zelf ook namelijk....
Maar baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik ben dan ook opzoek voor een op maat gemaakte clinic. De puntjes op de bekende I zetten.
Met nadruk op verfijning van de techniek, te denken aan o.a. bochttechniek (aanrijden van bochten, op het juiste moment schakelen en met snelheid uit de bocht komen).

Ik heb de tips van boven gaande reacties benadert met de vraag....afwachten nu.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb 2 clinics gevolgd, bij mtbclinic.nl en Meermountainbike. Bij beiden heb ik toch dingen opgestoken en mijzelf goed aangeleerd en daardoor een technisch betere maar ook zekerder rijder geworden. En zo'n dag is natuurlijk ook gewoon leuke afwisseling.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mountainbikelessen bieden meer soelaas dan een clinic. Auto rijden leren we ook niet in 1 dag.

In die regio zou ik inderdaad mountainbikechallenge benaderen.
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

allridemountainbike.com ! ;-)
"Get lost in nature and you will find yourself"
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Jurriaan schreef:Mountainbikelessen bieden meer soelaas dan een clinic. Auto rijden leren we ook niet in 1 dag.
+1

De beste manier is om tips te krijgen van een meer ervaren (wedstrijd) rijder en daar vooral achteraan proberen te rijden. Je zult zien dat hij hele andere lijnen rijd.

Een clinic kan meer helpen bij het leren van speciale dingen zoals sprongen, drops of het nemen van een haarspeldbocht in de bergen. Hierbij komt ook het stukje hoogte verschil om de hoek kijken.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

wat wil je leren? De Leemcule (daar kun je leuk techniek trainen) zit vlak bij jullie (er van uit gaande dat je uit Zwolle komt zoals je naam verklapt) en wij (3 knwu gecertificeerde trainers uit Nunspeet) willen voor een zak patat jullie groep wel middagje op weg helpen 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

@kingjoop: ik kom graag in contact met je. Ik heb je een PB gestuurd.
Plaats reactie