Beenstukken

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Hallo allemaal

Welke beenstukken raden jullie aan of waar hebben jullie goede ervaringen mee?
wwtan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 november 2016, 10:59

Castelli nanoflex zijn warm, stoten water (tot op zekere hoogte) af en blijven bovendien goed zitten (beenstukken willen nog wel eens afzakken en dan rij je voor lul ;))
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

BBB bevalt mij ook goed. Zorg dat je fietsbroek strak genoeg zit op je been en doe de beenstukken er ver genoeg onder. Dat voorkomt het afzakken. Dus zorg dat ze lang genoeg zijn.
Onder de 5 graden heb ik trouwens liever een lange broek eroverheen ipv beenstukken. Is net iets warmer.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Voske8x
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, ProPain Hugene 2021, NS Bikes Zircus en Kuota Kharma
Contacteer:

Craft bevalt me uitstekend, na jaren (zo lang gaan ze mee) een setje extra erbij gekocht. Zakken niet af, lekkere pasvorm.
Om te vliegen: Niner AIR9 RDO
Om te spelend te vliegen: ProPain Hugene 2021
Om te pompen: NS Bikes Zircus
Om te racen: Kuota Kharma Race (oei mag dat wel op het mtb forum?...)
MellowBikers.nl
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

wwtan schreef:Castelli nanoflex zijn warm, stoten water (tot op zekere hoogte) af en blijven bovendien goed zitten (beenstukken willen nog wel eens afzakken en dan rij je voor lul ;))
+1 heb ze al een aantal jaren inmiddels... gebruik ze echter alleen als het boven de 5 a 10 gr. is... daaronder liever lange broek.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Heb onlangs een setje in de aanbieding gekocht bij de Decathlon, voldoen prima. Met echt winterweer (zoals vandaag) zou ik trouwens gewoon een winterbroek dragen, die zijn vaak gevoerd en daardoor een stuk warmer.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Aan mn benen heb ik het nooit zo koud, ook vorige week vrijdag met -1 waren de BBB beenwarmers warm zat. Ik doe altijd eerst mn beenwarmers aan en dan mn bib eroverheen heen. De broek voorkomt dan het afzakken van de warmers.
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Craft bevalt me uitstekend, na jaren (zo lang gaan ze mee) een setje extra erbij gekocht. Zakken niet af, lekkere pasvorm.
+1 heb ook een setje Craft. Erg goede kwaliteit en fijn materiaal!
It's just a hill, get over it!
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Ik heb een setje van Cyclewear eigen merk en die zijn ook waterafstotend en fiets ik de hele winter mee..
Winterbroek heb ik nooit aan..
Belangrijk is dat er rubber randen aan de bovenzijde zitten waardoor ze op hun plaats blijven.
Heb ook een set waarbij dit niet zo is en merk dat ze snel afzakken.

grt.
Plaats reactie