Hartslag lijkt steeds hoger te worden

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Hoewel ik nog steeds naar de huis arts moet lijkt een reden toch wel boven te drijven. Vorig weekend in de blub alleen gereden en de hartslag hielt ik ern uur lang laag ondanks de blub. Dit weekend met zoontje ,hartslag snel te hoog en niet goed te sturen. Mijn conclusie. Pappa is toch net te macho met zoontje erbij. Hahaha.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heet dat zelf inzicht?
Lewis
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 12:57
Mijn mountainbike: CUBE Ltd Pro 29"

Wat achtergrond info van een prof. trainer: http://www.joefrielsblog.com/2017/01/ma ... mance.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"If you and I have the same HRmax but you achieve threshold (go anaerobic) at 85% of HRmax and I do that at 65%, you are much more aerobically fit. I’ll be suffering at 75% while you are just cruising along."

Het zou dus kunnen dat je omslagpunt (threshold HR) omhoog gaat. En ook dat je het gewend raakt om met hogere hartslag te rijden, waardoor je het dus langer uithoudt en dus je gemiddelde hoger uitkomt.

Ik zou wel adviseren om te trainen op een lagere hartslag om zo meer uithoudingsvermogen te trainen: Ieder geval onder de 150, liefst onder de 140. Probeer dubbel zoveel te rijden dan je zoontje, dan hou je hem vast wel bij :-D . Maar ieder geval; blijven rijden :-q
Luctor et Emergo - Ik worstel en kom boven
Plaats reactie