Kleding van andere sporten gebruiken?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Kijk meteen even bij hun wandelschoenen. Die fietsen ook best lekker vind ik.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
MisterG300
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 8 april 2016, 10:44

Hardloopkleding, skikleding ... het kan allemaal .. zelfs via alieexpress komt tegenwoordig redelijke kleding op maat binnen :lol:
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Gewoon aantrekken waar je jezelf het lekkerst in voelt:

https://www.facebook.com/61194335897213 ... 978825168/" onclick="window.open(this.href);return false;
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Gebruik m'n hardloop windjack in de winter als windjack voor het fietsen en ook als regen jack. jack, droogt snel is makkelijk aan te doen over m'n fiets jack en heeft ook zakken wat ik erg prettig vind.

Ik heb wel eens m'n hardloop broek gebruikt voor het fietsen maar dat beviel mij niet zo heb te weinig massa op m'n kont.
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Ik draag in de winter mijn lange hardloopbroek over mijn korte fietsbroek. Vond het een beetje onzin om er weer een dure fietsbroek bij te kopen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Eleanora schreef:Ik draag in de winter mijn lange hardloopbroek over mijn korte fietsbroek. Vond het een beetje onzin om er weer een dure fietsbroek bij te kopen.
Dat is iets wat velen hier doen (ikzelf ook) en het werkt prima...wel is het zaak om dan geen katoenen exemplaar te gebruiken maar een polyester achtige stof die ademt en - vooral - vocht af kan drijven. Dat laatste doet katoen onvoldoende, wordt dus vochtig en droogt dan niet snel genoeg op waardoor je afkoelt. Dat principe geldt uiteraard ook voor bovenkleding, dus dat hemd wat ik hier eerder op de foto zag langskomen zou ik dan ook niet aanraden.
Plaats reactie