Omslagpunt en hijgen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

vibemaker schreef:
jimbo schreef:Oke bedankt alvast.

Nee helaas is via de verzekering ook geen optie. dus ik moet het op een andere manier doen.
Ik wil eigenlijk alleen de tourritten van 25 a 30 km een beetje kunnen uitrijden zonder dat ik de rest van de dag op de bank snurk. Zeker nu mijn zoon van 13 meerijdt, haha
Ik doe inmiddels twee keer in de week aan krachtsport en ben 8 kilo afgevallen. Nu de winter komt kan ik eigenlijk alleen in de weekeinden rijden.

Al bij al ben ik al een stuk fitter dan de afgelopen jaren alleen de progressie in het mtb-en valt me tegen alleen wil ik het nu eens niet opgeven.
Of je gaat gewoon lekker je tourritjes van 30km rijden en luistert onderweg een beetje naar je lichaam? Hinault, Merckx en Zoetemelk hebben nooit een hartslagmeter om gehad. Daarbij; dat je twee keer in de week aan krachtsport doet, doet niets voor je duurvermogen. Gewoon lekker mtb-en en kilometers maken.
Die krachtsport is o.a. om af tevallen , zonder mijn spieren op te eten. Inmiddels is er 8 kilo af dus dat lukt al aardig.
Wat betreft dat lekker MTB-en . Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is voor mij reuze moeilijk. Ik ben ontzettend traag, ben het anti sportieve type, en wil natuurlijk zo snel mogelijk vooruitgang. Daarbij vergeet ik te genieten van onderweg. Ik moet echt afleren om iedere keer de rit te annalyseren in mijn hooft. Gaat het beter of slechter dan de vorige keer en waarom dan? Zijn mijn banden te hard, is de grond natter, heb ik te weinig gegeten? Gek wordt ik van mezelf. :tong

Vandaag super lekker gefietst bijvoorbeeld. Heerlijk weer. 100 minuten gefiets en best het idee dat het nog veel langer kon.
Als je bedenkt dat ik de fiets al jaren niet meer heb aangeraakt en er pas weer een paar maandjes op zit is er natuurlijk wel progressie.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De lol is het belangrijkste. Neemt niet weg dat voor sommige de rit analyseren ook leuk is om te doen. Er van uitgaande dat het diegene wat zegt, de diverse data. En dan is er nog een categorie die het analyseren overlaat aan een trainer.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

jimbo schreef:Ah oké duidelijk. Trouwens ik ben nu een paar keer tot de max. Heuvel op gegaan en mijn max hartslag is 173.
Het kon nog hoger. Vandaag 2 maal de gulberg in nuenen opgeharkt met alles wat ik had en de hartslagmeter gaf 183 aan nu.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

jimbo schreef:
jimbo schreef:Ah oké duidelijk. Trouwens ik ben nu een paar keer tot de max. Heuvel op gegaan en mijn max hartslag is 173.
Het kon nog hoger. Vandaag 2 maal de gulberg in nuenen opgeharkt met alles wat ik had en de hartslagmeter gaf 183 aan nu.
Ik rij m liever 10x wat rustiger naar boven :)
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik kan niet rustiger . Dan ga ik achteruit.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Plaats reactie