Zwift

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Morgen 9:00 uur de Pretzel als zFondo. Wie doet er mee? Ik ga voor 1, je kunt ook voor 2 rondjes gaan.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Macpele
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 20:54

Pino schreef:Morgen 9:00 uur de Pretzel als zFondo. Wie doet er mee? Ik ga voor 1, je kunt ook voor 2 rondjes gaan.

present. Bambino Fondo / C Group = 1 lap of Watopia Three Sisters (30.0 mi / 48.3 km)
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vanaf level 12 is sinds kort Alpe du Zwift beschikbaar:

The New Routes
-Road to Sky - 12.3mi // 19.9km distance | 3,753ft // 1,144m elevation
-Tour of Fire & Ice - 15.6mi // 25.1km distance | 3,825ft // 1,166m elevation
-Four Horsemen - 55.4mi // 89.3km distance | 6,929ft // 2,112m elevation

https://www.youtube.com/watch?v=fX1Ddwmamqs

Morgen eens proberen, pootjes zijn nog zuur van 85km UHR van gisteren...
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Het is een leuk bergje. Bij bocht 20 denk je dat het wel snel gaat, bij bocht 1 ben je super blij. :tong
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik kan de Alpe du Zwift ook afstrepen van de virtuele bucketlist!
Een kleine 20km en ruim 1100hm, stijgings% van de laatste 10km tussen 6 en 13%.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Netjes! Ik moet voorlopig eerst maar eens op level 12 zien te komen. :cry:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Is een leuke toevoeging :-q dinsdagavond "ff" deze klim gedaan, was toch langer klommen dan verwacht, was bijna te laat voor de nachtdienst :lol:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Gisteravond kwam het met bakken uit de lucht dus de Tour of Fire & Ice maar gereden en kunnen afstrepen van de list, 25km en 1166 hm.
De laatste 3KM waren loodzwaar, vooral als je je afvraagt waarom doe ik dit..... :winkie:

Virtueel doel van de maand april:10.000 ft Spring Cycling Mission, sta nu op 75%.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

futura schreef:Gisteravond kwam het met bakken uit de lucht dus de Tour of Fire & Ice maar gereden en kunnen afstrepen van de list, 25km en 1166 hm.
De laatste 3KM waren loodzwaar, vooral als je je afvraagt waarom doe ik dit..... :winkie:

Virtueel doel van de maand april:10.000 ft Spring Cycling Mission, sta nu op 75%.
En heb je de handschoentjes al? :tong
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

suravida schreef:Netjes! Ik moet voorlopig eerst maar eens op level 12 zien te komen. :cry:
Dat levelen gaat te langzaam... Mag imho wel wat sneller. Want zo vaak gebruik o.a.
Zwift niet... Ik zit nog niet eens bij level 10 en wil die 2 stukken van Watopia er ook
bij...na uren op de bike te hebben gezeten. :evil:

Naja, abonnement gaat nu toch op pauze t/m november.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Twee weken geleden ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik met mijn "domme" Tacx icm een snelheidsmeter ook kan Zwiften.
Dat moest ik dus maar even proberen en het is nog verdomd geinig ook. Ik ben nu bijna lvl 7, na nog geen 7 uur Zwiften.

Die domme Tacx heb ik in 3 jaar 6 of 7 keer gebruikt, waarvan de laatste 5 keer in de afgelopen twee weken. :tong
Ik ben niet in bezit van een powermeter (veel te duur), maar in Zwift heb ik nu toch een beetje de mogelijkheid om met wattage te trainen.
Het is alleen niet zo nauwkeurig heb ik het idee. Mijn FTP test in Zwift was 423W bij 83kg. Dat is 5.1W/kg. Zonder enige referentie schat ik in dat dat veeel te hoog is.

Nu is dat voor het trainen op wattage niet zo erg. De trainingszones zijn percentages van je geteste FTP, dus de intensiteit van de training zal kloppen mits je dezelfde setup gebruikt als bij de FTP test.

Echter voor de snelheid in Zwift en daarmee de afgelegde afstand maakt dit wel degelijk uit. Ik zal niet het hele jaar in Zwift trainen en afstand is bij mij de meest bekeken statistiek. Ik zou dus het liefst hebben dat die wel realistisch is.

Is dit een onoverkomelijk iets door de domme trainer die ik gebruik? Of zie ik iets anders over het hoofd?

En wordt er nog een beetje gezwift door de forumleden hier? Pat. ben je al lvl 10?
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik ben inmiddels level 19. 8) Ik denk dat jouw setup inderdaad niet ideaal is. Nou kan je met die setup wel mensen gek maken in een race... :tong
Zwift werkt vooral goed met een smarttrainer, daarmee krijg je ook je echte en juiste waarden te zien. Niet een goedkope upgrade misschien maar wel een die het imho wel waard is. Maakt het ook meteen een stuk leuker. Zwift ze!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Daar was ik dus al bang voor.
Afgelopen zondag heb ik de Bambino Fondo gereden om eens te kijken hoe dat gaat.
Daar stonden tegen de 1000 mensen aan de start. Uiteindelijk ben ik als 40e over de finish gekomen met een tijd van 1u17m.
Het is geen wedstrijd natuurlijk, maar op de 1000 mensen zijn er echt wel 100 die het als wedstrijd rijden.
De top 8 hebben tijden van 15-20 minuten dus dat klopt ook van geen kant.

Voor mijn gevoel hebben ze nog een lange weg te gaan met Zwift als ze het een beetje eerlijk willen maken.

Misschien moet ik op zoek naar een 2e hands interactieve trainer ofzo. Iemand tips?
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Zolang er niemand naast staat is het altijd mogelijk om de boel te flessen. Zo kan je je gewicht ook aanpassen... als je zwaarder bent daal je sneller... dat soort dingen dus ook... Zwiften doe je vooral voor jezelf om het leuk te maken, haal er uit wat je er uit wil halen.
Een betere tweedehands trainer is wel te vinden op marktplaats. Afhankelijk van je budget staat er wel wat leuks tussen. Kijk ook even naar dit lijstje: https://support.zwift.com/en_us/which-t ... t-By_k0JHQ zodat je zoveel mogelijk uit je training haalt.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ja dat is ook zo. Ik probeer juist voor mijzelf zo min mogelijk te cheaten, anders vind ik er ook niks aan.
Ik ga eerst nog eens een ideetje proberen. Een powermeter lenen en kijken of ik de kabelspanning van mijn trainer kan aanpassen zodat hij gelijk is met de powermeter.
Beunkalibratie. Als dat ook niet werkt dan toch even marktplaatsen.
Plaats reactie