Loslopende honden

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

MarclaCross schreef:
RonaldH76 schreef:Van die anabolen gebruikende sportschooltypes,meestal vergezeld door leeghoofdige blondines met neptieten??

Bedoel je die??
Sportschooltypes die gebruik maken van anabolen e d willen imponeren en hebben vaak niet zo'n hondje. Echter, types met een gevaarlijke hond zijn zelf niet zo sterk en willen imponeren met een hondje. Zijn vaak te herkennen aan veel overgewicht, een vrouw in een legging met nog meer overgewicht, bij beide staan de namen van de kinderen in hun nek getatoeëerd of in blokletters op de onderarm, junkachtige witte gelaatskleur en meestal in een trainingspak. Oja, en het IQ overstijgt zelden of nooit hun schoenmaat. Het laatste boek wat ze meestal hebben gelezen was de gouden gids. En ze stemmen PVV.
En ruiken naar frituurvet,ja die omschrijving heb je goed .
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MarclaCross schreef:
thja14 schreef:". Dus voor mij geldt negeren (beslist nooit de hond in de ogen kijken) en indien de hond dan toch meer aandacht aan me besteedt dan een keer opkijken en een paar passen mijn richting in fullspeed. )
Bedankt voor de tip. Dus wanneer je op de fiets zit en er komt er één je tegemoet, je hoofd afwenden en geen oogcontact maken.
De beste tip die ik in dit hele topic heb gezien!
Je ziet dit ook duidelijk als honden met elkaar kennis maken. Vaak kijken ze elkaar niet eens aan.

Heb zelf een hond die ook de makkelijkste niet is, dus een spoed cursus mogen ondergaan.
Toen we hem net hadden was er een mountainbiker die de speelsheid van onze hond wel leuk vond. Na ruim een uur kwam hij hem weer eens terugbrengen, beestje heeft twee weken mank gelopen omdat zijn zolen weggesleten waren (lenf of Bert L. misschien?). Je kunt je afvragen wie je daarmee het meeste treft.

Inmiddels geeft hij niet meer zo om mountainbikers en hebben we hem geleerd dat hij alleen mee mag rennen als de baas op de fiets zit ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

Gisterenmiddag op tijd weg op het werk door de bossen naar huis. 3 loslopende en een aangelijnde hond tegengekomen allemaal weer bewust genegeerd en inderdaad weer geen enkele die op mij reageerde.
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

Wat voor mij persoonlijk goed werkt is fietsen in een groep.
Zorg dat je nooit als laatste rijd, probeer 2e of 3e positie aan te houden.
Vorige maand nog meegemaakt ; een loslopende, rondsnuffelende dobermann vond het nodig om wild blaffend ons groepje van 5 te volgen.
En niet veel later de laatste in de groep in de enkel te bijten.
De dobermann beschouwde hem waarschijnlijk als zwakste in onze roedel.....
Natuurlijk hadden we zelf redelijk schuld aan dit voorval, door met onverminderde vaart de hond te benaderen en er langs te knallen.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Lekker voor je medebikers, als je nooit als laatste wil rijden. Fijn zo'n fietsmaat.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

V-biker schreef:Wat voor mij persoonlijk goed werkt is fietsen in een groep.
Zorg dat je nooit als laatste rijd, probeer 2e of 3e positie aan te houden.
Vorige maand nog meegemaakt ; een loslopende, rondsnuffelende dobermann vond het nodig om wild blaffend ons groepje van 5 te volgen.
En niet veel later de laatste in de groep in de enkel te bijten.
De dobermann beschouwde hem waarschijnlijk als zwakste in onze roedel.....
Natuurlijk hadden we zelf redelijk schuld aan dit voorval, door met onverminderde vaart de hond te benaderen en er langs te knallen.
Geweldig, het mooiste als de rest van de groep dit niet kent, bv tijdens een georganiseerde tourtocht. Mijn broer is altijd sneller dan mij als er een hond in de buurt is, dan kan hij ineens ook sprinten. :-q Werkt al meer dan 40 jaar zo :~ Over nog eens 40 jaar ben ik vast sneller dan hem :winkie:
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik snap er niets van. Die honden komen altijd achter me aan als ik "bel" :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik had gisteren een veel te speelse, loslopende Jack Russel die het niet kon laten om al blaffend met mij mee te rennen. Baasje zei vol overtuiging rij maar door hij doet niets. Toch maar gestopt en het beestje terug naar het baasje laten gaan. Nadat dit zich 4x herhaalde er maar vol gas ervandoor gegaan met het beestje achter mij aan.

Hoe je het went of keert, ik zat hier niet echt op te wachten. Ik bedacht mij toen ik het beestje afgeschud had, dat het voor het baasje waarschijnlijk ook zo is.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Vorige week ben ik domweg tegengehouden in een afdaling op een officiële MTB route (Malmedy) door een Nederlandse dame omdat haar hond even verderop losliep en ze vreesde dat ie wel eens een stuk zou kunnen meelopen met mij. Tja... :-?

Vond het ook nog wel interessant dat ze mijn direct in het Nederlands aansprak terwijl ik dus echt wel dacht in Wallonië te zijn. Wat als ik een Waal geweest was? Of zou je het kunnen zien aan mij dat ik Nederlands spreek :~ ?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gary Visser schreef:Vond het ook nog wel interessant dat ze mijn direct in het Nederlands aansprak terwijl ik dus echt wel dacht in Wallonië te zijn. Wat als ik een Waal geweest was? Of zou je het kunnen zien aan mij dat ik Nederlands spreek :~ ?
Natuurlijk anders zou je Gary Pecheur geheten hebben. :lol:
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Maddox schreef:Lekker voor je medebikers, als je nooit als laatste wil rijden. Fijn zo'n fietsmaat.

Of een mindere conditie... dan is elastieken als laatste rijder ook niet erg handig
Michel70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 23:11
Mijn mountainbike: Giant Talon 1 Ltd 2015

Ben een tijd terug nog twee keer door een loslopende hond in mijn kuiten gebeten. Was nog een jonge hond en waarschijnlijk speels bedoeld, maar niet prettig. Toen ik de eigenaar er op aan sprak bleek het een kennis te zijn waar ik nog muziek mee gemaakt heb Vroegah :tong . Ja dat doet hij wel vaker in het bos als er fietsers langs komen was zijn commentaar. Zal de volgende keer de no eye contact eens proberen ;-)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Michel70 schreef:Ben een tijd terug nog twee keer door een loslopende hond in mijn kuiten gebeten. Was nog een jonge hond en waarschijnlijk speels bedoeld, maar niet prettig. Toen ik de eigenaar er op aan sprak bleek het een kennis te zijn waar ik nog muziek mee gemaakt heb Vroegah :tong . Ja dat doet hij wel vaker in het bos als er fietsers langs komen was zijn commentaar. Zal de volgende keer de no eye contact eens proberen ;-)
Doet hij wel vaker, mooi antwoord. Dat is goed voor de opvoeding van de hond, zeker als hij jong is. Later als hij groot is doet hij het ook nog. "ach, dat deed hij ook al toen hij jong was".
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Als de eigenaar van die hond weet dat "ie dat wel vaker doet", hoort zo'n hond niet los te lopen.
Lekker vies is niet bah...
Plaats reactie