Loslopende honden

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

joen schreef:
Hilhoven schreef:Tijdens ritten vaak een hond achter me aan gehad, maar van de week ben ik dus ook in m'n voet gebeten. De eigenaar wilde niet meer verantwoordelijkheid pakken dan het uiten van een schamele "sorry". Nu zat ik ook te denken aan spray's en fluitjes om me tegen die beesten te weren, maar kwam vervolgens op het idee van hondenkoekjes. Tegen die beesten vechten ga je niet winnen, een hond is sneller en sterker, dan maar slim zijn en vriendjes worden. Heeft iemand dit idee al eens geprobeerd en werkt het?
mogelijkheid nummer 2 is dat de hond slechte ervaringen heeft met fietsers, misschien in het verleden aangereden of heeft een fietser de hond wat aangedaan (spray is dus ook NO go). de eigenaar heeft nul controle meer over zijn/haar hond als die je achtervolgt want de hond reageert uit angst. wel zal de hond zijn/haar angst uiten in agressie. naar mijn idee is de enige mogelijkheid zelf de eigenaar/roedelleider te zijn. afstappen, jezelf groot maken, streng kijken, kortaf een comando roepen met een diepe stem. "ZIT" lijkt mij de beste want dat kent elke hond (in de vingers knippen en naar de grond wijzen werkt ook bij veel honden). zodra de hond zit heb je controle -q
Ik ga hier toch voor de optie zo hard mogelijk wegfietsen. Maar kan "ZIT" altijd later nog proberen. :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=o05TueTUYPo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=lluU6zLU56I" onclick="window.open(this.href);return false;
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Super honden met de juiste baas er naast.
Maar veelal gespot met Tokkie 1 en 2 er naast al schreeuwend dat de hond moet luisteren.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

niels.o schreef:Super honden met de juiste baas er naast.
Maar veelal gespot met Tokkie 1 en 2 er naast al schreeuwend dat de hond moet luisteren.
Ik vind het ook zeer mooie honden. En als ze de juiste baas hebben dan zijn ze net zo handelbaar als elke andere, goed opgevoede, hond. Een agressieve Golden Retreiver zie je niet vaak maar met een verkeerde baas lukt het ook wel.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Als ik kijk wat de asiels aanbieden dan zijn het vaak dit soort honden. Geen makkelijke honden en aangeschaft door mensen die geen ervaring, tijd en geduld met een hond hebben. Ook op marktplaats zie je dat dit soort rassen momenteel erg in trek zijn. Een modegril waar vooral poser-types gevoelig voor zijn.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Van die anabolen gebruikende sportschooltypes,meestal vergezeld door leeghoofdige blondines met neptieten??

Bedoel je die??
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

RonaldH76 schreef:Van die anabolen gebruikende sportschooltypes,meestal vergezeld door leeghoofdige blondines met neptieten??

Bedoel je die??
Ik heb dr ook 1 :winkie: alleen een buik sponsoren by grolsch en vrouwlief heeft rood haar...

Maar goed onder appèl en de nodige trainingen geha :wink: zijn het schatten ook voor de kids heel sociaal.
Alleen mot je ze wel opvoeden.. (ja de kinderen ook)..
En ze zijn niet zo vergevingsgezind als een huis tuin en keuken retriever

P.s. Nee de vrouw niet.. die is niet te trainen
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

kan niet meer schreef:Als ik kijk wat de asiels aanbieden dan zijn het vaak dit soort honden. Geen makkelijke honden en aangeschaft door mensen die geen ervaring, tijd en geduld met een hond hebben. Ook op marktplaats zie je dat dit soort rassen momenteel erg in trek zijn. Een modegril waar vooral poser-types gevoelig voor zijn.
Die modegrill duurt al een jaar of 2 te lang.. ik heb medelijden met die beestjes
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

joen schreef:...naar mijn idee is de enige mogelijkheid zelf de eigenaar/roedelleider te zijn. afstappen, jezelf groot maken, streng kijken, kortaf een comando roepen met een diepe stem. "ZIT" lijkt mij de beste want dat kent elke hond (in de vingers knippen en naar de grond wijzen werkt ook bij veel honden). zodra de hond zit heb je controle en ga ik er vanuit dat de eigenaar het wel weer over neemt...
In theorie klopt dit wel, maar als angst (bij de fietser) meespeelt straal je geen overwicht uit, een hond pikt dat feilloos op en zal dan ook niet luisteren maar lekker doorgaan met waar hij mee bezig was.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gisteravond een zeeeer enthousiaste jonge hond die ik al vanaf grote afstand kon zien. Zoekt een hoger punt op om mij goed te aanschouwen en blijft, ondanks dat zijn baasjes hem terugroepen, op mij gefocust. Daarop heb ik de snelheid teruggebracht tot stapvoets om niet agressief over te komen. Op het moment dat ik binnen een meter of 20 kom begint ie in mijn richting te rennen en ben ik gaan staan op de pedalen en heb ik op een meter of 10 streng "ZIT" geroepen. Toen pas liet het beestje meer van zijn aard zien en had ik in de gaten dat ie speels was en ik het overwicht had.

Van de baasjes een excuus gekregen en een praatje gemaakt en zij vroegen netjes in welke richting ik zou rijden om elkaar niet nog eens te treffen. Dit gebeurde net na een geslaagde KOM poging dus ik vond het niet zo erg om even kort stil te staan totdat de vlekken voor mijn ogen waren weggetrokken

Zo kan het dus ook.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Tja, verse KOM, dat ruiken ze. :D
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

RonaldH76 schreef:Van die anabolen gebruikende sportschooltypes,meestal vergezeld door leeghoofdige blondines met neptieten??

Bedoel je die??
Sportschooltypes die gebruik maken van anabolen e d willen imponeren en hebben vaak niet zo'n hondje. Echter, types met een gevaarlijke hond zijn zelf niet zo sterk en willen imponeren met een hondje. Zijn vaak te herkennen aan veel overgewicht, een vrouw in een legging met nog meer overgewicht, bij beide staan de namen van de kinderen in hun nek getatoeëerd of in blokletters op de onderarm, junkachtige witte gelaatskleur en meestal in een trainingspak. Oja, en het IQ overstijgt zelden of nooit hun schoenmaat. Het laatste boek wat ze meestal hebben gelezen was de gouden gids. En ze stemmen PVV.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Tja...... :roll:

Sommige mensen maken van alles mee. Gek eigenlijk dat juist zij dit zo ervaren, zelf doen ze immers nooit wat fout. :lol:

En wat is er precies mis met blondines met grote neptieten? Zie ik liever dan "een vrouw in een legging met nog meer overgewicht" :lol:
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Bowiex schreef:Tja...... :roll:

Sommige mensen maken van alles mee. Gek eigenlijk dat juist zij dit zo ervaren, zelf doen ze immers nooit wat fout. :lol:

En wat is er precies mis met blondines met grote neptieten? Zie ik liever dan "een vrouw in een legging met nog meer overgewicht" :lol:

Zo'n witte B-keus doorschijnende..... nope doe maar niet :winkie:
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

Mij is door een zeer goede hondentrainer verteld dat het bij de meeste honden zo is dat als je ze negeert, ze jou ook negeren. Dus niet naar de hond kijken en de hond zeker niet aankijken. Dat doe ik al jaren (en ik kom er echt veel tegen) en werkt eigenlijk altijd. Honden reageren dan inderdaad vrijwel nooit op me. Hond kijkt wel ooit even op, maar als ik de andere kant op kijk loopt de hond ook weer zijn eigen weg. Honden reageren dan inderdaad vrijwel nooit op me. De hond die wel reageert is of heel speels (en vaak heel jong) en dat herken je wel. De hond die agressief reageert kun je (volgens de hondentrainer) inderdaad proberen te kalmeren door overwicht uit te stralen, op de manier zoals al door meerderen beschreven, dit zal meestal werken als je tenminste echt niet bang bent, want dit voelen ze direct. Probleem is echter dat als dit niet werkt(doordat je bang bent, of de hond echt aggressief) je de pineut bent en geen ander oplossing meer hebt dan de confrontatie te "ondergaan". Dus voor mij geldt negeren (beslist nooit de hond in de ogen kijken) en indien de hond dan toch meer aandacht aan me besteedt dan een keer opkijken en een paar passen mijn richting in fullspeed. Dit sinds ik dit toepas (een jaar of 15) nog maar 2 keer hoeven doen en toen was ik snel genoeg. (helaas voor de uitleg van de trainer een keer of 5 gebeten door honden, dus voor mij is dit een uitkomst)
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

thja14 schreef:". Dus voor mij geldt negeren (beslist nooit de hond in de ogen kijken) en indien de hond dan toch meer aandacht aan me besteedt dan een keer opkijken en een paar passen mijn richting in fullspeed. )
Bedankt voor de tip. Dus wanneer je op de fiets zit en er komt er één je tegemoet, je hoofd afwenden en geen oogcontact maken.
Plaats reactie