Camelbak drogen.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik kwam een filmpje tegen over hoe je de blaas makkelijk kan openzetten zodat hij kan drogen.
Er zitten in de "dop" twee steuntjes die je uit kan klappen en zo de blaas open kan laten staan.

Voor degene die dit ook niet wisten check :
https://youtu.be/CyvSIsJeYU4" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Madmaus op vr 25 maart 2016, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Ik spoel hem uit.
schud zoveel mogelijk vocht eruit en dan direct in de vriezer bewaren.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dat van die steuntjes staat toch gewoon in de manual… en drogen is vooral n kwestie van tijd (en keukenpapier kan ook al meehelpen). Mij is wel afgeraden om het drogen te versnellen met hete lucht, bv bij de kachel. Dat is niet goed voor t reservoir.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik gebruik al jaren een Brabantia stamppot stamper om 'm goed open te houden tijdens drogen 8) pas precies de "bag" van m'n stokoude Rogue.
Poosje geleden was ik die stamper dus kwijt, overal gezocht, zelfs in de keukenla.. niet te vinden. Kom ik er een tijdje later achter dat ik al een paar ritten met die stamppot stamper in m'n camelbak rondreed :lol:

Maar aangezien die stamper dus niet in de bag van m'n nieuwe Lobo past vanwege die "rib" door het midden van de bag ben ik wel blij met de tip :-q Morgen 's ff kieken
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ertje schreef:Ik gebruik al jaren een Brabantia stamppot stamper om 'm goed open te houden tijdens drogen 8) pas precies de "bag" van m'n stokoude Rogue.
Poosje geleden was ik die stamper dus kwijt, overal gezocht, zelfs in de keukenla.. niet te vinden. Kom ik er een tijdje later achter dat ik al een paar ritten met die stamppot stamper in m'n camelbak rondreed :lol:

Maar aangezien die stamper dus niet in de bag van m'n nieuwe Lobo past vanwege die "rib" door het midden van de bag ben ik wel blij met de tip :-q Morgen 's ff kieken
:lol: das n mooi verhaal Ertje! Ik heb ooit es gelezen dat iemand er n garde in deed om m open te houden, das wel vergelijkbaar met jouw stamper methode.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Uitwassen en met de theedoek afdrogen binnen en buitenkant en dan gaat ie in de koelkast.
Als ik de zak droog heb dop erop, oprollen tot er druk is en dan de drinknippel openen zodat het laatste resje water ook uit de slang is.
Wat een laatste zin. :lol:
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik vind de vriezer wel een goede tip.
Doet dit niets af aan de levensduur?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Madmaus schreef:Ik vind de vriezer wel een goede tip.
Doet dit niets af aan de levensduur?
Doe dit al 2 jaar. :-q
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Madmaus schreef:Ik vind de vriezer wel een goede tip.
Doet dit niets af aan de levensduur?
En ik doe dat al ruim 15 jaar! Nooit gemerkt dat ie er slechter van werd...
Always ride with a smile!!!!!!
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Ik strooi er meestal zonnebloem-pitjes in, zorg ook dat ze goed door de camelbak verdeeld zijn.

Ik föhn daarna mijn hamster goed droog en zet hem dan in de camelbak, door de grote opening en die plastic lipjes aan de zijkant van de camelbak heeft hij alle ruimte
Mijn hamster is namelijk gek op zonnebloem-pitjes, en gaat door de hele camelbak om ze te eten. Doordat de hamster van te voren goed droog geföhnd is, neemt hij het restvocht wat nog in de camelbak zit op.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Gerrie Visser schreef:Ik strooi er meestal zonnebloem-pitjes in, zorg ook dat ze goed door de camelbak verdeeld zijn.

Ik föhn daarna mijn hamster goed droog en zet hem dan in de camelbak, door de grote opening en die plastic lipjes aan de zijkant van de camelbak heeft hij alle ruimte
Mijn hamster is namelijk gek op zonnebloem-pitjes, en gaat door de hele camelbak om ze te eten. Doordat de hamster van te voren goed droog geföhnd is, neemt hij het restvocht wat nog in de camelbak zit op.
Ja maak dat de kat wijs! :lol:

Maar wel leuk gevonden. Je zou er n hamsterrace mee kunnen doen, welke hamster eet t snelst alle zonnebloempitten op :winkie:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik heb geen hamster.. :((




:lol:
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Nou het is niet zo rooskleurig als het klinkt. De methode werkt an sich prima en je hebt je camelbak binnen no time droog.

Maar zoals in het hierboven ook al beschreven voorbeeld met de stamper, soms vergeet je in alle haast je droog-gereedschap uit je camelbak te halen.
Zo heb ik vorig jaar zomer zeker een maand rondgereden met de hamster in de camelbak, had het in het begin helemaal niet door, maar na een paar weken zat er een bijsmaak aan het water. Uiteindelijk erachter gekomen dat het de hamster was, die ik vergeten was na het schoonmaken.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Denk dat het in geval van beginnende dementie gewoon handig is om de zak uit je camelbak te halen tijdens droegen zodat je vóór de volgende rit kan zien of je hamster, of in mijn geval m'n stamper, nog in de zak zit.
Blijkt dat het drogen dus eigenlijk nog niet eens het grootste probleem is maar wel wat er achteraf kan gebeuren. Zeker als je zoals Gerrie gebruik maakt van levend absorptiemiddel.

@ Gerrie, ik neem aan dat je na die weken ook de slang van je camelbak kon ontstoppen.. :(
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik hang 'm gewoon te drogen nadat ik zoveel mogelijk vocht uit de slang heb gehaald, met een prop keukenpapier in het reservoir.

Het mag een wonder heten dat ik nog leef.

Gerrie: ik heb hardop zitten lachen :lol: :lol: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie