Trainen op de rollen (met workout music)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Monti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 3 oktober 2015, 11:31

Hallo,

ik ben nieuw op dit Nederlandse forum.
Ik woon in Vlaanderen en breng aardig wat uren door op de fiets. In de zomer meer op de racefiets, en in de herfst en winter uitsluitend op de MTB.
Tijdens de wintermaanden las ik wel regelmatig een training in op de rollen. Aangezien deze indoortraining niet de meest uitnodigende training is, probeer ik op YouTube altijd een fijn fietsfilmpje af te spelen. Dit kan een video van een klim in de Alpen zijn, een reportage van een wielerklassieker uit het voorjaar, etappe Tour de France,... Kwestie van de nodige afleiding te hebben.

Nu ik sinds kort over een GoPro beschik, heb ik de microbe te pakken om mijn MTB tochten op video te zetten.
Ook heb ik een video van mijn belangrijkste trainingsparcours van wat workout music voorzien, zodat ik dit filmpje ook kan afspelen tijdens mijn anders zo eentonige rollentrainingen.

Hierbij een link naar dit filmpje op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=3GmEUWozj_Q

Ikzelf woon in het Hageland. Dit is een streek gelegen tussen de universiteitsstad Leuven en de Oranjestad (!) Diest.
De streek is vooral gekend voor hellingen. M.a.w. dus ook gekend bij menig mountainbiker in België.
Misschien kan deze video ook bijdragen tot meer bekendheid van deze streek in NL? Neem tijdens het afspelen van deze video zeker de tijd om de soms wel erg pittige en technische beklimmingen & afdalingen te bekijken.

Als jullie ook over video's beschikken met fijne workout music, dan is dit misschien een geschikte plaats om de links hiernaar op dit topic te posten?
Is misschien de start van een nieuw en lang topic ?!

Enjoy the ride !

Monti

ps/
Hierbij de link naar hetzelfde filmpje, maar dan zonder de workout muziek.
Omwille van auteursrechtelijke redenen, kan deze van muziek voorziene video niet op mobiele devices worden afgespeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=mP7KStjG6LM
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Erg leuk idee! Ik heb zelf geen camera dus ik heb niets te 'ruilen' maar de volgende keer als ik op de rollen moet zal ik het filmpje eens bekijken, lijkt me lachen!
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Welkom hier Monti, en ik zou voor filmmateriaal zeker even kijken naar wat Remmes regelmatig aan films schiet van de Loonse/Drunense Duinen; clips van hem zijn te vinden onder het subforum Waar & Met Wie > Nederland > check daar het topic ' Is het nog wat in de Drunense duinen V'...even wat zoeken tussen de recente posts maar je vindt hem al snel. Leuk en steady gefilmd materiaal sowieso...wel zonder workout music trouwens :wink:
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Op een pc kun je altijd een tweede tabblad of scherm openen en daar een leuk muziekje uitzoeken op youtube.
Geluid van het workout filmpje dempen in beeld parkeren en trappen maar.
Dan hoef de nie naar dat eindeloze geratel, of in mijn geval nutteloze gezever te luisteren.
Heb ook een paar filmpjes op youtube staan, misschien wat van uw gading hiertussen.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Red Bull Rampage opzetten hoewel je dan misschien wat minder contact met de rollen hebt :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

hansdegebruiker schreef:
Dan hoef de nie naar dat eindeloze geratel, of in mijn geval nutteloze gezever te luisteren.
Vrouw/vriendin de kamer uitsturen? :tong Of praat je altijd met jezelf? :-D
Plaats reactie