Benen scheren... ja of nee?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.

Scheer jij je benen?

Ja
28
32%
Nee
59
68%
 
Totaal aantal stemmen: 87
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Mathijs schreef:FF iets over die "vettige gaasjes" die niet aan de wond zouden blijven plakken: Ik had ze een tijdje terug ook nodig na een crash, ik had een grote schaafwond op me elleboog, en daar moesten dus ook van die gaasjes aan. Maar die bleven wel degelijk aan de wond vast zitten. Was nou niet echt een prettig gevoel om die dingen er af te halen (en dat elke dag :(( )

En over het scheren van benen: Ik doe het niet, maar iedereen moet zelf maar weten waarom wel of niet.
Vreemd, ik heb ze ook gebruikt na m'n crash vorig jaar op het NK maar dat ging prima. Die gaasjes blijven 'week' zodat ik ze er weer zonder problemen afkreeg.
Gebruikersavatar
Edgar2
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 12:39
Mijn mountainbike: Commencal Supernormal

Natte pleisters of gaasjes zijn het beste. De wond heelt dan van binnenuit. Daardoor krijg je minder kans op ontstekingen en is de kans op littekens kleiner.
one love, two wheels, Supernormal
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

ik scheer me benen niet, maar dat moet iedereen zelf wetuh natuurlijk, dat is persoonlijk voorkeur. Maar ik vind geschoren benen nou eenmaal lelijk voor een mtber (bij mannen dan he :-D ). En eerlijk gezegd vind ik dat gezeur over beter of mooiere wonden ook gelul, of je nou haren op je benen hebt of niet, zo'n wond krijg je toch wel en bij gwoon schoonhouden komt 't wel goed, of je nou wel of nie haren op je benen hebt.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Ik vind dat het wel erbij hoort, zeker als je wedstrijden rijdt. Daarom ook voor mij, vanaf de amateurs weg met die haren
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

wat is het voordeel bij wedstrijden dan?? dat je daarvoor wel je benen scheert :~
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Dan kijken al die andere flikkers of je je benen wel lekker glad hebt :wink:

Dit jaar was ik op een gegeven moment de enige bij de junioren die te lui was om zich te scheren :o en om te trainen..
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

:D das mooi :-q
maar volgende keer wel trainen hoor :wink:
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Mariekemeisje schreef:epileren, blijven de haartje veeel langer weg.
't is één keer afzien maar daarna went je huid eraan.


Scheren : ja ook voor mannen.
Nou dat epileren went bij mij nooit, blijft nogal pijnlijk :-{
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Daar ik beginnend boscrosser ben scheer ik me benen nog niet.......

Ik ben bouwvakker/ timmerman en scheer m'n armen wel.
Dat staat niet stoer maar is wel practisch en hygiënisch.
Er blijft minder vuil en stof hangen tijdens de werkdag, en je armen zijn makkelijker schoon te krijgen (stof vuil verf enz) onder de douche.

Wellicht is het argument van makklijker schoon te krijgen wel een goede om ook je benen te scheren????
blijft minder vuil in je haren zitten .........als het droog is wrijf je het er zo af.........en makkelijk douchen.

Groeten Hilco
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Als je echt een goeie crash maakt is het wel handig dat je gelijk door kan naar de OK. :-{ (Ervaringsdeskundige;Het scheelde mij een scheerbeurt door e.o.a. akela voor de operatie...)
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ja das wel handig maar daar ga je natuurlijk niet je benen voor scheren toch?
Nee de belangrijkste reden is om haar-wortel ontsteking te voorkomen en de masseur zijn werk wat makelijker te maken. Waarom en hoe?
Als je veel haar hebt dan moet hij meer massage olie gebruiken en dan verliest hij een beetje de grip op de spieren en kan hij of zij niet goed meer masseren, doet hij dat niet [minder olie] dan kan de massage ook wat pijnlijker zijn en is de kans op haarwortel ontsteking ook een stuk groter [dat komt omdat er dan veel en krachtig aan het haar getrokken wordt en dat vinden die worteltjes van het haar niet fijn].
Dus wat belangrijk is is dat de masseur zo weinig mogelijk olie hoeft te gebruiken voor zijn werk want dan heeft hij zo veel mogelijk grip op de spieren :-q Er zullen ook uitzonderingen zijn zoals bij zwemmers, die worden ook wel gemasseerd, maar ze willen ook zo weinig mogelijk weerstand hebben in het water dus haar weg.
Dus hygiéne en andere redenen spelen zo goed als geen rol :wink: Duidelijk?
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

@ hotbiker: als ik jou goed begrijp is het scheren van je benen alleen om het masseren gemakkelijker/prettiger te maken :-{ :~
Ghost in the Shell II: Innocence
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

A11ist3r schreef:@ hotbiker: als ik jou goed begrijp is het scheren van je benen alleen om het masseren gemakkelijker/prettiger te maken :-{ :~
yep. en voor de mooi. de rest is er in de loop der tijd bijverzonnen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
A11ist3r
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 00:04
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

jf schreef: yep. en voor de mooi. de rest is er in de loop der tijd bijverzonnen.
wat je mooi noemt :-{ (nichterig eerder gezegt)
Ghost in the Shell II: Innocence
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

A11ist3r schreef:
jf schreef: yep. en voor de mooi. de rest is er in de loop der tijd bijverzonnen.
wat je mooi noemt :-{ (nichterig eerder gezegt)
nichterig?
Gesloten