Benen scheren... ja of nee?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.

Scheer jij je benen?

Ja
28
32%
Nee
59
68%
 
Totaal aantal stemmen: 87
G.Biesterbosch
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 16 juni 2004, 22:01
Mijn mountainbike: Cube Reaction K4

Ik ga mijn benen ook scheren, maar alleen omdat ik het haat om vastgegrepen te wroden door alle takken en andere stekels in het bos.

Maar ook ik het wel fijn vond toen mijn rechterknie kaal was voor de operatie. Hoeven ze die al niet meer te scheren als ik er weer eens naar toe moet :D
Lekker wonen op de veluwe met vrouwtje en kat.
Inzane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 18 september 2002, 13:21
Mijn mountainbike: Specialized Demo, Enduro
Contacteer:

en de onzin nam weer toe:

haren groeien niet sneller door veel te scheren, als je veel scheert neem je de haren onder n bepaalde hoek weg, en daardoor lijken ze dikker bijvoorbeeld, en daardoor vallen ze meer op en daardoor lijken ze sneller te groeien...

voor de rest kraak ik bij deze de post van maniac helemaal af, dude get a life..

voor nog meer de rest, haren boeien mij geen ene drol, ik scheer me nauwelijks waar dan ook, maar omdat ik al een tijdje als Mod mee loop blijft t me verbazen en ergeren dat t telkens weer terug komt en dat mensen maar klakkeloos wat roepen over iets wat dus een typisch fiets-iets is...

zane
Alles kapot
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

themaniac schreef:
Het voordeel is dat je bij valpartijen 'mooiere' wonden krijgt


Hoezo? Zorgen die haartjes op je benen ervoor dat de wond erger wordt? Flauwekul!

--Nee, das geen flauwekul. Je kunt het aan iedere wielrenner van niveau vragen. Haren maken de rand van de wond vaak grilliger. Verder blijft het vuil dat je opdoet tijdens het fietsen in de haren zitten en vergroot dit de kans op infecties.


themaniac schreef:
Voor mensen die iedere dag fietsen is je benen scheren nuttiger dan voor mensen die een keer in de week gaan biken.


en nog maar eens: flau - we - kul. Ik fiets vrijwel elke dag en ik vind het niks nuttiger voor mij dan voor iemand die eens in de week fiets
--Ik vind het nuttiger voor zo iemand omdat je dan mooie bruinen benen krijgt en je scheert je nog steeds evenveel als iemand die een keer in de week gaat. Iemand die een keer in de week gaat een zijn benen iedere 2 weken scheert, of iemand die 14 keer gaat fietsen in diezelfde 2 weken. Snap je wat ik bedoel: Je bent zoveel tijd kwijt voor die 2 keer dat je in die 14 dagen gaat fietsen, en tevens is het nut ook minder groot.
Mister Bliz
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 16:16

ik val in slaap.. :roll:
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

Ik vind het gewoon mooier staan, zeker als ze mooi bruin zijn of matig ingeolied... net zoals ik een volledig geschoren vrouw ook mooier vind .. euhm, maar dat is een ander forum denk ik :~

en de lengte van de haren is inderdaad genetisch bepaald. Haren groeien niet sneller als je ze veel scheert.
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

inzane schreef:voor nog meer de rest, haren boeien mij geen ene drol, ik scheer me nauwelijks waar dan ook, ...
en op je hoofd dan, zane?! dat doeje toch wel met mach 3 ;)
Inzane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 18 september 2002, 13:21
Mijn mountainbike: Specialized Demo, Enduro
Contacteer:

verrek, helemaal niet bij stilgestaan... :D

nu maar hopen dat ik niet heel hard op mn hoofd val ofzo

zane!
Alles kapot
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

themaniac schreef:heel veel blabla
van die wonden: ik ben ervaringsdeskundige. Het lijkt me dat ik beter kan inschatten of je van die haren last hebt dan jij, die het van horen zeggen heeft.

van het nut: bruinere benen. zucht. dus toch om het mooi.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Killer B
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: di 16 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Bee één, dodelijke bij team 2004, met wielen en banden en versnellingen en een zadel + computer ding
Contacteer:

Haha wat is dat dan toch weer.
Ik had het topic nog niet eens gezien. Benen sheren hmmmmmm.

Ik niet iig. Het staat inderdaad wel mooi jah dat moet ik wel zeggen. Maar ik ben niet echt een type dat zijn benen gaat scheren. Iedere dag mijn baard haar weg scheren is al erg zat.
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

inzane schreef:verrek, helemaal niet bij stilgestaan... :D

nu maar hopen dat ik niet heel hard op mn hoofd val ofzo

zane!
ik vrees dat het daarvoor allang al te laat is :D :D
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Rodger schreef: Topic zie ik trouwens nu al voor de tigste keer voorbijkomen maar goed.
Net als haren komen dit soort topics ook terug..
ATX 830 bestuurder schreef:nee dat vindt ik voor homo's om je benen glad te scheren :roll:
Ik wil als homo best je benen scheren hoor ventje.... :kiss:
DH-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 31 juli 2004, 23:11
Mijn mountainbike: Giant DH-team 2004 bike, voor "gewoon" aangepaste Giant Terrago FS1met 90mm DH voorvork

zie het nut er niet van in > aangezien ik toch altijd met de nodige bescherming rondcross en me vol overgave van een berg afgooi ziet niemand die haren op mijn benen, "so why worry".

Ze zullen ze alleen zien als ik mijn benen heb gebroken en ze mijn broek kapot knippen (zou niet de eerste keer zijn, namijk al 3 DH-team fietsen toto gereden :-? vraag me niet hoe)
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

FF iets over die "vettige gaasjes" die niet aan de wond zouden blijven plakken: Ik had ze een tijdje terug ook nodig na een crash, ik had een grote schaafwond op me elleboog, en daar moesten dus ook van die gaasjes aan. Maar die bleven wel degelijk aan de wond vast zitten. Was nou niet echt een prettig gevoel om die dingen er af te halen (en dat elke dag :(( )

En over het scheren van benen: Ik doe het niet, maar iedereen moet zelf maar weten waarom wel of niet.
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ik scheer ze ook, alleen aan de binnenkant van me bovenbeen daar kan het wel eens gaan irriteren. Misschien moet ik het toch maar eens laten doen.
Net of alleen mountainbikers of wielrenners scheren.
Zwemmers, bodybuilders, Atletiek soms ook wel, en er zullen er nog meer zijn die ik even over het hoofd ziet. En buiten het sporten zijn er nog zat mannen die het ook doen. En zeker niet altijd homo's!
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

ik scheer mijn benen niet maar het is eigenlijk wel handiger,
want als je onderuit ga en je heb je been open gehaalt kan het nog wel eens zijn dat de haartje naar binnen groeien en gaan ontsteken dat had ik pas gehad en kan je vertellen dat is niet echt fijn :-?
en het is makkelijker schoon te maken.
maar zo vaak ga ik ook niet onderuit dus scheer ik het ook niet.
Gesloten