Marathon Training,hoe doen jullie dat?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2697
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: American Eagle Atlanta 2.0, ninthwave, XX1

vr 13 januari 2017, 13:53

Gei-Kek schreef:
Bunnik staat idd op het plan.(misschien zelfs op de fiets erheen en terug 350km dan )
Moet zeker die geestelijke weerbaarheid is wel een dingetje.

.
Ja dat snap ik. Maargoed het goede nieuws is dat een ritje van 6 uur makkelijker kan zijn dan eentje van een uur :-)
Probeer af te wisselen ook qua terrein.

Ik rijd niet zo lang als jij dat doet, maar zomers rijd ik altijd wel 10 a 12 ritten van 6 uur of meer. Zowel MTB als race. De zes uren op de MTB of race in het buitenland vind ik prima vol te houden, nul last met motivatie. Maar hier op een grijze zondag met windkracht 4 en 15 graden is het anders.

wat ik dan probeer te doen als het lukt, lekker met de raceclub mee en zelf vooraf een uurtje en erna nog eentje, dat gaat best wel.
Lekker divers ook.

Schema,s heb ik vroeger gedaan, maar beter ging het niet. Met een gezin en twee kinderen is het gewoon rijden hoe ik me voel.
Voel ik me goed, lekker hard, voel ik me minder wat rustiger. (ik zeg niet dat schema,s is zijn geheel niet werken, maar bij mij werkt gevoel prima)

Ook lid geworden van een raceclub op donderdagavond rijd ik dan mee. Gaat altijd knalhard, ud s dat is dan de interval training.
Op zondag met een maatje das altijd een uurtje rustig en wat intensiever door de duinen. Op dinsdag een ritje hoe het uitkomt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8222
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

vr 13 januari 2017, 14:12

Bij mij gaat het ook om afwisseling. Dus afwisselend op de mtb of de racer. Trainingen doe ik de ene keer alleen, de andere keer met 2 of 4 man. Zaterdags vaak een lange toertocht met de wielerclub. 100 á 150km.

Dan zondags gewoon nog een keer met de zondagamateurs van de triatlon nog een keer 100 in een wat rustiger tempo. In een gemiddelde week trap ik zo 200 á 250km weg waarvan 100 tot 150 op zaterdag. Dat verdeel ik over vier trainingsdagen: dinsdag, donderdag, zaterdag, zondag. 's Maandag ben ik meestal goed kapot.
Plaats reactie