Stinkende fietskleding

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Stephen schreef:Volgens mij zeg ik ook niet dat zweet stinkt, jaar dat ik stink omdat ik zweet :wink:

Merinowol is evengoed nuttig voor MTB als het zo koud is als nu en je gaat rustig cruisen. Maar het hangt van gebruik af inderdaad.
In mijn geval moet dat dan wel heel rustig cruisen zijn...vind (voor me-)zelf Merino te warm voor op de mtb, wel ideaal voor bergbeklimmen en gletsjertochten in de zomer. Rij nu nog steeds met een oud Brooks ondershirt met zilverdraad en daarover een dunne longsleeve fietstrui.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Handige topic! Heb laatst een shirt dat al jaren stonk een nachtje in de azijn laten staan en ruikt gewoon weer fris!

Hoe doe je azijn bij je was? Ik was altijd met vloeibaar wasmiddel in de machine. Doe je dan azijn in het la'tje ofzo?
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

@Har77: Of R€!€ koud! Ben de afgelopen weken op woensdag om 6:00 de deur uitgeweest voor langere stukken fietsen. Dat was of weg, of in de PWN duinen. Dus koud en redelijk stabiel qua inspanning, geen centje pijn. Rondje Schoorl ga ik wel synthetisch.
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik heb na m'n rit gisteren eerst de modderspetters van m'n fietskleding afgespoeld en daarna alles in een emmer gepropt met water en een scheutje witte schoonmaakazijn. Iemand enig idee hoeveel azijn je moet gebruiken bij een emmer met daarin een complete set fietskleding?
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

Ik gebruik minimaal een halve fles.
Avabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 juli 2013, 15:02

Ik ken het probleem ook. Zodra je gaat fietsen en warm wordt komt er n vieze zweetlucht naar boven. Alles geprobeerd, en azijn werkt wel t beste. Maar nu ik weer waspoeder ipv vloeibaar wasmiddel gebruik, heb ik helemaal nergens luchtjes meer in!
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Thanks voor de tip met schoonmaakazijn. Alleen ruik ik nu een beetje zurig :lol:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Gebruikersavatar
Bike2Sport
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
Contacteer:

Spul van HG tegen nare geurtjes in sportkleding is inderdaad goed, gebruiken wij zelf ook :-q
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap

http://www.facebook.com/bikesport
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

Ik bedenk me net dat mijn hockeyshirt ook altijd meteen stinkt als ik het aantrek.
Toch eens proberen om dat in de azijn te gooien voor dat het in de was gaat, ik heb dit enkel bij één type shirt dat vind ik zo raar.
Mijn trainingsshirts hebben dit nooit, maar het wedstrijdshirt altijd. Terwijl ik op de training vaak meer zweet dan in de wedstrijd.
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

maaf schreef:Handige topic! Heb laatst een shirt dat al jaren stonk een nachtje in de azijn laten staan en ruikt gewoon weer fris!

Hoe doe je azijn bij je was? Ik was altijd met vloeibaar wasmiddel in de machine. Doe je dan azijn in het la'tje ofzo?
Ik heb een oude XL-fles wasmiddel die ik altijd weer bijvul met 50% wasmiddel en 50% schoonmaakazijn :-q
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!”
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Fleuril active & sport.
Geen gedoe. Sporten, beetje was verzamelen, wassen en klaar.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie