betere binnenbroek Endura Hummvee?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Gisteren voor het eerst in mijn nieuwe Endura Hummvee gereden,voor het eerst ook in een baggy op de mtb en dat bevalt goed.
Echter de zeem van de clickfast binnenbroek is drie keer niets.
Nu lees ik dat er behalve de standaard binnenbroek ook andere binnenbroeken te koop zijn van Endura, te weten een 6 pands broek en een 8 pands broek.
Het clickfast systeem vind ik wel handig, alles blijft op zich goed op zijn plaats.
Hebben deze alternatieven een (veel) betere zeem, iemand misschien ervaring?
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

ik heb geen ervaring met de broek die jij noemt, maar ik rij ook met een baggy.
paar maand geleden heb ik een andere fiets gekocht. > andere houding en ander zadel.
gevolg was dat een binnenbroek totaal niet meer lekker zat. dus behalve de binnenbroek maakt ook het zadel en je houding wat uit. (om het nog wat lastiger te maken)
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Ik heb dezelfde broek en ben het met je eens dat de binnenbroek niet super is als je langere ritjes gaat rijden.
Of er andere binnenbroeken zijn weet ik niet. Wat wel een oplossing is om gewoon een goede bibshort eronder te dragen. Die klikt dan wel niet vast.. maar zit wel goed!
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Wat ik aan reviews vindt is dat er niet heel veel verschil tussen de clickfast liner zemen zit.
Misschien maar een losse binnenbroek met goede zeem kopen.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ik gebruik bij mijn endure broeken altijd gewoon een bib-short van Assos, een betere zeem vindt je niet.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Hier geen klachten. Ik gebruik ook een Hummvee met de bijbehorende binnenbroek, maar na een dag in het zadel geen noemenswaardige problemen. Losse wielerbroek onder de short lijkt me niet heel fijn ivm gebrek aan vetilatie.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Beemer schreef:Ik gebruik bij mijn endure broeken altijd gewoon een bib-short van Assos, een betere zeem vindt je niet.
+1
Bicycle, bicycle, bicycle
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Ik rij op de reetfiets ook met een assos bib, dat is inderdaad een heerlijke broek,maar ik vind hem wat te prijzig om deze tijdens het mtb'en te dragen ,je valt eens een keer of schuurt eens ergens langs...
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

rsvfrank schreef:Ik rij op de reetfiets ook met een assos bib, dat is inderdaad een heerlijke broek,maar ik vind hem wat te prijzig om deze tijdens het mtb'en te dragen ,je valt eens een keer of schuurt eens ergens langs...
Met een baggy broek erover heb je daar geen last van ;-)
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Ben zelf een tevreden eigenaar van een Humvee short incl de standaard liner en een Singeltrack lite short met de duurdere liner. Er zit duidelijk verschil tussen deze 2 liners. De eenvoudigere versie is (in mijn geval) goed genoeg voor rites tot een uurtje of 2 a 2,5. Dan probeer ik meestal harder te fietsen waardoor ik ook meteen een wat actievere manier van biken heb. Ik sta dus wat meer om stevig aan te zetten. Langere tochten, in lager tempo met ook een iets minder actieve houding op de fiets (afhankelijk van staat van de ondergrond uiteraard) geef ik de voorkeur aan de wat duurdere liner. Deze is te vergelijken met mijn strakke bib van Pearl Izumi uit het midden segment (70 tot 100 euro). De wat betere liner is niet heel duur dus wellicht het testen waard?
Be nice :-q
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Dat klinkt goed B@rry, denk dat ik inderdaad gewoon eens de duurdere liner ga proberen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Of een bib van Wiggle: hun huismerk is verrassend goed en dat zit exht beter dan een binnenbroek.
Bicycle, bicycle, bicycle
Hubert D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 22:10

Heb zelf de lange Humvee, maar die is meer voor de temperaturen <10 graden C.
Mijn advies is ook om er een goede bib onder te dragen, deze kun je namelijk ook los gebruiken met mooi weer en/of op de weg, al dan niet op een racefiets.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Toevallig ben ik zelf ook aan het kijken naar deze Endura broeken.
Zit zelf te twijfelen tussen de Hummvee en MT500 Spray Baggy.

Is het enige verschil de waterdichte achterkant van de MT500 Spray Baggy?? En bij de Hummvee zit wel een binnenbroek en de MT500 Spray Baggy niet.

Even voor mijn beeld, rij je met een baggy broek altijd met een bibshort? Of een fietsbroek zonder bretels?
Ik heb genoeg bibshorts, dan zou ik geen binnenbroeken erbij hoeven te kopen.
Maar een bibshort en daarover een baggy is toch warm? Is dat zomers wel te doen?
s'Winters zal het fijn wezen. Iemand ervaring?
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

De Spray baggy is niet echt warm, je kont wel iets omdat hij waterdicht is, de voorkant ventileert goed.

In de winter draag ik een lange winter bib met de baggy er dan weer over.
Plaats reactie