betere binnenbroek Endura Hummvee?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Draag je dan een lange baggy? Geen last van de broekspijpen? Ik zit erg te twijfelen tussen de Hummvee of Spray baggy, en dan de 3/4 versie.
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

van de broekspijpen heb je geen last. Je kunt ze stellen met klittenband.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Gebruik al jaren baggy shorts van o.a. Endura. De liners zijn bagger en het is ze nog niet echt gelukt deze te verbeteren. Het clickfast systeem is wel goed maar ik merk niet echt een verschil met losse binnenbroek of vastgeklikt. Gebruik ook wel een Gore binnenbroek, duidelijk beter maar niet super. Als Assos een losse binnenbroek zou maken koop ik die direct. Voor de komende winter ga ik denk ik een oudere Assos bibshort gebruiken als onderlaag waarvan de zeem na 10 jaar nog steeds veel beter is dan een Endura nieuw uit de verpakking.

Ik heb zowel de laatste MT500 (prima broek, redelijk dun en redelijk waterdicht), een oudere single track korte short en een ouder single track 3/4. Deze laatste twee zijn van veel dikker materiaal en waarschijnlijk gaan ze ook veel langer mee. De 3/4 broeken zijn fijn als je kouder weer hebt en/of tracks met veel bramenstruiken..
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Wel vreemd, omdat op de endura website wel andere zemen te zien zijn die duidelijk betere specs hebben, alleen zijn die niet verkrijgbaar in de fastclick binnenbroeken.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

rsvfrank schreef:Wel vreemd, omdat op de endura website wel andere zemen te zien zijn die duidelijk betere specs hebben, alleen zijn die niet verkrijgbaar in de fastclick binnenbroeken.
Klopt heb ik ook gezien, snap niet waarom. Ik heb geen ervaring met die (race) broeken alleen met de liners en die zijn dus niet echt duurzaam. Bij een kwam de pad los en had ik aan een kant twee stukken schuim en aan de andere kant niks. Een andere liner is nu zo dun dat die vrijwel geen demping geeft. Een nieuwe liner die ik net heb is nu nog goed. Die is ook prima voor ritjes tot twee uur daarna wordt het wat harder zitten. Echt duur zijn ze niet dus je kunt ook 3 van deze liners verslijten voor 1 Assos broek. Met een beetje mazzel maakt Endura nog een keer een betere liner, de buitenbroeken die ik heb zijn nog lang niet op.
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

Ik heb de duurdere binnenbroek van endura en das echt een wereldje van verschil heb ook wel met andere bib aan onder de humvee gereden maar met clickfast toch lekkerder.
Bike the Power
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Superjeepee schreef:Ik heb de duurdere binnenbroek van endura en das echt een wereldje van verschil heb ook wel met andere bib aan onder de humvee gereden maar met clickfast toch lekkerder.
"de duurdere binnenbroek" , dan hebben we het over deze?
http://www.futurumshop.nl/endura-clickf ... eren.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;


ik heb nu een hummvee. en broek bevalt met goed, zeem is minder dan mijn lycra bib's
dus zoek nog een goede losse binnen broek, eentje zonder bretels.
de link hierboven, is dat al een stuk beter dan de standaard hummvee binnenbroek?
iemand advies?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Ik gebruik nu een Assos broek zonder bretels, gaat prima. Niet de MTB broek maar het enige model van Assos zonder bretels dus.. zijn voor mij geen betere broeken & zemen dan die van Assos. Deze: https://www.mantel.com/assos-hmilleshor ... Ajc3RhcnQ2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

zo geloof graag dat dit een van de betere broeken is.
wat een prijs voor een binnenbroek.

snap dat kwaliteit geld kost, maar 140 euro gaat mij (nog) net wat te ver.
iemand suggesties voor goedkoper alternatief.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Volgens mij heb ik de 8 panel van Endura, echt een fijne broek voor weinig geld.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

borre mtb schreef:zo geloof graag dat dit een van de betere broeken is.
wat een prijs voor een binnenbroek.

snap dat kwaliteit geld kost, maar 140 euro gaat mij (nog) net wat te ver.
iemand suggesties voor goedkoper alternatief.
Is ook geen binnenbroek maar een gewone korte racebroek, ik betaal liever een paar Euro meer voor comfort en duurzaamheid...
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Ik gebruik de Endura Singletrack bibliner, binnenbroek met bretellen en click fast systeem ben hier zeer tevreden over. Kost wel iets meer €70. maar wel heel erg goede zeem en heel prettig dragen!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Ik vind click fast nou helemaal niet lekker zitten, als ik hem los draag gaat het prima maar vastgeklikt komt het hele klokkenspel in de vedrukking.
Meestal een losse bib eronder van verschillende merken, duur en goedkoop, dat gaat allemaal prima het ligt er maar net aan hoe intens het rondje gaat worden.
Humvee 3/4 lekker in de sneeuw en de spray 3/4 omdat je dan geen excuus meer hebt als het regent 8)
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

De Decathlon liners zijn erg goed. Tochten van 100+ km zonder problemen. Wel de duurste nemen, van ongeveer €27, met de blauwe zeem.
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

De liner van gore, de duurste van 55 euro is wel aardig (iets avn performance plus 2.0) ff goed kijken welke je prcies besteld, en de sugoi rc pro liner vind je. Ook welvoor dat bedrag.
Zijn dus allebei inner shorts, dus wat extra ventilatie en niet van die bretels.
Waren de shorts met de beste zemen die ik kon vinden op de assos na.
Zijn allebei voor lange ritten.
Had wat ruzie met de decathlon broek, zeem was superfijn de eerste rit maar na eerste keer wassen liet de binnenlaag los van de zeem of zoiets.
Plaats reactie