kramp rechts in de onderbuik

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
twente
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 18 augustus 2003, 21:23
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper 29" carbon Roval carbon

in de zomer, en met warm weer, (bij erge inspanning) krijg in regelmatig kramp rechts in de onderbuik wat kan zit zijn , en wat kan ik er tegen doen.

groeten robert
Mister Bliz
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 16:16

Ik heb er zelf vaker last van tijdens wedstrijden, maar als ik met kleine slokjes drink, en goed doe opwarmen heb ik er geen last meer van.

Dus niet teveel drinken!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Overkomt mij ook weleens, tijdens het rijden als ik te ontegelmatig drink, maar ook als ik weer eens niet genoeg tijd neem tussen maaltijd en start mountainbiken. Beetje afhankelijk van wat ik gegeten heb, maar 45 minuten is voor mij wel het absolute minimum.

Toch komt me dit ook nog wel eens voor op momenten dat er geen duidelijk aanwijsbare reden is, dus ik ga maar even de volgende reacties met lichte spanning en interesse afwachten.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Nelson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale f1 flash
Contacteer:

Ik heb `t altijd als ik tevroeg na het eten ga fietsen(uurtje na `t eten ofzo), anders nooit. `t zal wel aan de volle maag liggen.
KoeniE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Too many!
Contacteer:

zijn het geen steken in de milt?
hummmmmmmmmmm......
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

rekken, goed rekken vind ik wel belangrijk, en helpt tevens ook
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

DOc schreef:rekken, goed rekken vind ik wel belangrijk, en helpt tevens ook
Ja, dat zal ook echt helpen met zulke klachten....
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Steken in de zij

Bij forse en langdurende inspanningen kan een sporter steken in de zij voelen. Meestal zit deze pijn links onder de ribbenboog (ter hoogte van maag/milt) of rechts in de leverstreek. Het vermoeden bestaat dat de steken worden veroorzaakt door een prikkeling van het middenrif (dat gebruikt wordt bij de ademhaling) of door kramp in het deel van de dikke darm dat zich in de bovenbuik bevindt. Steken in de zij zijn niet gevaarlijk, alleen onprettig.

EHBO
- Laat de persoon rustiger sporten en goed doorademen.
- Laat als dat niet helpt, de persoon even stoppen met sportbeoefening en adviseer hem zich lang te maken (het lichaam uit te rekken)
- Laat de persoon eventueel op de rug liggen

Voorkomen!
- Gebruik geen zware maaltijden vlak voor het sporten.
- Doe een goede warming up waarbij de snelheid en intensiteit van de inspanning geleidelijk wordt opgevoerd.

(http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondspor ... steken.htm)
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Bij mij heeft 't duidelijk met eten te maken, dus ruim van tevoren eten en tijdens het sporten regelmatig en alleen kleine hoeveelheden eten en drinken.
In een pauze alles naar binnenwerken is bij mij vragen om problemen.
Thijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 24 oktober 2002, 10:46
Mijn mountainbike: Trek 4900, helemaal LX afgemonteerd
Contacteer:

Ik had hier ook vaak last van met sport op school, bijvoorbeeld met de coopertest (mijn coditie is vrij matig. Vooral met lopen). Van een leraar had ik toen als trucje geleerd om me vuisten te ballen en zo te knijpen. Het hielp iig tegen het erger worden. Dus misschien dat het je helpt als het net begint.
If we where affected by computergames, we all be running arround in dark rooms like PACman, eating magic pills and listen to repetitive electronic music all the time.
Crispin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 13:33
Contacteer:

Mijn gymleraar op school zei ook ooit dat je je vuisten moet ballen en in je duimen moet knijpen. Volgens mij helpt dit wel. :wink:
Nelson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 7 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale f1 flash
Contacteer:

Crispin schreef:Mijn gymleraar op school zei ook ooit dat je je vuisten moet ballen en in je duimen moet knijpen. Volgens mij helpt dit wel. :wink:
Alleen op korte termijn, als je gewoon door gaat kom`t gewoon weer terug.
Westkust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 13 augustus 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Stevens S8

Het helpt ook als je een hand er tegen aan drukt en dan een paar keer goed vanui je buik adem haalt. Weet niet of het goed is, maar het werkt wel... :~
Klik niet!
hutchey
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:39
Mijn mountainbike: Breezer; RitcheyP20; GazelleCM; Koga; KogaTeam; PeugeotTeam; RoadLogic
Contacteer:

hard trainen...
yoga... bij yoga vind je bepaalde oefeningen om je ingewanden te trainen op voldoende doorbloeding...
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

hutchey schreef:hard trainen...
yoga... bij yoga vind je bepaalde oefeningen om je ingewanden te trainen op voldoende doorbloeding...
En ik denk dat het letten en trainen van
je ademhaling hierbij ook een rol speelt.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Plaats reactie