iemand ervaring met Ciclosport HAC4 hartslagmeter, ...

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Bassie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 5 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Thompson X-line

8) hey allemaal

Zijn er hier nog bikers die op hun fiets de Ciclosport HAC4 hartslagmeter, snelheidsmeter en hoogtemeter hebben gemonteerd. Ik ben van plan om in de toekomst te gaan rijden met hartslagmeter. Dit type is zeer uitgebreid en heeft een zachter prijsje dan de Polar serie.

groetjes bassie
marcelca
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 10 september 2002, 09:51
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro RX

ik heb een en gebruik een na alle tevredenheid....

Ik heb een compleet met computerinterface...

Door de vele functie is een paar keer het boekje doorlezen wel nodig maar zodra je een door hebt is het een plezierige computer..

De gegevens later op de pc bekijken is handig en niet moeilijk uit te voeren.

Ik heb zelf ook gekozen voor deze omdat de polar die deze zelfde functies heeft me wat te duur werd.

grtz marcel
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ik had de hac-4 maar gebruik nu de polar 720-i. Waarom? Omdat ik de meter voor verschillende doeleinden met verschillende 'hartslagsets' wilde gebruiken. In de hac-4 kun je dat niet instellen in de polar wel. Verder vind ik de software van de polar wat eenvoudiger in gebruik. De software van de polar is primair gericht op de hartslag en dat is bij de hac niet. Bij het hardlopen vond ik de hac-4 ook wat irritant om de pols.

Kortom: de hac-4 is een prima meter en wilde ik niet met verschillende sets gaan werken dan had ik hem waarschijnlijk nog gehad.
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Ik heb ook de hac 4 (zonder PC nterface, komt nog wel :-D ).
Qua ervaringen sluit ik me aan bij marcelca.
Vergelijking met de polar kan ik niet maken, geen ervaring mee.
De kanttekening van Spook-E t.a.v. het hardlopen kan ik me wel iets bij voorstellen. Je zult de 'strap' op gevoel moeten vast maken, niet te vast, maar zeker niet te los. Ik ben er inmiddels aan gewend.

De hoogtemeter moet je wel regelmatig bijstellen wil je de echte hoogte aflezen. Barometer is daarvoor niet zo nauwkeurig. Voor het registreren van de hoogtemeters maakt 't niet uit.
Voor de rest zeer compleet, zeker voor die prijs.
Tip kijk 'ns in Duitsland of ebay.de ze zijn daar stukken goedkoper dan in NL.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

kheb er ook één.
Zeer tevreden mee, behalve met de interface, maar dat ligt vermoedelijk meer aan mijn pc.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Polar heeft meer opslagmogelijkheden, de HAC4 heeft sample-intervallen van 20 seconden of meer, Polar kan al met 5 sec sampelen. Met name voor MTB'en lijkt me dat wel een voordeel.....
Ik heb een Polar S610i en die vind ik :-q ook vanwege de mogelijkheden om heel makkelijk een trainingslogboek bij te houden enzo....

BTW: www.futurumshop.nl: een S710i voor E 314,95 met waardebon van 50 euro erbij, waarmee je dus n interface kan kopen.

Ik zou bijna zeggen.... als je dan toch zoveel $$$$ uit gaat geven, geef dan nog iets meer uit en ga voor de Polar... De HAC4 is best gedateerd inmiddels.

Sluit me aan bij Spook-E: voor serieuze training eerder de Polar, de HAC4 misschien eerder voor de fun en voor de heb....
Everybody bought a new bike!
speich
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 19:03
Mijn mountainbike: matra atb-fiets
Contacteer:

dan heb je er veels te veel voor betaald
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Waar heb ik te veel voor betaald?
Voor mijn S610 heb ik geen 315 euro betaald :lol:

Trouwens, een HAC4 + interface kost bij Roseversand 299 euro. Als je voor 315 dan een S710i + interface kunt krijgen zou ik het wel weten.....

Bij futurumshop.nl betaal je geen verzendkosten trouwens :-D
Everybody bought a new bike!
speich
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 19:03
Mijn mountainbike: matra atb-fiets
Contacteer:

Nou eergister is er bv. bij ebay.de nog een s710i voor 203,05 weggegaan (nieuw uit winkel), en dan 16,50 verzendkosten (tenzij je met iemand besteld en de verzendkosten deelt), en dan voor 40 euro plus wat verzendkosten voor de interface dan kom je op zo'n 270 euro dat is 45 euro te veel, voor dat geld kun je een xt kasette plus 4 breekpennetjes kopen.
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

óf 90 zakjes snoep. :D

Ik ga dat Ebay.de ook maar eens goed in de gaten houden. Zo´n hartslagmeter ontbreekt bijvoorbeeld nog.
Plaats reactie