Pre Workout Shake - Ervaringen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4876
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

zo 3 november 2013, 20:39

lenf schreef:

staat in bijna elke andere reactie vooral onzin, en andere onvriendelijkheden.

.
:-q
dank je Lenf
over korte bochten gesproken
MTBob
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 11:50
Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Contacteer:

ma 7 april 2014, 15:48

Sorry voor de mega late reactie maar bedankt voor jullie tips, heb inderdaad gemerkt dat een pre workout voor een lange rit niet heel veel toegevoegde waarde heeft. Enkel een wat hogere hartslag.

Voor de korte ritting, (<60km) interval en kracht is het perfect trainingsspul :-)
No Risk, No Fun http://www.mtbjunky.nl
Follow me on Strava http://www.strava.com/athletes/mtbjunky" onclick="window.open(this.href);return false;
Xtreme Bike Lighting http://www.hilox.eu
bloemie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 30 maart 2014, 08:56

za 12 april 2014, 17:15

Pre workout zal in de duursport weinig uithalen ,een post workout zal meer doen.

Vooral aan de lange belasting van de spieren is de energie compleet weg en komt verzuring meer voor.

op het moment dat je sterk naar amonia gaat ruiken ben je al te laat maar dat terzijde ,wat een goede post workout is is wms wat een zeer snelle carbo lader is om je spieren binnen 10 minuten te voorzien van voeding.

ik zou als je eiwit gebruikt zou ik deze 30 minuten later nemen

een citaat van bodyenfit shop

Kenmerken Waxy Maize Starch:

-Perfect Post-Workout koolhydraat

-Uitstekend mengbaar met eiwitshakes

-Snel werkend voor herstel

-Vrij van suikers en lactose

-Snelle aanvulling spierenergie

-100% puur, geen toevoegingen

wat je tijdens je trainen of wedstrijd kan nemen is bcaa ,als aminozuur een goede spierbeschermer

let wel ditmis mij ervaring natuurlijk maar een preworkout voor het mountainbiken heedt niet veel effect
MTBob
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 11:50
Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Contacteer:

di 22 april 2014, 07:39

WMS Is inderdaad goed spul, dat gebruik ik al een hele poos, samen met ultra fine oats is het prima wegdrinken voor een lange toch!

Tijdens en na een zware training neem ik ook Pepto Pro en Dextrose voor snel herstel.

Wat ik merk met de pre workout is dat je ook kunt variëren in hoeveelheid. Zodat je dat het opgepompte gevoel tijdens een korte krachttraining langer weg blijft.

Wat betreft een moe gevoel, of futloosheid na de training wat eerder werd aangehaald heb ik niet meer last als zonder pre workout.
No Risk, No Fun http://www.mtbjunky.nl
Follow me on Strava http://www.strava.com/athletes/mtbjunky" onclick="window.open(this.href);return false;
Xtreme Bike Lighting http://www.hilox.eu
bloemie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 30 maart 2014, 08:56

di 22 april 2014, 22:07

Wms kan je ook na je trainen nemen wordt sneller opgenomen dan dextrose.
ik dan 30 minuten later een whey eiwit shake nemen
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

do 1 mei 2014, 21:47

De beste conditie train je nog steeds met veel kilometers en een lage/gemiddelde hartslag.
Na de basis ga je over naar interval. Ik zie voor mezelf nergens waar ik dit spul zou kunnen gebruiken :-D
Men hele facebook staat vol me vrienden die zich volproppen en opfokken met pre-workouts.
Is de nieuwe hype precies aan het worden. Ik ken al mensen die na 1 jaar lang pre workouts te pakken helemaal fucked up zijn , mood swings , slapeloosheid en als ze dan stoppen tot zelfs afkickverschijnselen.
En pre-workouts hebben voor zover ik al gelezen heb nooit wetenschappelijk bewezen dat ze effectief werken zodat je meer gewicht neemt. Het zijn oppeppende middelen die je laten denken dat je sterker bent. Als je niet genoeg karakter hebt , slikken die pillen en drinken die handel. Is je lichaam je lief , .... :wink:
Maar ieder zijn ding en zijn producten natuurlijk :-q
Just my 2cents
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1603
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

vr 2 mei 2014, 16:09

The_smoker schreef:De beste conditie train je nog steeds met veel kilometers en een lage/gemiddelde hartslag.
Na de basis ga je over naar interval. Ik zie voor mezelf nergens waar ik dit spul zou kunnen gebruiken :-D
Men hele facebook staat vol me vrienden die zich volproppen en opfokken met pre-workouts.
Is de nieuwe hype precies aan het worden. Ik ken al mensen die na 1 jaar lang pre workouts te pakken helemaal fucked up zijn , mood swings , slapeloosheid en als ze dan stoppen tot zelfs afkickverschijnselen.
En pre-workouts hebben voor zover ik al gelezen heb nooit wetenschappelijk bewezen dat ze effectief werken zodat je meer gewicht neemt. Het zijn oppeppende middelen die je laten denken dat je sterker bent. Als je niet genoeg karakter hebt , slikken die pillen en drinken die handel. Is je lichaam je lief , .... :wink:
Maar ieder zijn ding en zijn producten natuurlijk :-q
Just my 2cents
+1000

Marketinghype...en alles en iedereen trapt erin om maar een shortcut te hebben naar 'jong, snel en mooi'.

Laatst in de sportschool door een onder de acne zittende opgeblazen aap van een jaar of 23-24: de vraag 'wat ik gebruikte'. Puur omdat ik voor iemand met mijn bouw zeer zwaar halter. Mijn antwoord was: 'gezond verstand'.
Athletes EAT and TRAIN, they don't EXERCISE and DIET......
MTBob
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 11:50
Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Contacteer:

vr 2 mei 2014, 18:35

Jouw gezonde verstand zal voor vele grenzenverleggers niet altijd genoeg zijn ;-)

Als je een extra prikkel denk te kunnen gebruiken om over deze grens heen te komen, waarom niet?

Ik sport al jarenlang bijna dagelijks, al dan niet op de mtb, dan wel in de sportschool... En soms is het goed om naast je dedicated motivatie die extra prikkel in te zetten.

"Elke dag friet is ook niet lekker"
Laatst gewijzigd door MTBob op za 3 mei 2014, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
No Risk, No Fun http://www.mtbjunky.nl
Follow me on Strava http://www.strava.com/athletes/mtbjunky" onclick="window.open(this.href);return false;
Xtreme Bike Lighting http://www.hilox.eu
bloemie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 30 maart 2014, 08:56

vr 2 mei 2014, 21:22

Inderdaad soms is die prikkel net ff nodig ,de personen die opgefokt zijn hebben vaak geen pre work out maar een spuit annabole.
donna07
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 9 april 2019, 00:00

di 9 april 2019, 00:09

I dont remember if creatine based supplements have worked greatly for me. I havent seen any visible changes lately. You can try on something natural like citrulline ( can go with Alpha Gx7). I think its one of the best out there. Please dont go for caffeine if you are a cyclist as it will dehydrate you more quickly than you know.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1799
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

di 9 april 2019, 00:54

Scoopie d'r bij !
Flow&Co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

di 9 april 2019, 10:37

:o :o :o :o
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

di 9 april 2019, 16:06

MTBob schreef:
vr 2 mei 2014, 18:35
Jouw gezonde verstand zal voor vele grenzenverleggers niet altijd genoeg zijn ;-)

Als je een extra prikkel denk te kunnen gebruiken om over deze grens heen te komen, waarom niet?
Omdat als je gezond wilt blijven, je geen voedsel moet eten dat uit fabrieken komt.
Gebruikersavatar
Jurf
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 547
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Haarlem...en op de fietsen:) canyon Nerve29er uit 2015, Trek Remedy9.7 uit 2018

di 9 april 2019, 17:46

Ik zou er in ieder geval geen 5jaar oud topic bij nemen.

Persoonlijk en dat is absoluut niet evidence based dat je je lijf best mag verzorgen, maar er ook niet te lief voor moet zijn.
Gezond eten is top, maar al die zooi erbij aan gelletjes, poeders en shakes :roll:
Ik train nooit, maar sport over het algemeen 3-4x p/w :D en doe dat ook vaak nuchter. Gewoon om mijn lijf gewend te laten zijn/blijven dat het soms opgeslagen brandstof moet vrij maken ipv altijd erop te vertrouwen dat elk tekort meteen gesuppleerd wordt.
Hardlopen kan ik door wat fysieke makken niet meer, maar 21K kon ik tot 2015 prima nuchter lopen met alleen 200ml water mee voor onderweg idem nu nog met 3uur MTBen.

Hersteldrank geloof ik wel in, maar alleen als ik echt wat gedaan heb en niet bij elk wissewasje. Maar goed ik train niet, drink nog graag cola en rij rustig een blokje van 30km m als ik weet dat er ergens een echt goede ijsboer is.
Plaats reactie