Moddertechniek.....?....

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

The_smoker schreef: " GAS OP DIE LOLLIE!!!!"
Werkt ook echt super :D :D :D :D
:lol: :-q
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

The_smoker schreef:Eens je die vieze boel gewoon bent kan je niet meer zonder :D
Als ik nu mensen hoor zeggen dat ze niet gaan fietsen omdat het "te nat" of "te koud" is heb ik moeite om mijn lach in te houden :D
Enige waar ik soms last van heb is dat er een grove korrel zat richting mijn oog vliegt net onder men bril door! Normaal gezien heeft een mens daar niet zoveel last van maar ik heb lenzen en ik kan je verzekeren dat is als iemand met een mes in je oog ligt te porre :D
Ik roep ook altijd tegen mezelf vlak voor een grote plas " GAS OP DIE LOLLIE!!!!"
Werkt ook echt super :D :D :D :D
Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).

Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

JorisR6 schreef:Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).

Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Vandaar dat ik nog meer plezier heb met mijn stalen, starre, singlespeed :-q Geen last van schakelproblemen door modder, overmatig slijten van drivetrain en helemaal geen onderhoud aan vorken en dempers! Enige wat door de modder slijt is zijn de remblokjes. :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Spoormeisje schreef: Ik zit in de regio z-w nederland..
Oh lees nu pas dat je uit z-w Nederland komt.........., ik ook.
Lekker bike-gebied he, maar niet heus.
Waar laat jij je fiets het meest uit??
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

wiebie schreef:
Spoormeisje schreef: Ik zit in de regio z-w nederland..
Oh lees nu pas dat je uit z-w Nederland komt.........., ik ook.
Lekker bike-gebied he, maar niet heus.
Waar laat jij je fiets het meest uit??
Nou ja ook toevallig zeg...
Ik woon vlak bij MTB parcours in Rucphen..dus nog wel in Brabant :-)
Maar ben vaker te vinden in Dorst en Drunen....Vind ik nl leuker dan Rucphen.
Ook in Bergen op Zoom pak ik af en toe de MTB route (Bergse Heide route is dan favoriet) Maar moet zeggen dat Bergen op Zoom wel even geleden is :wink:
Westenschouwen ook al een paar keer gereden. Ook heel leuk maar wel 1 uur rijden ...dus dat is dan weer minder..

En jij?
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

JorisR6 schreef:
The_smoker schreef:Eens je die vieze boel gewoon bent kan je niet meer zonder :D
Als ik nu mensen hoor zeggen dat ze niet gaan fietsen omdat het "te nat" of "te koud" is heb ik moeite om mijn lach in te houden :D
Enige waar ik soms last van heb is dat er een grove korrel zat richting mijn oog vliegt net onder men bril door! Normaal gezien heeft een mens daar niet zoveel last van maar ik heb lenzen en ik kan je verzekeren dat is als iemand met een mes in je oog ligt te porre :D
Ik roep ook altijd tegen mezelf vlak voor een grote plas " GAS OP DIE LOLLIE!!!!"
Werkt ook echt super :D :D :D :D
Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).

Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Ja jammer genoeg kost dat plezier veel ged. Je moet er iets voorover hebben om plezier te kunnen hebben.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

The_smoker schreef:Zet je even over die nattigheid heen en rijdt knal rechtdoor die diepe plassen. Je zal verbaasd zijn hoe simpel je erdoor komt :D
Natuurlijk zie je niet hoe diep ze zijn , of er takken in liggen enz enz.....Maar je valt toch zacht he. :D
Aanvullend tipje: Indien mogelijk, til je voorwiel op tot na de plas. Mocht er toch een listige kuil of tak zijn, dan ga je gemakkerlijker met je achterwiel overheen. Bijkomend voordeel is ook dat je minder spetters krijgt en meer vaart behoudt.

Maar als het even kan, rij ik toch liever om de plas heen...
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

blondie schreef:
The_smoker schreef:Zet je even over die nattigheid heen en rijdt knal rechtdoor die diepe plassen. Je zal verbaasd zijn hoe simpel je erdoor komt :D
Natuurlijk zie je niet hoe diep ze zijn , of er takken in liggen enz enz.....Maar je valt toch zacht he. :D
Aanvullend tipje: Indien mogelijk, til je voorwiel op tot na de plas. Mocht er toch een listige kuil of tak zijn, dan ga je gemakkerlijker met je achterwiel overheen. Bijkomend voordeel is ook dat je minder spetters krijgt en meer vaart behoudt.

Maar als het even kan, rij ik toch liever om de plas heen...
Precies. Lekker wheelien door de plassen. :-q
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Het leukste van door de plassen te vliegen is nog altijd de naar de zijkant vliegende modder. Uw collega mountainbikers die moe, vol zweet en angst de zigzaggende sporen aan het nemen zijn zullen u dankbaar zijn als je er nog een goede kwak modder tegenaan gooit :-)
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

blondie schreef: Aanvullend tipje: Indien mogelijk, til je voorwiel op tot na de plas. Mocht er toch een listige kuil of tak zijn, dan ga je gemakkerlijker met je achterwiel overheen. Bijkomend voordeel is ook dat je minder spetters krijgt en meer vaart behoudt.

Maar als het even kan, rij ik toch liever om de plas heen...
Ehmmm....met wheelie door de plas :~
Ik ga het de volgende keer uittesten maar ik ben bang dat ik nog geen cm ver kom :tong
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

The_smoker schreef:Het leukste van door de plassen te vliegen is nog altijd de naar de zijkant vliegende modder. Uw collega mountainbikers die moe, vol zweet en angst de zigzaggende sporen aan het nemen zijn zullen u dankbaar zijn als je er nog een goede kwak modder tegenaan gooit :-)
:lol: :lol: :lol:
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

JorisR6 schreef: Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).

Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Tsja... in de modder slijt, knarst en schuurt het toch wel dus ik zou zeggen: deore erop en gaan met die banaan. De lol is er niet minder om...
Galgo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: za 26 november 2011, 22:44
Mijn mountainbike: Cube Analog 29er 2012

Ik probeer toch ook altijd wel mijn voorwiel over de plas te tillen. Scheelt een hoop water in je schoenen en je gezicht. Ook een leuk gezicht voor anderen als je het dan net niet haalt en vol in de plas stuitert met je voorwiel :P
Gebruikersavatar
FsKtNr2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 november 2013, 10:10
Mijn mountainbike: Xtrail carbon 29er / Xtrail Mud 9 29er

Leren door het te doen. Als je een plas ziet zig zag er dan doorheen ipv rechtdoor zo leer je sturen in de modder/plas en ervaar je wat je moet doen om de fiets onder controle te houden. Als de droge maanden eraan komen doe ik dit ook altijd met los zand. Ik kies een punt uit waar ik wil uitkomen stuur er heen en weer terug. Dit zorgt er vooral voor dat je weet wat je fiets doet bij bepaalde omstandigheden en je schrikt niet meer als je bijv. een modderpoel tegenkomt tijdens een TT. Mijn techniek is er in ieder geval beter door geworden.
Spoormeisje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29

FsKtNr2 schreef:Leren door het te doen. Als je een plas ziet zig zag er dan doorheen ipv rechtdoor zo leer je sturen in de modder/plas en ervaar je wat je moet doen om de fiets onder controle te houden. Als de droge maanden eraan komen doe ik dit ook altijd met los zand. Ik kies een punt uit waar ik wil uitkomen stuur er heen en weer terug. Dit zorgt er vooral voor dat je weet wat je fiets doet bij bepaalde omstandigheden en je schrikt niet meer als je bijv. een modderpoel tegenkomt tijdens een TT. Mijn techniek is er in ieder geval beter door geworden.
Dat is inderdaad een goeie. Eigenlijk zoveel mogelijk modder en los zand op zoeken om te oefenen. Maar ik merk dat ik deze ondergronden nog steeds het liefst ontwijk :oops:
Plaats reactie