The_smoker schreef: " GAS OP DIE LOLLIE!!!!"
Werkt ook echt super
Moddertechniek.....?....
-
- All rounder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
- Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2395
- Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
- Mijn mountainbike: Epic Elite
Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).The_smoker schreef:Eens je die vieze boel gewoon bent kan je niet meer zonder
Als ik nu mensen hoor zeggen dat ze niet gaan fietsen omdat het "te nat" of "te koud" is heb ik moeite om mijn lach in te houden
Enige waar ik soms last van heb is dat er een grove korrel zat richting mijn oog vliegt net onder men bril door! Normaal gezien heeft een mens daar niet zoveel last van maar ik heb lenzen en ik kan je verzekeren dat is als iemand met een mes in je oog ligt te porre
Ik roep ook altijd tegen mezelf vlak voor een grote plas " GAS OP DIE LOLLIE!!!!"
Werkt ook echt super
Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1822
- Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
- Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
- Contacteer:
Vandaar dat ik nog meer plezier heb met mijn stalen, starre, singlespeed Geen last van schakelproblemen door modder, overmatig slijten van drivetrain en helemaal geen onderhoud aan vorken en dempers! Enige wat door de modder slijt is zijn de remblokjes.JorisR6 schreef:Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).
Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
- Mijn mountainbike: Specialized Rumor
Oh lees nu pas dat je uit z-w Nederland komt.........., ik ook.Spoormeisje schreef: Ik zit in de regio z-w nederland..
Lekker bike-gebied he, maar niet heus.
Waar laat jij je fiets het meest uit??
-
- All rounder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
- Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29
Nou ja ook toevallig zeg...wiebie schreef:Oh lees nu pas dat je uit z-w Nederland komt.........., ik ook.Spoormeisje schreef: Ik zit in de regio z-w nederland..
Lekker bike-gebied he, maar niet heus.
Waar laat jij je fiets het meest uit??
Ik woon vlak bij MTB parcours in Rucphen..dus nog wel in Brabant
Maar ben vaker te vinden in Dorst en Drunen....Vind ik nl leuker dan Rucphen.
Ook in Bergen op Zoom pak ik af en toe de MTB route (Bergse Heide route is dan favoriet) Maar moet zeggen dat Bergen op Zoom wel even geleden is
Westenschouwen ook al een paar keer gereden. Ook heel leuk maar wel 1 uur rijden ...dus dat is dan weer minder..
En jij?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 595
- Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
- Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014
Ja jammer genoeg kost dat plezier veel ged. Je moet er iets voorover hebben om plezier te kunnen hebben.JorisR6 schreef:Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).The_smoker schreef:Eens je die vieze boel gewoon bent kan je niet meer zonder
Als ik nu mensen hoor zeggen dat ze niet gaan fietsen omdat het "te nat" of "te koud" is heb ik moeite om mijn lach in te houden
Enige waar ik soms last van heb is dat er een grove korrel zat richting mijn oog vliegt net onder men bril door! Normaal gezien heeft een mens daar niet zoveel last van maar ik heb lenzen en ik kan je verzekeren dat is als iemand met een mes in je oog ligt te porre
Ik roep ook altijd tegen mezelf vlak voor een grote plas " GAS OP DIE LOLLIE!!!!"
Werkt ook echt super
Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
Aanvullend tipje: Indien mogelijk, til je voorwiel op tot na de plas. Mocht er toch een listige kuil of tak zijn, dan ga je gemakkerlijker met je achterwiel overheen. Bijkomend voordeel is ook dat je minder spetters krijgt en meer vaart behoudt.The_smoker schreef:Zet je even over die nattigheid heen en rijdt knal rechtdoor die diepe plassen. Je zal verbaasd zijn hoe simpel je erdoor komt
Natuurlijk zie je niet hoe diep ze zijn , of er takken in liggen enz enz.....Maar je valt toch zacht he.
Maar als het even kan, rij ik toch liever om de plas heen...
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 393
- Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
- Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Precies. Lekker wheelien door de plassen.blondie schreef:Aanvullend tipje: Indien mogelijk, til je voorwiel op tot na de plas. Mocht er toch een listige kuil of tak zijn, dan ga je gemakkerlijker met je achterwiel overheen. Bijkomend voordeel is ook dat je minder spetters krijgt en meer vaart behoudt.The_smoker schreef:Zet je even over die nattigheid heen en rijdt knal rechtdoor die diepe plassen. Je zal verbaasd zijn hoe simpel je erdoor komt
Natuurlijk zie je niet hoe diep ze zijn , of er takken in liggen enz enz.....Maar je valt toch zacht he.
Maar als het even kan, rij ik toch liever om de plas heen...
- The_smoker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 152
- Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
- Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015
Het leukste van door de plassen te vliegen is nog altijd de naar de zijkant vliegende modder. Uw collega mountainbikers die moe, vol zweet en angst de zigzaggende sporen aan het nemen zijn zullen u dankbaar zijn als je er nog een goede kwak modder tegenaan gooit
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- All rounder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
- Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29
Ehmmm....met wheelie door de plasblondie schreef: Aanvullend tipje: Indien mogelijk, til je voorwiel op tot na de plas. Mocht er toch een listige kuil of tak zijn, dan ga je gemakkerlijker met je achterwiel overheen. Bijkomend voordeel is ook dat je minder spetters krijgt en meer vaart behoudt.
Maar als het even kan, rij ik toch liever om de plas heen...
Ik ga het de volgende keer uittesten maar ik ben bang dat ik nog geen cm ver kom
-
- All rounder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
- Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29
The_smoker schreef:Het leukste van door de plassen te vliegen is nog altijd de naar de zijkant vliegende modder. Uw collega mountainbikers die moe, vol zweet en angst de zigzaggende sporen aan het nemen zijn zullen u dankbaar zijn als je er nog een goede kwak modder tegenaan gooit
-
- Extreme Biker
- Berichten: 879
- Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
- Mijn mountainbike: Wilier 501 XN
Tsja... in de modder slijt, knarst en schuurt het toch wel dus ik zou zeggen: deore erop en gaan met die banaan. De lol is er niet minder om...JorisR6 schreef: Ik vind modder ook wel gaaf. Beetje glijden, lekker balanceren. Doet alleen zo'n pijn aan de portemonnee. Na een weekje fietsen in modderige omstandigheden, was ik ongeveer €300,- kwijt om de fiets weer in topconditie te krijgen (en dan ben ik die week al met een verse drivetrain en gereviseerde achterbrug/voorvork begonnen).
Voor mij begint de lol pas met een fiets waarbij slijtage niet zo duur is.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 361
- Lid geworden op: za 26 november 2011, 22:44
- Mijn mountainbike: Cube Analog 29er 2012
Ik probeer toch ook altijd wel mijn voorwiel over de plas te tillen. Scheelt een hoop water in je schoenen en je gezicht. Ook een leuk gezicht voor anderen als je het dan net niet haalt en vol in de plas stuitert met je voorwiel
- FsKtNr2
- Mtb fanaat
- Berichten: 34
- Lid geworden op: do 14 november 2013, 10:10
- Mijn mountainbike: Xtrail carbon 29er / Xtrail Mud 9 29er
Leren door het te doen. Als je een plas ziet zig zag er dan doorheen ipv rechtdoor zo leer je sturen in de modder/plas en ervaar je wat je moet doen om de fiets onder controle te houden. Als de droge maanden eraan komen doe ik dit ook altijd met los zand. Ik kies een punt uit waar ik wil uitkomen stuur er heen en weer terug. Dit zorgt er vooral voor dat je weet wat je fiets doet bij bepaalde omstandigheden en je schrikt niet meer als je bijv. een modderpoel tegenkomt tijdens een TT. Mijn techniek is er in ieder geval beter door geworden.
-
- All rounder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 20:09
- Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 29
Dat is inderdaad een goeie. Eigenlijk zoveel mogelijk modder en los zand op zoeken om te oefenen. Maar ik merk dat ik deze ondergronden nog steeds het liefst ontwijkFsKtNr2 schreef:Leren door het te doen. Als je een plas ziet zig zag er dan doorheen ipv rechtdoor zo leer je sturen in de modder/plas en ervaar je wat je moet doen om de fiets onder controle te houden. Als de droge maanden eraan komen doe ik dit ook altijd met los zand. Ik kies een punt uit waar ik wil uitkomen stuur er heen en weer terug. Dit zorgt er vooral voor dat je weet wat je fiets doet bij bepaalde omstandigheden en je schrikt niet meer als je bijv. een modderpoel tegenkomt tijdens een TT. Mijn techniek is er in ieder geval beter door geworden.