Herstel gecompliceerde bovenbeen breuk

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Als ik iets onderschat heb, dan is het wel dit "herstel" van de operatie.
Ging uit van weekje of 3 rustig en dan weer vol belasten en normaal lopen.
Fietsen gaat op zich wel weer aardig, dit nu in kleine stapjes opgebouwd. Maar het lopen en staan op dat been is regelrecht "drama" te noemen.
Denk ook dat de chirurg veel en veel te optimistisch was op voorhand en nu 2 of 3 maal per week volop bezig bij de fysio om het lopen (opnieuw) onder controle te krijgen.
Lijkt weer op hetgeen na de breuk, toen was fietsen geen issue. Lopen toch stuk lastiger dan fietsen en lijkt soms meer op waggelen. Balen, maar ga nu uit van 3 maanden ipv 3 weken.
In ieder geval m'n zorgverzekering nog maar vlot even aangepast met extra uurtjes fysio, want anders blijft er geen geld over voor de fiets.............

Stand van zake (http://www.mtb-sport.nl/update-na-exit-ijzerwerk/), wordt vervolgd of komt er een einde aan??
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zo ik kan vanaf de bank met Ipad op schoot weer een duit in het zakje doen,
Afgelopen maandag is na precies 6,5 jaar het laatste ijzerwerk toch verwijderd en ging niet zonder slag of stoot. Ipv de 45 min. was er zo’n 70 min. nodig om me te bevrijden Van het vakwerk dat in Koblenz is geplaatst na ongeval in Rhens bij MTB marathon. (jullie weten wel, die geweldig leuke marathon met die super organisatie)
De boel zat aardig vast en chirurg haalde zelf collega er bij en moest ook nog met röntgen gezocht worden naar stukje ijzerdraad.
In ieder geval weer een ritssluiting die bijna net zo groot is als de ritssluiting bij het aan het aanbrengen.
Maandagavond chirurg gesproken en op de vraag wanneer ik kon Zwiften begon hij over vastbinden van deze jongen voor 2 weken. Zonder gekheid, de impact lijkt groter te zijn dan we vooraf dachten. Dus even 2 weken afzien tot ook de krammen verwijderd zijn.
Hopelijk dan been voldoende geslonken dat ik dezelfde avond na verwijderen krammen voorzichtig weer wat kan draaien.
Hieronder de meeste spullen die er heel uit kwamen, mooie souvenir zullen we maar zeggen.

Afbeelding

Als ik richting de kerst weer beetje kan trappen, ben ik al blij en dan nog genoeg tijd om half maart fatsoenlijk de bergen op te komen in Gran Canaria (dat natuurlijk gewoon geboekt)...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deze keer geen problemen meer bij de airport security :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 4 december 2019, 17:35Deze keer geen problemen meer bij de airport security :winkie:
De foto van het geheel in mijn been had ik altijd op mijn Iphone staan voor het geval dat. Overigens op Schiphol nooit om gevraagd, Griekenland weer wel.
Los daarvan, blij dat het er uit is en een “mooi” souvenir heb......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie