je moet dan denken aan 5x 5 minuten op 110% ofzo of 10x 2 minuten op 120% (beetje afhankelijk van hoe goed je vo2max is)Peelrijder schreef: ↑vr 9 december 2022, 10:42 Ik had vorig jaar een FTP van 320
Zal voor dat intensieve eens wat zwaardere dingen gaan zoeken idd, goede tip!
Hartslag en hersteltijden
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06
Vorig jaar 4,9 vo2max.Prulleman schreef: ↑vr 9 december 2022, 10:55je moet dan denken aan 5x 5 minuten op 110% ofzo of 10x 2 minuten op 120% (beetje afhankelijk van hoe goed je vo2max is)Peelrijder schreef: ↑vr 9 december 2022, 10:42 Ik had vorig jaar een FTP van 320
Zal voor dat intensieve eens wat zwaardere dingen gaan zoeken idd, goede tip!
Ik merk met trainen dat ik vaak al moeite heb om mijn hartslag op de racefiets simpelweg hoog te krijgen.
Ik rij vaak al 35/ 40 gemiddeld en dan zit ik net in D3, maar kom ook niet gemakkelijk hoger.
Ik zal vanavond eens de racer op de roller zetten kijken of het daar wel op lukt.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
Eigenlijk moet je een klim hebben om een goeie vo2 effort te doen, dan blijft je snelheid wat stabieler, Bij 40+ wordt het lastig, als je begint met 350-400 watt te trappen, dan blijf je een heel stuk versnellen en schakelen waarna je op het juiste moment een vaste versnelling en cadans moet kiezen (en dan hopen dat de wind en helling niet teveel veranderd..). Vervolgens moet je nog hopen dat er niet teveel bochten, verkeer etc op je route zit... Inderdaad niet heel makkelijk, maar wel mogelijk:Peelrijder schreef: ↑vr 9 december 2022, 14:03Vorig jaar 4,9 vo2max.
Ik merk met trainen dat ik vaak al moeite heb om mijn hartslag op de racefiets simpelweg hoog te krijgen.
Ik rij vaak al 35/ 40 gemiddeld en dan zit ik net in D3, maar kom ook niet gemakkelijk hoger.
Ik zal vanavond eens de racer op de roller zetten kijken of het daar wel op lukt.
Binnen, zeker met erg mode is het een heel stuk eenvoudiger om je targets te hitten. (niet minder zwaar )
en los van power is het op de MTB ook prima te doen, juist op de stukken met meer bochten zorgt het elke x vol aanzetten ervoor dat je hartslag en ademhaling snel gaan pieken. Ik denk dat op de trainer gewoon je power target hitten voor je conditie beter is, maar op hoge snelheid, met hoge hartslag over een singletrack knallen heeft ook een hele hoop andere voordelen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06
Jij ziet mijn strava ook, dan zie je dat ik met klimtrainingen wel enigszins in de buurt kom.
Ik rij dan ongeveer 15 keer, 2 minuten lang op ik gok 110% FTP (hartslag is dan ongeveer 170 - 175)
Dus wat dat betreft zit ik daar dan ook al vrij aardig in.
Verder is het elke week ook wel een keer raak om een rondje volle bak te gaan ergens.
Ik ga eens kijken wat ik vanavond ga doen, komt goed.
Ik rij dan ongeveer 15 keer, 2 minuten lang op ik gok 110% FTP (hartslag is dan ongeveer 170 - 175)
Dus wat dat betreft zit ik daar dan ook al vrij aardig in.
Verder is het elke week ook wel een keer raak om een rondje volle bak te gaan ergens.
Ik ga eens kijken wat ik vanavond ga doen, komt goed.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'