Trainen voor langste dag rit 21 juni 2019

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5090
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

zo 3 maart 2019, 17:28

Vind je het leuk om te doen? Meedoen bedoel ik langere mtb ritten rijden.
PaganiProductions
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 978
Lid geworden op: ma 8 december 2014, 21:09
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

ma 4 maart 2019, 01:02

Jurriaan schreef:
zo 3 maart 2019, 17:28
Vind je het leuk om te doen? Meedoen bedoel ik langere mtb ritten rijden.
Met andere mensen erbij is leuker en motivatie is dan groter dus ja
Alleen heb ik dat een beetje minder ietsje moeilijker om mijzelf te motiveren
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCI1htR ... N-bibidybA
Never Give up
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Locatie: Is stoffig
Contacteer:

ma 4 maart 2019, 11:43

Je wilt deze tocht met meer mensen rijden?
Om lange afstanden met 2 of meer personen te rijden moet het niveau vd deelnemers wel heel dicht bij elkaar liggen.
Ook krijgt op zo'n afstand iedereen wel last van een dipje, maar uiteraard op verschillende momenten.
Dus de gezelligheid van samen rijden heeft zn prijs.
Als het niet gelijk opgaat levert het een hoop vertraging en frustratie op.

Voor gezelligheid kan je beter een korte rit kiezen en dan halverwege of naderhand een terras of café bezoeken.
Some days it's easy, some days it's a fight.
McMiGHtY
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 17:06

vr 15 maart 2019, 17:25

Lange afstanden kunnen fietsen train je op een aantal manieren:

- LSD
- Interval training
- Herstel


LSD: Long Slow Distance.
Lage hartslag en vooral tijd in het zadel. Voor een ongetrained persoon kan dit een uurtje zijn, voor erg getrainde personen misschien wel 6 of 8 uur. Aan het einde ervan ben je moe vanwege de lange duur en niet vanwege de intensiteit.


Interval training:
Het belangrijkste hiervan is de kwaliteit, al je inspanningen moeten op gelijk niveau zijn, niet de eerste te hard en de 5de maar halfjes. Dan doe je het niet goed.

Herstel:
Herstel is langzaam en wellicht nog wel het moeilijkste type training dat er is.

Als je ongeveer anderhalf uur de tijd hebt:

https://www.velonews.com/2019/02/traini ... -do_483683

Erg verhelderend.
Plaats reactie