Toertocht als beginnend mtb-er

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Dirtrider1991
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29er 2013

ma 14 januari 2013, 00:26

Vandaag heb ik helaas nog niet kunnen deelnemen aan een toertocht.
De helm was nog niet binnen en aangezien ik niet zonder vertrek, ga ik maar is kijken of er volgende week een tocht in de buurt is.
SPD pedalen waren wel even wennen en de juiste stand afstellen van de plaatjes kost even tijd, maar het zal vast wel lonen :D
@Riny Hoe bevielen de SPD's in het terrein? En hoe heb je jezelf ingepakt tegen de kou?
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

ma 14 januari 2013, 11:48

riny schreef:...daaarnaas enorm veel zadelpijn nu gelijk de vraag zadelpijn wat kan je daaran doen...
- Heb je een broek met fatsoenlijke zeem? Ook zorgen dat die goed aanzit en niet schuift want dan krijg je schuurwondjes die ook weer pijn gaan doen.
- Heb je een degelijke zadel die bij jou past

en verder gewoon doorzetten, pijn wordt minder.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
riny
All rounder
All rounder

ma 14 januari 2013, 12:08

heb nog geen fiets kleding helaas ook gewoon een stadaard zadel
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

ma 14 januari 2013, 18:34

Zadel hoeft niet per sé maar een broek met zeem zou ik toch als eerste aanschaffen :)
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
karelc
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Niner Air9 Raw
Contacteer:

do 24 januari 2013, 21:32

VOlgens mij is het al gezegd, die toertocht moet je gewoon meedoen. Alls types mtb-ers komen er van über beginners tot über snelle mannen. Ik heb nog nooit een slechte toertocht meegemaakt. Met dit weer zijn overschoenen altijd wel gemakkelijk.
Bij cyclewear.eu heb ik indertijd mijn eerste kleding gekocht, zij hebben mooie prijzen.
angiegoesmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat

do 24 januari 2013, 23:17

OK. hier ook maar even een vraag posten om bij de titel te blijven: op deze site staan wel wat toertochten, maar er zijn vast nog wel meer sites? zelf woonachtig omgeving Utrecht. en om te beginnen eerst 'n 'asfalt'tochtje van 10km? is dat te doen?
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

vr 25 januari 2013, 00:08

Toertochten zijn het domein van de NTFU, die hebben een kalender op hun site.

Betwijfel of er toertochten van 10km gehouden worden, het is toch vooral kwantiteit gedreven...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Making the #Transition | LHR | Black Trails Matter |
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

vr 25 januari 2013, 11:41

angiegoesmtb schreef:en om te beginnen eerst 'n 'asfalt'tochtje van 10km? is dat te doen?
Ik denk dat je bedoeld dat je op zoek bent naar een toertocht waarvan het startpunt op 10km afstand van huis is zodat je daar over asfalt heen kan fietsen? Dan inderdaad de ntfu kalender raadplegen ( http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Blackmilk
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead

zo 27 januari 2013, 02:37

riny schreef:tja heb gewoon in de winkel gezecht dat ik een goede helm wou hebben bedankt voor de tip van de elastiek. wat is nog meer handig mee tenemen naar een toertoecht behalve drinken en wat te eten.
Wat geld en een gsm zijn ook wel handig om mee te hebben.
Plaats reactie