Baggy lange mtb broek

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Die endura lange baggy broek heb ik ook en bevalt mij prima.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

hebben diegene die de endura hebben deze...?

https://www.bergfreunde.nl/endura-singl ... ietsbroek/
Laatst gewijzigd door DJMARCO op zo 19 juli 2020, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb de lange Endura spray baggy. Zit prima in combinatie met de liner. (Drukknoopjes) Alleen met mijn 1,96 zijn de pootjes dan weer aan de korte kant. Dat opgelost met lagere sokken. Natte pootjes krijg je evengoed wel. Alle Endura spulletjes kan je gewoon bestellen bij de dealers. (Zie website) Voor de prijs hoef je het niet bij een webshop te halen, kost overal het zelfde.
◼︎ Go round the outside.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

DJMARCO schreef: zo 19 juli 2020, 19:43 hebben diegene die de endura hebben deze...?

https://www.bergfreunde.nl/endura-singl ... ietsbroek/
Nee, ik heb een afritsbare Endura. Die was ook heel betaalbaar, sowieso is Endura vaak redelijk geprijsd in vergelijking met veel anderen terwijl de kwaliteit ook heel behoorlijk is.

Overigens is die afritsmogelijkheid niet iets wat ik vaak gebruik, dus voor een volgende lange baggy zou ik daar niet echt meer op letten. Maar je zou 'm in de warmere maanden ook prima als korte baggy kunnen gebruiken indien gewenst dus dan is het twee broeken voor de prijs van een :wink:

Wel een dingetje, de pasvorm. Ik ben erachter gekomen dat niet elke Endura broek hetzelfde "valt". Heb er een 3/4 Hummvee baggy van die prima zit, maar een short in dezelfde maat paste me net niet echt goed. Dat was wel een ander type, geen Hummvee.
(En nu het daar toch over gaat, een 3/4 short is wat mij betreft echt een aanrader! Gebruik die broek enorm vaak in het voor- en naseizoen, toch de knietjes bedekt zonder dat je een broek aanhebt waar je het meteen veel te warm in krijgt :-q)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5247
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb ook veel Endura broeken, o.a. de "Humvee" in kort, 3/4 en lang.

Fijn zittend, makkelijke zakken en stevig. In de winter een keer op asfalt in een bocht hard onderuit gegaan (opgevroren). Jack beschadigd maar broek nog helemaal in tact. Lange broek heeft ook een rits van enkel tot knie zodat je hem makkelijk over je schoenen uit/aan kan trekken, en met de klittenband bij de enkel goed smal te maken om contact met ketting/crank te voorkomen.

Ik ben 1.89, normaal postuur en heb maat L, die qua breedte perfect zit maar een centimeter langer had mogen zijn. Maar hinderlijk is het niet.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Bedankt mannen goede tips erg bruikbaar👍🏻
Nu ben ik niet zo bang voor de modepolitie maar als ik in het normale leven iemand zie lopen in de 3/4 korte broek dan denk ik daar wel wat van😉Wellicht toch voor op de fiets heerlijk als ik het zo lees. Maatvoering tja dat is zeker bij online wel iets wat verkeerd kan uitpakken. Zo duurde het ook 2 bestellingen voor de schoenen de juiste maat waren. Qua geld koop ik liever 1x iets wat goed is dan eerst een keer goedkope meuk om vervolgens nog iets duurder en beter te moeten kopen, met endura zit dat wel snor als ik t zo lees.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Hibike heeft wel eens goeie deals vind ik
Plaats reactie