Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Middag,

Ik heb me zojuist ook aangemeld als nieuwe deelnemer. Ik ben lang geleden veel aan het mountainbiken geweest in de buurt van Gorp en Rovert. Voor mijn werk door heel Nederland verhuisd en nu neergestreken op korte afstand van de Loonse - en Drunense duinen. Reden om mijn Gary Fisher Sugar weer eens uit het stof te trekken. HS33, Magura achterdemper en nog een gouden oude blauwe SID 26”.... En man wat is het weer leuk. Om het gevoel van “toen” weer wat boven te halen heb ik ook een oude Koga van Marktplaats gekocht, cantilever remmetjes, vering afhankelijk van de luchtdruk en Deore DX.... wie kent het nog :-D

Hoewel die Koga pijlsnel is voor mijn gevoel, en de lol ook giga, merk je wel aan je polsen dat die Sugar heel heel veel ellende wegneemt. Komende tijd maar eens kijken hoe dat gaat en wie weet komt er een leuke nieuwe bike. Maar eerst maar weer eens het vertrouwde gevoel uit de benen, dat van de trap bijna niet meer opkomen, gaandeweg verdwijnt. :-q
Tumbleweed
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 mei 2019, 18:51

Hallo allemaal,

Mijn naam is Patrick, 47 jaar en ik woon in Nijkerk. Sinds een week bezig met mountainbiken. Afgelopen week flink wat kilometers gemaakt op Texel. Qua techniek nog veel te leren (steeds in verkeerde versnelling). Gelukkig wel wat aan de conditie kunnen werken. Helaas al gemerkt dat de meeste beginnerscursussen pas in het najaar starten. Als er nog meer beginners zijn in de regio die willen rijden dan hou ik mij aanbevolen :-).

Grt,

Patrick
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Goedemiddag,

Lees alweer een tijdje mee op dit forum en is nu maar eens tijd om me voor te stellen.
Ik ben Mark, kom uit Hilversum en ben 43 jaartjes oud. Ruim 25 jaar geleden begonnen met de mtb. Een Trek antelope 830. Daarna een Giant Bronco verbouwt en heel wat jaartjes op gereden. In 2005 tijd voor een nieuwe en dat werd een Giant NRS 1. Toen een hele lange periode niks meer gedaan en nu sinds een jaar zit ik weer op de Giant. Ook tegenwoordig vaak samen met mijn zoontje van 8 op zijn Cuba Acid Disc.
Bezoek voornamelijk de UHR, is allemaal om de hoek :D dus lekker makkelijk.

Dit jaar staan er nog wat buitenlandse ritjes in de planning een paar keer naar de Ardennen, dagje winterberg en de vakantie in Spanje.

Vandaag ook een nieuwe fiets besteld maar daarover in de toekomst meer :-D :-D
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

Ik zal mij ook even voorstellen;
Mijn naam is Mark, ben slechts 18 jaar en sinds een paar maanden geïnteresseerd in het mountainbiken.

Momenteel gebruik ik nog een tweedehands Giant Talon 2 2015 29", maar die wil ik binnenkort gaan vervangen door een nieuwe :-D
Gebruikersavatar
-Willow-
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 juni 2019, 09:27

Hoi allemaal,
Al lang speel ik met het idee een mountainbike aan te schaffen. Na gisteren een ritje in de Oostenrijkse bergen besloten het na de vakantie gewoon ook te doen!
Ben me nu heerlijk aan het onderdompelen in de wereld van het mountainbiken. Heb al een fiets op het oog. Kan niet wachten tot ik kan beginnen :)
Ik woon tussen Roosendaal en Breda in dus ik geloof dat er mogelijkheden geboeg zijn om in de omgeving te mountainbiken.

Veel fietsplezier voor iedereen!
QuiXoTic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 15:45
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2019

Ik ben Martijn, 44 jaar en woon in Den Hoorn (bij Delft). Zo'n 30 jaar geleden was er met het geld van een vakantiebaantje mijn eerste mountainbike: Een Giant Coldrock, zo'n wit met rode. Aangezien Zuid-Holland geen ideale plek is om te mountainbiken en je als tiener niet zo gemakkelijk verder komt dan de omgeving van de woonplaats is deze fiets vooral veel op de weg gebruikt. Op vakanties kon hij vaak niet mee, maar werd er af en toe een bike gehuurd. Fast-forward naar 2004; door blessures is de basketball carriere ten einde, en mountainbiken moet het ontstane gat vullen. Er komt een Cube LTD-3, die gebruikt wordt in Bergschenhoek, een paar keer in de Ardennen en andere vakantiebestemmingen. Het mountainbiken komt toch weer op een lager pitje te staan en de fiets wordt met slicks vrij veel gebruikt voor mooi-weer woon-werk verkeer. Er komt een andere baan, zonder lease-auto, en de Cube promoveert tot permanent woon-werk transport. Ook in de winter, wat de Magura schijfremmen totaal niet blijken te trekken. Met een fietsenplan, inruil en een bescheiden eigen bijdrage maakt deze fiets in 2012 plaats voor een Cube LTD Team HS33 die met zijn hydraulische velgremmen beter bestand is tegen winterse omstandigheden. Deze fiets doet het daar prima voor, maar een nieuwe baan erg dicht bij huis maakt dat hij niet meer voor woon-werk gebruikt wordt; dat gaat nu prima op de stadsfiets. Door de komst van kinderen verschuift de sportieve focus naar hardlopen, en de mountainbike wordt nu, met een extra wielset met slicks, gebruikt als weg-racer of als mountainbike als we op vakantie zijn. Inmiddels zijn er leuke routes in de omgeving (Vlaardingen, Oostvoorne, De Uithof) waardoor er weer wat vaker gebiked kan worden. Een ritje op een 29" fiets van een vriend, in combinatie met het nauwelijks toereikend zijn van de HS33 remmen in buitenlandse afdalingen en de inschrijving voor de cross triathlon in Remkum doet me overtuigen dat het weer tijd is voor een dedicated mountainbike. De Cube blijft in gebruik als weg-racer en leen-mountainbike om vrienden enthousiast te kunnen maken voor het mountainbiken. Zelf jaag ik nu over de trails met een Scott Scale 930.

Ik lees al een tijdje mee op het forum, en heb er veel van opgestoken. Hoogste tijd dus voor een eigen account.
ackoriectam
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 18:37

Hallo allemaal, https://www.italibri.com/
Mijn naam is George en ik ben 51 jaar en sinds een paar dagen bezig met mountainbiken.
Laatst gewijzigd door ackoriectam op vr 19 juli 2019, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Beste MTB'ers,

Graag stel ik ons even voor: Jillian 8 jaar, moest en zou een MTB om bij ons in Ermelo door het bos te kunnen crossen.
Voor haar een leuke Cube Access WS aangeschaft waar ze nu als een speer mee over de bospaden raast, en papa Daan (50 jaar) hier achteraan op zijn Giant Hybride, kansloze onderneming...
Dus voor mezelf, na me hier ingelezen te hebben, een Cube Attention SL gekocht.
Gezamenlijk zijn we nu dus voorzichtig de eerste meters aan het maken, ondertussen op zoek naar een clinic of leuke club waar we gezamenlijk de techniek kunnen leren.

Wie weet tot ziens en vriendelijke groet, Jillian & Daan
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Welkom :bier: :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Welkom allen!! :-q
MTinusB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 10:34
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Hallo Tinus hier...

Wonend in het mooie Brabant nabij Limburg.

Ik stel mezelf bij deze ook even voor!

Al jaren actief op de wegfiets en sinds een aantal maanden op een oude aftandse mtb aan het rijden . Heb de smaak flink te pakken en ben nu bezig te oriënteren op een nieuwe passende mtb.

Zal hier nog een apart dingetje voor aanmaken in het juiste topic!

Wie weet tot ziens ergens an route! :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Van harte welkom nieuwkomers!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Zenith
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 09:22

Hallo allemaal

Mijn naam is Frank, bijna 49 jaar en woonachtig in het mooie noord-oost Brabant.
In het verleden heb ik al een paar budget fietsen gehad welke eigenlijk alleen op het asfalt werden gebruikt. Eind vorig jaar ben ik door aanhoudende blessures gestopt met taekwondo en mis daardoor het actief bezig zijn. Ik heb altijd al willen beginnen met mountainbiken maar dat is er door alle andere bezigheden nooit van gekomen. Gelukkig heb ik nu meer tijd om er actief mee te beginnen.
ddj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 april 2014, 14:41

Al een tijdje lid hier door gezondheids redenen een poos niet meer op de bike gezeten maar sinds kort ben ik weer aan het mtben. mijn naam is Dik 33 uit Elburg
Plaats reactie