Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

welkom :-q
groetjes Marcel
Sander1988
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 10:33

Hele goede avond!

Mijn naam is Sander uit Hoogvliet Rotterdam.
Ik ben van het bouwjaar 1988.

Doordat ik met mijn vrouw voor een fiets ging kijken in de winkel ben ik verleid om zelf ook naar een fiets te gaan kijken. Ik zou eerst op haar oude fiets gaan rijden maar dit niet mijn maat, waardoor ik dus alleen maar last zal krijgen. Ik ben opzoek naar een mountainbike met smalle bandjes. Misschien valt dit niet bij iedereen in goede aarde, maar ik vind het fantastisch fietsen qua houding in ieder geval. Ik heb vroeger een giant atx 830 mountainbike gehad maar vond dit toch te veel weerstand op normale wegen. Ik heb al een topic geopend met daarin de fiets waar mijn oog op was gevallen. Zie graag jullie reacties en/of tips tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Sander.
MTE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 13:27

Ook ik zal mij even voorstellen.
Afgelopen zomer heb ik met veel plezier het mountainbiken ontdekt in Italië. Nu na de vakantie ben ik aan het ontdekken wat in Nederland de mogelijkheden zijn. En natuurlijk aan het kijken naar fietsen ;-).
Al jaren in het bezit van een trekkingfiets voor fietsvakanties en toertochten is de MTB-wereld weer een nieuwe ervaring.

De eerste nederlandse ervaring was de route in Amerongen, waar we erg enthousiast over zijn!
BrianGT
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 augustus 2016, 12:26

Leuk om de reacties hiervoor te lezen. Een paar weken geleden ging ik met het gezin naar Spanje en had mijn oude fiets mee genomen en eigenlijk had ik meer plezier in het fietsen als ik had verwacht. Daarnaast viel mijn conditie niet tegen.

Ik ben Brian uit Zwijndrecht en een mid 30'er.
Mijn oude fiets, een Giant Yokon uit 2003.
Ik verwacht dat het voor mij de Scott Scale 970 2016 word.
Mijn niveau: zeer recreatief
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Alle nieuwe leden welkom en veel plezier op het forum!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Hoi, ik ben Brian, 36, beginnend mtb'er uit Den Haag.
Een jaar of tien op de weg gereden, maar begon er steeds minder 'aan' te vinden. Vooral de vervuiling tijdens/na toertochten, het bekende asociale gedrag (ik weet 't, ze zijn niet allemaal zo... toch kwam ik er een hoop tegen), en de haat/agressie van automobilisten jegens 'de wielrenner' begonnen me steeds meer tegen te staan.
Vorig jaar in Schotland een mtb gehuurd en een paar dagen bij een trail center doorgebracht (7 Stanes, aanrader!) en dat beviel me erg goed. Dit jaar ging de vakantie naar de Ardennen en kreeg ik ineens van de buurman een mooie Nicolai fs mee... Helaas is mijn buurman echt een beest op de fiets (mtb gids geweest in de Ardennen) en was het verzet veel te zwaar voor mij (1x9 met 32 en 11-30 achter, ouch!). Was dus echt kruipend, letterlijk, omhoog af en toe, maar ik heb echt genoten. Gevallen, helemaal kapot gegaan, de weg kwijt, noem maar op, maar allemaal met een big smile!
Nu is de racefiets verkocht, en ben ik bezig met 't opbouwen van een Intense Uzzi SL, ook uit de kelder van de buurman. Lekker old school voor een oudere jongere.
Lees dit forum al een tijdje, maar nu dus ook lid!
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Als je al voldoende kennis hebt van de fietsen, wordt het een mooi project! Klinkt erg leuk en hopelijk kun je binnenkort met de buurman lekker op pad!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ja, wordt echt een gaaf ding. Alleen de vering is voor mij een beetje een mysterie, maar daar krijg ik hulp bij. Heb al een paar racers in elkaar gezet, dus de rest is geen probleem.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Inmiddels ben ik al wel een poosje aanwezig op het forum maar van voorstellen was het nog niet gekomen.
Bij deze:
Sinds afgelopen december meer aan het biken nadat ik een soort clinic van een collega had gekregen over afdelen, goed remmen en sturen. Daarvoor reed ik wat rondjes door het bos tussen Bennekom en Renkum. Daarna veel meer op de fiets gestapt. M'n thuisroute is Rhenen omdat ik daar met een minuutje of twintig heen kan fietsen, daar fiets ik elke week wel een paar keer. Verder dus ook veel op de Heuvelrug te vinden.
Ik ben begonnen op een Cube reaction 26" en sinds begin van de zomer overgestapt op een 29" Fully ook van Cube.
Ik heb er spijt van dat ik het mountainbiken niet eerder heb ontdekt want het voelt heerlijk om door de bossen te fietsen en het hoofd leeg te maken.
Verder ben ik werkzaam in het onderwijs en reis ik graag naar verre oorden.

Sfeerplaatje van MTB-route Dwingelo:
Afbeelding
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Allen,

Ik lees al een hele tijd maar heb dan nu ook een account om mee te kunnen praten. Ik ben 31 en kom uit Gouda. Fanatiek aan het biken en daarnaast sowieso veel met sport en gezonde voeding bezig.

Op dit moment op zoek naar een nieuwe bike om bikeparks en trails mee onveilig te kunnen maken.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Goedenavond mede bikers!

Ben 25 jaar en net begonnen met biken.
Kom uit Gorinchem en zal vooral op de drunense duinen aanwezig zijn.

Ben me aan het oriënteren op het forum na info ivm of nieuwe atb of eigen atb upgrade..
Goed dat er zulke actieve forums bestaan
DunesUnLimited
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 27 september 2016, 09:54
Mijn mountainbike: Dartmoor Primal Plus

Hoi, ik heb mijn eerste 26 Inch stumpjumpertje nu bijna opgereden, en ben nu bezig met een waardige vervanger.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Hierbij stel ik me ook even voor, ik ben Michel en kom uit Boornbergum Friesland. Dat ligt onder de rook van Drachten en Beetsterzwaag. In de laatste zijn nieuwe routes aangelegd door een groep en die ben ik al flink aan het ontdekken :D

Mijn fiets
Afbeelding
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
tverdeni
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 september 2016, 10:13

Hallo allemaal,
Omdat ik met veel plezier mijn Batavus (normale weg) e-bike gebruik, heb ik besloten om ook een e-mtb te kopen. Ik ben geen 20 meer en heb diverse klachten waardoor een elektrische ondersteuning erg welkom is :-)
Nu wordt hij helaas pas over een half jaar geleverd dus ik heb nog even om mij in te lezen op dit mooie forum.
Ik ben Tom en woon in Apeldoorn. Dit is een omgeving met veel bos en daar ben ik van plan om heel veel in te gaan rijden waardoor het fietsen weer een nieuwe impuls krijgt.
Ik heb wel meteen een vraag: ik gebruik graag de zoekfunctie om geen "domme" vragen te stellen die al 100 x beantwoord zijn. Nu krijg ik bij een zoekterm als 'verzekeren' of 'mtb vignet' een heleboel hits en vaak op een topic met 100 of meer pagina's. Hoe vind ik dan het betreffende antwoord? Er is bijna geen doorkomen aan, zo groot is dit forum.
Wie weet is er nog een handigheidje dat ik moet toepassen. Alvast bedankt.
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Goede nacht mensen.
Vandaag 8 weken geleden kocht ik een mtb (Bulls copperhead 3 27.5) en ben er goed mee besmet zeg maar. Vanaf de tweede week al mijn ritten bijgehouden op strava ook erg leuk om telkens weer te zien dat ik voorruitgang boek. Ik kom uit Soest trouwens van hier heb ik veel mooie routes om mij heen. amerongen, leersum, zeist, t soester hoogt, lage vuursche en waarschijnlijk vele die ik nog niet ondenkt heb. Ik heb verder geen flauw idee waar ik mee bezig ben, hoe ik het beste kan trainen of op welke bandenspanning ik nou moet rijden, maar dat maakt niet uit ik heb er mega veel plezier in telkens weer andere routes of met andere mensen aan het fietsen. Heb toch wel zo mega veel plezier van mijn fietsje. Zou me ook graag bij een vereniging aansluiten wellicht kunnen ze mij helpen verder te ontwikkelen. Mijn doel voor deze maand is iets minder vaak van de fiets te vallen de korsten hangen aan mn benen ben in deze 2 maanden 12 of 13 keer onderuit geschoven. Ook zou ik het leuk met mensen te fietsen die een stapje sneller zijn dan dat ik ben. Wie weet ga ik die via mbc midden nederland ontmoeten.
Ja het is 2 uur snachts fietsen kan me snachts wakker houden... eheh
Plaats reactie