Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Welkom :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bartfris schreef: za 19 februari 2022, 10:53 Fietsen zal vooral plaatsvinden op de routes van Lunteren/Ede/Otterlo en UHR met af en toe een uitstapje naar Ardennen of Luxemburg.

Wie weet tot ziens!
Met deze omschrijving wil ik wel aanhaken :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Nielsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 16:25

Hallo vrienden,

Lees al tijdje mee, toch maar eens account aangemaakt.

Ik ben Niels, 32 jaar en woon in Kapelle, Zeeland. Nog geen zes maanden geleden begonnen met mountainbiken. Ik had een hardloop blessure en mocht wel fietsen. Dus een tweede hands Bulls Copperhead 3 gekocht. Dit beviel zo goed dat ik 3 maanden later een nieuwe trek xcaliber 9 2021 heb gekocht. Nu bezig met wat upgrades daarvoor.

Rij voornamelijk BOZ en Grenspark Kalmthoutse heide. Af en toe Rucphen en als het te nat is om ergens anders te rijden ga ik naar Westenschouwen.

Groet,

Niels
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Welkom andere vriend :D goed bezig :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

Hallo

Mijn naam is Renate 40 jaar jong. En sinds 4 jaar niet meer gefietst te hebben (deed aan cyclocrossing) begonnen met een MTB.
Samen met me vrouw, willen we lekker de bossen opzoeken.
Ik ben werkzaam bij Giant, vol schaamte :oops: ....ik ga de strijd aan in de bossen met een Cube access ws poppyred.
Niet omdat ik geen Giant wil, maar ze zijn gewoon niet te krijgen op dit moment op het werk. :-{
Mijn vrouw rijd de tempt 0 liv. :D

Al veel info opgezocht hier. Dus dacht ik meld me aan. :-q

Tot snel!!
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welkom.

Uit ervaring kan ik zeggen dat samen de trails verkennen met je partner erg leuk kan zijn
Misschien wat minder extreem dan met je fietsmaten, maar samen iets beleven geeft wel wat extra's.
Nadeel heb je al ondervonden, je moet alles dubbel aanschaffen :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

Hahaha


Ja dat hebben we ondervonden, vandaag de bestelling gedaan voor schoenen helm enz.....en natuurlijk alles dubbel :winkie:
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
turboyeast
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 4 april 2022, 10:43

Dag allemaal,
Ik ben van andere fora gewend om je kort even voor te stellen, dus hierbij.
Ik ben Merijn en woonachtig in het fraaie Nijmegen. In mijn Wageningse tijd (2000-2009) en vroege Nijmeegse tijd (2009-2014) was ik een zeer fantieke mountainbiker, maar door verdere meanderingen in het leven, heeft mijn mountainbike daarna lang in de muurhaak gehangen. Langzaam ontstaat er weer tijd en nieuwe spirit om één keer per week hier de bossen in de schieten. Ook hebben zich veel leuke ontwikkelingen voorgedaan in de techniek, met als grootste stap de beweging richting "29.

Zelf heb ik al 15 jaar een mountainbike met een Rohloff naaf, die indertijd is opgebouwd door Hans van Vugt van Elan in Nijmegen. Het leek me erg leuk om de stap naar "29 ook te maken, en daarvoor heb ik een tweedehands titanium van Nicholas mountainbike op de kop getikt en de Rohloff naaf naar deze fiets over laten zetten. Mooie (Nijmeegse) RAD15 velgen eronder en deze van Nicholas (met Rohloff) rijdt echt geweldig.

Ik had op mijn eerdere mountainbike een fijne Fox RLT f100 vork liggen, maar deze kon ik helaas niet overzetten. Nu moet ik genoegen nemen met een Manitou Markhor vork, die ik op termijn graag eens wissel met een wat betere vork. Zie daarvoor een verzoekje bij "te koop gevraagd.

Cheers, TY
Laatst gewijzigd door turboyeast op ma 4 april 2022, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Leuk, welkom! Ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt. Tijd voor een ShowYourStuff topic om 'm te laten zien? :-D

Zelf ook al een aantal jaar met Rohloff onderweg, met als meest recente frame waar'ie in zit nu een stalen Big Honzo.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Welkom en veel plezier👍.
Ik zal mijn ogen open houden naar een Van Nicolas met 'dikke achternaaf' hier op de trails, misschien komen we elkaar tegen!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Hallo allemaal,

Naar een goed gebruik hierbij mijn voorstelrondje nadat ik mezelf zojuist geregistreerd heb :D Ik ben Hans, nieuw in de mtb wereld, maar verder niet zo nieuw meer... Niet dat al het moois er al vanaf is, maar doe goed mijn best.

Eigenlijk heb ik van mijn leven nog nooit serieus gefietst en was er altijd heilig van overtuigd dat het ook helemaal niets voor mij zou zijn (iets met motorrace verleden) , maar nadat ik me door een sportvriend heb laten overhalen een keertje mee te gaan, toch door het mtb virus gegrepen. Ik woon in Veenendaal, dus heb zomaar een aantal mooie trails binnen handbereik waar ik de laatste tijd zeer regelmatig te vinden ben. Heb al een aantal keren Ede, Rhenen en Amerongen gedaan, dus er is nog genoeg te ontdekken.

Op aanraden van diezelfde vriend heb ik een Giant Anthem 3 aangeschaft die te koop stond bij een dealer in Nijkerk en waar ik inmiddels veel plezier op heb. Nog geen idee of het allemaal beter kan, maar dat zal de tijd uitwijzen. Uiteraard daarnaast ook een hele zooi nieuwe dingen aangeschaft, maar dat schijnt erbij te horen (heb wat ervaring met hobbies die volledig uit de klauw lopen) :P

Heb al een aantal weken geleden dit forum ontdekt en al veel topics doorgelezen, maar nu kan ik ook echt meedoen. Wellicht komen we elkaar in één van de topics tegen, of wie weet wel een keer i.r.l. op de één of andere trail.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik kan alleen maar zeggen.....GSX-R :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Mario070 schreef: wo 6 april 2022, 21:21 Ik kan alleen maar zeggen.....GSX-R :-q :-q
:winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

Mario070 schreef: wo 6 april 2022, 21:21 Ik kan alleen maar zeggen.....GSX-R :-q :-q
Nou, heb ooit een '97 600 GSX-R SRAD gehad...............

SRAD is de afkorting voor Super Rap Alles Defect.......... :winkie: :tong

(maar ook een R1 gehad met uitgelopen krukaslagers) :((
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

HansGSX-R schreef: wo 6 april 2022, 18:47 Hallo allemaal,

Naar een goed gebruik hierbij mijn voorstelrondje nadat ik mezelf zojuist geregistreerd heb :D Ik ben Hans, nieuw in de mtb wereld, maar verder niet zo nieuw meer... Niet dat al het moois er al vanaf is, maar doe goed mijn best.

Eigenlijk heb ik van mijn leven nog nooit serieus gefietst en was er altijd heilig van overtuigd dat het ook helemaal niets voor mij zou zijn (iets met motorrace verleden) , maar nadat ik me door een sportvriend heb laten overhalen een keertje mee te gaan, toch door het mtb virus gegrepen. Ik woon in Veenendaal, dus heb zomaar een aantal mooie trails binnen handbereik waar ik de laatste tijd zeer regelmatig te vinden ben. Heb al een aantal keren Ede, Rhenen en Amerongen gedaan, dus er is nog genoeg te ontdekken.

Op aanraden van diezelfde vriend heb ik een Giant Anthem 3 aangeschaft die te koop stond bij een dealer in Nijkerk en waar ik inmiddels veel plezier op heb. Nog geen idee of het allemaal beter kan, maar dat zal de tijd uitwijzen. Uiteraard daarnaast ook een hele zooi nieuwe dingen aangeschaft, maar dat schijnt erbij te horen (heb wat ervaring met hobbies die volledig uit de klauw lopen) :P

Heb al een aantal weken geleden dit forum ontdekt en al veel topics doorgelezen, maar nu kan ik ook echt meedoen. Wellicht komen we elkaar in één van de topics tegen, of wie weet wel een keer i.r.l. op de één of andere trail.

Groet, Hans

Welkom. Ik ben ook pas een paar jaar geleden begonnen nav een clinic via het werk.

weet je wat nog leuk is straks.....Als je slijtage onderdelen gaat kopen en je hebt de motorprijzen nog in je hoofd zitten.

Gaat dan ongeveer zo: "huh, kost die remschijf zo weinig, doe er dan maar twee :lol: :lol: :lol: :lol: "
Plaats reactie