Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Singalore_hafika schreef: za 4 december 2021, 09:41 Haalo,

Ik heet Hafika, ik ben 37 en woon bij Helmond.

Ik fietsen bijna 4 jaar nu, vooral in mij buurt Helmond, best en nuennen berg.

Ik rij ook op racefiets.
Hoooi, welkom Hafika :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Goedemorgen, ik zal me ook even kort voorstellen.

Ik ben Dennis, 32 jaar en woonachtig in Ermelo. Daar fiets ik dus ook het meeste en af en toe uitstapjes richting Utrechtse Heuvelrug.

Op dit moment fiets ik nog op een cube reaction pro uit 2018. Echter dit jaar begon het te kriebelen om een keer zelf een fiets te bouwen dus ik heb een Scout 290 frame gekocht en ben langzaam de onderdelen aan het bestellen. Kan ik in het kerstverlof lekker knutselen :-D

Afbeelding

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Lange71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 3 december 2021, 09:06
Mijn mountainbike: Scott scale 925 '20

Hallo medeforum gebruikers, vorige week me ingeschreven op dit forum en nu pas het voorstel topic gevonden :oops:
Ik ben 50 en in de jaren 80 begonnen op de racefiets (liefst een mooie Italiaan) en een jaar of 15 geleden begonnen met mountainbiken eerst alleen wat tourtochten in de winter (West-Brabant en Noorder kempen). En sinds twee jaar heel het jaar rond meer op de mountainbike dan op de racefiets. Heb sinds 2 jaar een Scott Scale en daarvoor een Ridley 26".
Ik doe zo veel mogelijk onderhoud zelf aan de fiets. Vandaar dat ik op dit forum te recht kwam.
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Dan ik ook maar. Ik fiets nog niet zo lang.
Heb de laatste 6 jaar elk jaar verschillende trektochten op de fiets door Europa gedaan.
Nu sinds half jaar met pensioen en met 64 als beginneling op mountainbike terrein begonnen.
Na een clinic van halve dag bij MTB clinics Brabant die zo goed was bevallen dat ik dezelfde dag een fiets heb besteld, Scott Scale, die begin november is geleverd.
Inmiddels al 800 km gereden op Stadsbos013, waar ik ook toegetreden ben tot het onderhoud team, LDD, Dorst en wekelijks door Gorp-Rovert-Landgoed Utrecht met een ATB vereniging.
De beste keuze van sport en vermaak ooit.
gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
Viper TR 4.0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 1 augustus 2011, 09:26
Mijn mountainbike: Trek fuel ex 5
Contacteer:

Het is even geleden dat ik hier ben geweest. Na een X aantal jaren heb ik het mountainbiken weer opgepakt.
Vandaag is mijn nieuwe fiets binnen gekomen. Deze keer voor een full suspension gegaan en wel de Trek fuel ex 5 2022. Vandaag even een klein proefritje gemaakt en hij bevalt zeer goed.
Morgen maar weer eens een tochtje maken.
nivulhaor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 september 2021, 18:13

Hallo, tijd om m'n eerste bericht hier te posten.
Eind 2019 heb ik - na ongeveer 20 jaar niet op een MTB gezeten te hebben - een Neuron aangeschaft. Vorig jaar moest ik onder het mes en heb ik nagenoeg niet kunnen rijden. Sinds begin dit jaar weer opgestapt en veelal te vinden in de bossen van Noord-Limburg met uitstapjes naar Midden-Limburg en Brabant.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Welkom aan alle nieuwe leden :bier:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Maarten_rsv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 09:07
Mijn mountainbike: Trek x-calber 7

Hallo Allemaal,

mijn naam is Maarten en aangezien ik al wel een tijdje op het forum lees ook besloten mijzelf aan te melden :)
Ik ben sinds begin dit jaar begonnen met mountainbike ritten rijden.
Het meeste rijd ik Oostvoorne aangezien deze route 20min fietsen van mijn huis is :-q
Nu moet ik zeggen dat het wel erg leuk en ik onderhoud/upgrades/reparaties ook zelf doe. ik fiets met een oude Kona Kahuna uit 2009 met 29inch wielen.
Voorlopig is dat prima, de drops en kleine sprongen in oostvoorne lukken goed. een keer een dubbelgevouwen voorwiel maar agh lang leve marktplaats :lol:

groeten,
Maarten
Snoepdog
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 december 2021, 11:22

Hi allemaal!

Yes, eindelijk de knoop doorgehakt! Na een weekend in Schoorl was ik echt verkocht. En wederom een mountainbike gekocht. Een Cube Reaction C62 Pro. Deze zal zo rond week 19 binnenkomen. In de tussentijd zal ik nog veel twijfelen.. "moet ik toch niet voor een fully gaan?". Zeker nu bv de nieuwe Neuron& AL op voorraad is... :-{
Zelf kom ik uit Pijnacker, dus een paar leuke parcourtjes in de buurt met oa Zoetermeer. En anders gaat de fiets achterop de auto, om lekker de natuur in te gaan!
RichardW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 22 december 2021, 16:35

Hallo Allemaal,

Bij deze mij maar eens aangemeld op het forum na al jaren mee te lezen :) al sinds 2007 in het bezit van een mountainbike en ook een tijd een racefiets gehad maar de liefde ligt toch bij het mountainbiken.

Ik fiets voornamelijk in het noorden van het land. Route Beetsterzwaag en ook vaak Marum/trimunt. Af en toe eens Appelscha.

Ooit begonnen op een cube comp en daarna 10 jaar op een cube reaction hpa rondgescheurd. Sinds mei dit jaar afscheid genomen van de 26inch cube en deze ingewisseld voor een mooie rode Canyon Exceed cf 7. Compleet andere fiets :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welkom :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Nolly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 1 januari 2022, 23:35

Hallo iedereen,

Ik ben Brecht, 26jaar en woonachtig in Riemst, tegen de Nederlandse grens met Maastricht. Na aanleiding van mijn uitstap naar Whistler, die me zeer goed bevallen was, een mountainbike gekocht. Het is een Marin San Quentin geworden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nolly schreef: zo 2 januari 2022, 12:29 Hallo iedereen,

Ik ben Brecht, 26jaar en woonachtig in Riemst, tegen de Nederlandse grens met Maastricht. Na aanleiding van mijn uitstap naar Whistler, die me zeer goed bevallen was, een mountainbike gekocht. Het is een Marin San Quentin geworden.

Afbeelding
Welkom, Brecht. Nice, Marin`s zie je niet zoveel hier (al loopt het merk al wat decennia mee). :-q
Ik zou nog wel overwegen er een dropper in te zetten, zeker bij jou in de buurt.
Nolly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 1 januari 2022, 23:35

TenZNL schreef: zo 2 januari 2022, 15:23
Nolly schreef: zo 2 januari 2022, 12:29 Hallo iedereen,

Ik ben Brecht, 26jaar en woonachtig in Riemst, tegen de Nederlandse grens met Maastricht. Na aanleiding van mijn uitstap naar Whistler, die me zeer goed bevallen was, een mountainbike gekocht. Het is een Marin San Quentin geworden.

Afbeelding
Welkom, Brecht. Nice, Marin`s zie je niet zoveel hier (al loopt het merk al wat decennia mee). :-q
Ik zou nog wel overwegen er een dropper in te zetten, zeker bij jou in de buurt.
Bedankt!
Deze heb ik al aan de kant liggen, ben nog aan het wachten op mijn jagwire setje dat volgende week moet aankomen,vanaf dan zal deze snel geïnstalleerd worden. Alsook een lucht vork gestoken ipv de standaard Coil.
Plaats reactie