Chris stelt zich voor

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
chrisP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 28 juli 2011, 19:23

Na lang te hebben meegekeken op dit forum leek het mij leuk om me te registreren.

Mijn naam is Chris, 27 jaar en woon in Groningen. Ik heb vorig jaar een Cube Acid 2010 gekocht en heb het eerste half jaar voornamelijk kilometers gemaakt op asfalt en zo af en toe een grindpad. Heel erg tevreden met mijn fiets en met veel plezier 2 keer per week rondje van rond de 40km gemaakt. Maar.... toen ik een half jaar geleden voor het eerst de route in Diever heb gereden en daarna de route in Appelscha werd ik echt besmet met het 'virus'. Vooral de route in Appelscha heeft het virus aangewakkerd.

Eind augustus ben ik van plan om samen met een vriend naar de Ardennen te gaan. Ben benieuwd of ik daar met mijn eigen fiets en beperkte techniek daar uit de voeten kan :D .

Ik lees met veel plezier de topics op dit forum, vooral omdat ik aan het kijken ben hoe ik mijn fiets het best kan upgraden. Eerste aankoop zullen klikpedalen zijn..

Gr Chris
cubemeister
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 20:34
Mijn mountainbike: CUBE ATTENTION RTR

Hé Chris, te gek dat je ook besmet bent met het MTB Virus...... Ga zelf eind September naar de Ardennen, leau Rouge?? Geloof ik, ben erg benieuwd hoe ik het daar ga doen. Rijd voornamelijk route's in OV Delden,Holterberg Hulsbeek,enz.

ikhoor graag van je hoe het is gegaan in Belgique!!!!

groeten Hendrik
If you're going trough HELL, dont STOP!!!!
Nappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 8 juli 2011, 22:55
Mijn mountainbike: Cube Acid 2011 Black/White

Chris welkom op het forum. Ben zelf ook een trotse bezitter van een cube acid. Pas 2 weken in bezit, maar ik ben zeer tevreden. Aankomende week ga ik naar de Ardennen om mijn bike eens te testen. Op camping Eau Rouge, vlakbij Malmedy. Het weer wordt goed, dus hoopnwel wat km te maken.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Heej Chris,

Op je Cube zitten nog de Smart Sam's vermoed ik he? Als je naar de Ardennen wilt dan zou ik er persoonlijk voor een Nobby Nic en achter een Racing Ralph leggen, heb je meer grip. Voor Appelscha kan dit trouwens ook geen kwaad.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
chrisP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 28 juli 2011, 19:23

cubemeister schreef:Hé Chris, te gek dat je ook besmet bent met het MTB Virus...... Ga zelf eind September naar de Ardennen, leau Rouge?? Geloof ik, ben erg benieuwd hoe ik het daar ga doen. Rijd voornamelijk route's in OV Delden,Holterberg Hulsbeek,enz.

ikhoor graag van je hoe het is gegaan in Belgique!!!!

groeten Hendrik
Heb net even l'eau rouge gegoogled, ziet er goed uit. Ben benieuwd! Wij gaan waarschijnlijk naar Houffalize, in ieder geval daar ergens in de buurt. Ik laat het je weten hoe het was (duurt nog wel even helaas! :( ) Voordeel is wel dat ik nog een maand heb om flink te trainen :-D
ben een stuk fietsen schreef:Heej Chris,

Op je Cube zitten nog de Smart Sam's vermoed ik he? Als je naar de Ardennen wilt dan zou ik er persoonlijk voor een Nobby Nic en achter een Racing Ralph leggen, heb je meer grip. Voor Appelscha kan dit trouwens ook geen kwaad.
Zitten inderdaad nog de standaard banden op. Zal eens gaan kijken of het budget het toelaat om nieuwe banden aan te schaffen (eerst klikpedalen + schoenen). Merk nu wel dat ik soms wegglij in Appelscha. Ik merk echter ook dat door het oefenen en vaker doen ik steeds meer controle krijg over mijn fiets en minder vaak wegglij. Ben dus blij met het topic over rijtechnieken :-D . Zal ik met betere banden echt veel verschil voelen? En zijn de banden die je noemt ook wel geschikt om op asfalt te rijden?

Las in andere topics ook al wat over verschillende banden, verwisselen sommige mensen hun banden voor elke keer fietsen als ondergrond/weer veranderd? Lijkt me veel werk...
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Tsja, de wedstrijdrijders zullen ongetwijfeld meerdere setjes wielen met daar omheen andere banden hebben. Op een zanderige ondergrond heb je bijvoorbeeld weer andere banden nodig als op modder.
Maar ik heb ook een Acid gehad en heb daarop altijd met Smart Sam's gereden. Zowel voor op de weg als door het bos zijn dit prima banden in Nederland. Tis dan wel een kwestie van met de bandenspanning spelen. Op de weg stonden zij bij mij iets over de 4 bar heen, in het bos op 2,5 bar. Dit is ook afhankelijk van de gewicht natuurlijk.
Nu heb ik inmiddels een andere bike en daarop zit voor een Nobby Nic en achter een Racing Ralph. Op de weg lopen ze nog best soepel, niet minder dan de Smart Sam's althans. Moet er wel bij zeggen dat ik nu ook een 29er heb, scheelt misschien ook nog wat voor het gevoel? Maar in het bos heeft mn huidige combi echt veel meer grip dus kan die je echt aanraden voor de Ardennen.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

chrisP schreef:Vooral de route in Appelscha heeft het virus aangewakkerd.
En weer een Appelscha slachtoffer!! Hahaha mooi dat die relatief korte route dat men mensen kan doen!
Plaats reactie