Nog een voorstelling! (Nu met foto's en modder!)

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

dorretje schreef:Echte een gave fiets. Alleen die lelijke koehoorns eraf halen. Beetje het verhaal van de vlag en de modderschuit
Die koehoorns zijn heel handig, daarmee kan ik em zonder te beschadigen even tegen de muur zetten. ;) Oh ja en soms heb ik ze ook vast, heb er alweer veel gemak van gehad vandaag. (Ieder z'n ding!)
Wel een enorm breed stuur, kon met de vorige nog wel eens naar binnen fietsen, doe ik met deze maar even niet. :)

Bedankt allemaal! :)
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Super gave fiets zeg. Ik zit gewoon te kwijlen als ik naar die zwarte XT crank kijk...
Perry Janssen
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 12:05
Mijn mountainbike: heeft in de winter spatborden

superfiets! gefeliciteerd en veel plezier ermee.
btw; kleuraccenten zijn geweldig, ik hou wel van dat geel/groen :D
eenmaal op de fiets....... interesseert het mij niets
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Nou ik denk dat er meer bedoelt wordt, deze koehoorns eraf halen en vervangen door iets subtielere.
Is het misschien een idee om een extra set wielen inclusief banden aan te schaffen voor het asfalt werk?

Maar verder een schitterende bike....menig forumlid zal er jaloers op zijn en bijna kwaad op je, dat je hem voornamelijk voor asfalt wilt gebruiken! :P
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Strakke bak ! :-q

Alleen even zo'n : http://www.bike2build.nl/product/FE0062 ... tereo-only" onclick="window.open(this.href);return false; ding halen ... vindt je demper wat prettiger ;)

Greetz
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Remy_ams100 schreef:Strakke bak ! :-q

Alleen even zo'n : http://www.bike2build.nl/product/FE0062 ... tereo-only" onclick="window.open(this.href);return false; ding halen ... vindt je demper wat prettiger ;)

Greetz
Thx! Deze krijg ik als het goed is vandaag binnen. :)

OmeAnne: Hmm daar zit wat in, ik zie soms wel eens van die kleine witte bar-ends, dat lijkt me wel wat. :)
Mijn idee is om bij de volgende beurt de Fat Alberts te vervangen door Vredestein Black Panthers (2.35) die had ik ook op de vorige fiets (in 2.0) en zogen een stuk minder hard. Andere tips zijn zeker welkom!

P.s. ik ga deze zomervakantie een zeer rustig rondje Zeddam uitproberen, om te kijken of dat een beetje gaat.
kieskes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 17:54
Mijn mountainbike: Spectral CF 9.0

Hey collega! mooie fiets, maar dat wist je al!
en binnenkort gaan we het montferland in ;)
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Zie daar mijn stok achter de deur! :)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Je hebt een prachtmasjien tot je beschikking die niet zomaar ergens zenuwachtig van wordt, proficiat!
Die bar-ends is al genoeg over gezegd, ik zal mijn mening over die dingen dus maar in het midden laten.

En, ik zal mezelf even quoten:
Jan Willem schreef:Heb toch medelijden en ga tenminste één keer met 'm het bos in. Bij regen, storm of zo. Dan is er tenminste hoop dat je toch ooit besmet wordt.
Als ik de posts hier goed lees, dan gaat er wat met die bike gebeuren waar je het in je startpost eigenlijk niet over had...
Veel plezier!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Andere banden is ook een idee, maar ik doelde meer op een extra set wielen inclusief banden, zodat je veel makkelijker even kunt switchen. Moet je wel zorgen dat de wielen en cassette ed passen bij je configuratie.
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

OmeAnne schreef:Andere banden is ook een idee, maar ik doelde meer op een extra set wielen inclusief banden, zodat je veel makkelijker even kunt switchen. Moet je wel zorgen dat de wielen en cassette ed passen bij je configuratie.
Dat wil ik zeker nog een keer doen. Lijkt me erg handig. Eerst maar even sparen. :) Ik heb de "koehoorns" vervangen door kleinere ends, en ben tot de conclusie gekomen dat langer niet altijd beter is, dit bevalt prima.

Afbeelding
De bel, hoe lelijk die ook is, is toch wel noodzakelijk. Alhoewel, vanmiddag belde ik, maar kreeg totaal geen reactie van het stel voor mij. Ik heb ze even de tijd gegeven, maar ben er toen maar via de stoep langsgegaan, best jammer soms.

Afbeelding
Hier heb ik afgelopen week al plezier van gehad. (en de demper ook.)

Afbeelding
Als huiskamer decoratie ook prima te doen! (Ik heb nog geen schuurtje)

Afgelopen middag ben ik even een bos(je) ingegaan, zit letterlijk 400 meter van mijn huis, nooit aan gedacht! Nu kan ik alvast wennen aan de zachte ondergrond, en een beetje techniek oefenen. (Ik oefenen momenteel vooral op stilstaan) :)
Afbeelding

Het is nu wachten op de helm. Ik heb gekozen voor een helm met wat meer bescherming aan de achterkant. (Urge Endur-o-matic.) Weinig ventilatie, maar over het algemeen heb ik het niet zo snel warm. Daarna ga ik een stukje gecontroleerde afdaling proberen. Er zit namelijk een redelijk stijle rivierduin in dat bos, die daar wel geschikt voor is.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

willkommen en erg mooie bak heb jij daar.
Had hem bijna ook gekocht maar viel uiteindelijk toch voor de ams pro 110.
Aan deze stereo ga jij veel plezier beleven, zeker met het bos in je achtertuin.
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Kijk, dat ziet er een stuk beter uit die korte barends. En inderdaad, ze pakken lekkerder vast. Duim bovenop en je kunt je er als het ware aan optrekken.
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Vandaag was het zover, 10:00 in de ochtend stond ik samen met forumgebruiker Kieskes in Zeddam. De zon scheen, mooi blauw hemeltje erbij, echter zondag was er toch wel veel regen, het parcour was dan ook redelijk modderig. Sommige stukken waar heel erg modderig, maar buiten dat was het erg leuk om te doen! Het klimmen gaat mij een stuk beter af dan het dalen, met 55km/h (en Kieskes topte op 64km/h) de bult af, daar moet ik toch even aan wennen. Gelukkig is deze fiets ontzettend stabiel, dat scheelt een hoop ellende. :)

Hoe dan ook, de enige min of meer gelukte foto van mijn mobiel laat zien:
Afbeelding
1 Cube stereo met bruine letters ipv witte. Op deze foto is ook te zien dat er nogal wat water lag.

Voor herhaling vatbaar: jazeker, maar wel ff bijkomen! :D
Miesbal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 13:04
Mijn mountainbike: MTB : 'Sensa Sella Special 2011, RACE : X-trail full tiagra 2011
Contacteer:

Ziet er echt top uit. Ook super dat je met een forummember bent gaan rijden.
Ga zelf binnenkort met enkele members Groesbeek verkennen.
Though his body says stop, his spirit cries never...
Plaats reactie