I'm back!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ben Mark, 31 jaar uit Den Haag. Sinds kort ben ik weer redelijk fanatiek aan het mountainbiken. Toen ik 14 was ben ik begonnen, totdat ik ging studeren. Heel veel gefietst met mijn pa en broer, met name op de Posbank en Montfertland. Toen werd het allemaal nog enigszins 'gedoogd' en kon je over de hei in de Posbank racen. Heel gaaf, zat zelfs een natural halfpipe (zeker 15 meter hoge wand) ergens verstopt. In de winter reden we veel toertochten in de achterhoek en op de Veluwe. Daarna wat wedstrijden gereden, en lid geworden bij de Pedaleur. Niet kort daarna gingen alle bossen dicht en ik ging in Delft studeren, zodat het fietsen op een laag pitje kwam te staan. Paar jaar later in Enschede verder gaan studeren en daar wel wat gefietst. Helaas was ik iets te veel verwend met de uitdaging op de Veluwe/Montfertland, en dan stellen de weilanden en bospaadjes in Twente niet veel voor. Hou voornamelijk van het technische, heb niet zoveel met asfalt en lange rechte stukken. Na mijn studie ben ik in Den Haag terecht gekomen en beschik ik over eigen vervoer. Ik had me altijd voorgenomen dat op het moment dat ik een auto heb, ik ook weer ga mountainbiken. Een paar vrienden dachten er ook zo over en sinds vorig najaar rij ik rond op een Cube Reaction RX (2010). Ik heb ook nog een Proflex 856 staan, maar die is gesmolten! Tenminste de elastomeren van de vering zijn door zon serieus verdwenen. Doordeweeks rij ik in Zoetermeer / Bergschenhoek en in mijn eigen achtertuin, de Haagse Parken en Duinen. Verder film ik graag met een Contour HD Pro, die ik al had vanwege snowboarden.

Ben er meer dan 10 jaar tussen uit geweest en het is grappig te zien, hoe de sport geëvalueerd is. Toen had je in Nederland maar 1 vaste route (brunsum) en nu zijn dat er meer dan honderd. Overal werd mountainbiken verboden, bijvoorbeeld in Oostenrijk. Nu zijn ze er achter gekomen dat een mountainbiker meer besteedt dan een wandelaar, waardoor er flink op 'ons' ingezet wordt. Ook is het veel extremer geworden door de cross-over met (b)mx. Zo'n park als in Winterberg, dat kon je alleen maar in computerspelletjes tegenkomen. Wel gaaf!

Heb voor mezelf 3 doelen dit jaar. Eerst weer een goede conditie opbouwen, das logisch, dus minimaal 2 keer per week rijden. Ten tweede wil ik me veel meer gaan verdiepen in het onderhoud en techniek. Ben een nitwit wat dat betreft, omdat ik een pa heb die alles kan! Nu wil ik de problemen die ik tegenkom zelf kunnen oplossen. Ten derde wil ik video-editing goed onder de knie krijgen. Heb nu onwijs veel data, maar doe er niets mee, zonde! (ben nog op zoek naar een handig programma, tips zijn welkom) Verder denk ik er nog over na om bij een vereniging te gaan en wil ik eens kijken of we hier in de regio een echte route voor elkaar kunnen krijgen.

Affijn genoeg te doen, eerst maar vanavond weer een stukje fietsen! :wink:
Hier staat niets.
Plaats reactie