Eerste post: even netjes voorstellen!!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Via via hier terecht gekomen, aanmelden en meelezen.... niet heel sociaal lijkt me, dus ik zal me even netjes voorstellen :D

Mijn naam is Freek, 28 jaar en ben woonachtig in het schone en nijvere Twente.

Mijn fiets geschiedenis begon al redelijk vroeg, toen ik op 2 jarige leeftijd door mijn ouders op de driewieler ben gezet :tong

Als we het hebben over sportief fietsen, begon dat op mijn 16e, toen ik een mountainbike kocht, welke ik van mijn zakgeld bijelkaar gespaard had.
Nadat ik deze in dik 2 jaar volkomen aan stront gereden had (was niet zo'n hele beste fiets, wat verwacht je van een fiets van de Halfords) werd er mij een Concorde racefiets aangeboden voor een prikkie. Opgebouwd met redelijk leuke onderdelen, maar na een jaar of 3 werd het voor mij toch tijd voor een nieuwere fiets, en heb een leuke Trek gekocht, waar ik nog steeds met veel plezier op rond peddel.

Maar in de winter zie ik het aan de ene kant niet zitten om op de racefiets eropuit te gaan, met de gladheid en een hoop rotzooi op de weg, maar aan de andere kant ben ik het ook zal om 's winters thuis op de bank te zitten en dik en lui te worden!

Dus maar eens op zoek naar een fiets voor de winter, en dan kom je toch redelijk snel uit bij een mountainbike (cyclocrossers ook wel bekeken, maar op een of andere manier zag ik dat toch niet zo zitten). Een speurtocht begonnen die mij langs verschillende fietsenmakers heeft geleid, en ook het internet redelijk afgestruind, maar niet iets leuks kunnen vinden. Speurtocht een beetje opgegeven.... :(

Tot een collega van me met de mededeling kwam dat hij nog een mountainbike had hangen, en hij hing een beetje in de weg.
Het ging om een Stevens M7 van een jaar of 3 oud, waar hij misschien een keer 1000 km op gefietst heeft.

Volgende dag heeft hij de fiets maar eens meegenomen, en heb ik hem mee naar huis genomen om er een keer op te gaan fietsen om te kijken of het wat is.
Doordat ik wat last van mijn rug heb op dit moment is het er nog niet van gekomen, maar komend weekend moet het er maar van komen!

Groeten uit Twente
Freek
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

Hallo Freek,

Ik ben ook net nieuw hier en kom ook uit Twente nl uit Hengeloooo.
Inderdaad ik vind het is wel zo sociaal om even een berichtje achter te laten.
Mag ik op jouw bericht meeliften ?
Ik zelf ben ongeveer 12 jaar geleden begonnen met mountainbiken en had toen nog de jonge leeftijd van 34 jaar.
Bij Profile een Kenosha gekocht en dat reed wel lekker.(dacht ik).
Heb toen enkele jaren wekelijks met mijn maatje gefiets op de Holterberg en in de Twickelse bossen.
Op een bepaald moment kreeg mijn maat nekklachten en werd het allemaal minder, helaas.
Fiets op een bepaald moment aan mijn broertje gedaan.

Maar afgelopen zomer hoorde ik dat er in de twickelse bossen een nieuwe mountainbike route werd aangelegd.
Mijn zoontje van toen nog 9 leek het wel wat een mountainbike en bij mij begon het ook weer te kriebelen.
Dus zijn we beide na onze verjaardag in december gaan speuren naar een fiets.
Gezien ons bescheiden budget heeft hij een Haibike springs gevonden en ik een trek 4300. Tweede hands voor resp. 150 en 100 euro. Om te proberen geen geld.
Inderdaad dat fiets heel anders dan die zware kenosha.
We hebben al gefiets in Delden en op het hulsbeek. De baan daar was mooi droog. Delden helaas nog steeds niet maar ik vind het wel leuk ,drek rijden!
Nog veel plezier gewenst met deze hobby.
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou allebij welkom op het forum... Ikhoop dat jullie alle 3 veel fietsplezier gaan krijgen... En Freekenstein, zet de racefiets maar tekoop. Eëns besmet met het ATB virus en je wil niet meer wieleren...
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Nou denk het niet dat de racer te koop gaat, heb nog steeds een hoop lol op het asfalt, maar wil ook wel eens in het zand en in het bos spelen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie