Voorstellen op opzoek naar een mtb freeride/downhill/dirtjmp

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
thomassmits
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 5 juli 2010, 15:38

Mijn naam is thomas, ben 20 jaar en ik studeer scheikunde in utrecht. Zelf altijd een erg sportief level geleid(skateboarden en hockey) maar sinds 2 jaar heb ik ivm blessures niet meer fanatiek kunnen sporten. Eerst een schouderblessure waar ik gelukkig nu vanaf ben en sinds augustus 2009 een gescheurde meniscus in m'n knie die onlangs is geopereerd. Helaas betekend mijn zwakke knie dat ik niet fatsoenlijk meer aan een fullcontact sport kan beginnen en fratsen kan uithalen op mijn skateboard. Wat ik wel nog mag is fietsen en er is niks leukers dan met je fiets door het bos te crossen. Als klein kind was ik al druk bezig met elke fiets te slopen omdat ik perse ergens vanaf moest springen of doorheen moest rijden :winkie:

Ik ben dus opzoek naar een goeie mountainbike voor rond de 800 euro(mag iets meer) nieuw of 2dehands. Ik ben zelf helaas niet de lichtste en ik ben alles behalve subtiel met spullen. Als ik iets doe doe ik dat voor 110% en ik heb dus een fiets nodig aardig wat kan verdragen. Ik ben al een paar keer langs een fietsenwinkel geweest om eens te kijken wat er te koop is en ik ben ookd ruk bezig met marktplaats af te zoeken. Ik heb de volgende gezien die interessant leken:

Giant talon 1
Voorvork Rock Shox Dart 3
Crank Shimano M442
Schakelgroep Shimano Deore
Wielset Alex DP17 met Shimano M475 naven
Remmen GIANT Root
Zadel Giant Cross Trail, D2

Giant talon 2
Rock Shox Dart 2
FSA Dyna Drive
Shimano Deore
Alex rims met Formula naven
GIANT Root hydraulic
Giant Cross Trail, D2

Specialized rockhopper SL comp
http://www.specialized.com/nl/en/bc/SBC ... temId=9394" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor 500 euro 2dehands had de fietsenwinkel een gazelle W1
http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fiet ... html?heren" onclick="window.open(this.href);return false;